سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

500 هزار مسافر نوروزی از اهواز دیدن کردند

            اهواز ـ ایرنا ـ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز از رشد 10 درصدی گردشگران به اهواز خبر داد و گفت: بیش از 500 هزار گردشگر از آغاز تعطیلات تا هفتم فروردین از اهواز دیدن کردند.

غلامرضا جلیلی نیا روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بازدیدکنندگان و گردشگران از مکان های طبیعی اهواز، پارک‌ها، مکان های مذهبی و تاریخی دیدن کردند.
وی افزود: خانه ماپار در اهواز از جمله مکان‌های تاریخی است که تاکنون بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده و هر شب در این بنای تاریخی آیین‌ها و موسیقی سنتی اجرا می‌شود.
وی گفت: علاوه بر این بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی، پارک لاله، خانه معین التجار، پارک کوهساران، پارک پاداد شهر از دیگر مکان هایی هستند که مورد استقبال بیشتر مسافران نوروزی در این روزها قرار گرفته است.
جلیلی نیا اضافه کرد: تعداد مسافران نوروزی در اهواز نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 10 درصد افزایش یافته که می‌توان دلیل آن را نبود پدیده ریزگردها و بارش های اخیر دانست.
وی گفت: با توجه به نشست هایی که در ستاد سفر اهواز انجام شد هماهنگی‌ خوبی در اسکان و ارایه خدمات رفاهی شاهد بودیم و می‌توان گفت همه مصوبات ستاد سفر به خوبی انجام شده
است.
وی اضافه کرد: در مکان‌ها تفریحی، ستادهای اسکان و محل‌های بازدید گردشگران به خاطر حضور فعال ماموران انتظامی ، از نظر امنیتی تاکنون مشکلی نبوده و سازمان هلال احمر نیز در طول این زمان خدمات بسیاری را ارایه کرده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز ادامه داد: شهرداری اهواز نیز در ایام نوروز با 20 راهنما ، تورهای اهواز گردی را برگزار می‌کند ضمن اینکه در خانه های تاریخی و ورودی شهر نیز راهنمایان حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال مسافران از شهر اهواز خوب بوده و پیش بینی می‌کنیم در دور دوم سفرها نیز که از دیروز آغاز شده با استقبال بیبشتری رو به رو شود.
جلیلی‌نیا با دعوت از مسافران برای قایق سواری در رودخانه کارون ادامه داد: روز پنجشنبه دهم فروردین در اسکله ساحلی گلستان برنامه ای شامل اجرای آیین های مختلف قدیمی خوزستان و موسیقی سنتی اجرا می‌شود.
در شهر اهواز 39 اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد که از جمله آنها می توان به بنای معین التجار (خانه شیخ خزعل)، ساختمان قدیمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی اهواز، هتل قو، منزل ماپار اهواز، ساختمان سیلو، ساختمان دانشسرای مقدماتی پسران اهواز اشاره کرد.
همچنین شرق رودخانه کارون در اهواز 161 هکتار بافت تاریخی را در خود جای داده است.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد