سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کودکان کار قربانی آسیب های اجتماعی در خوزستان

اگرچه آمار بالای کودکان کار، کودکان معتاد و گرفتار در ناهنجاری های اجتماعی بالاست اما بی شک ریشه بسیاری از آنها را می توان در سیستم ناقص آموزش و پرورش استان دانست.

به گزارش هورنیوز کودکان کار، کودکان بد سرپرست و دهها مسئله دیگر پیرامون کودکان نشان می دهد که یک دستگاه متولی کوکان باید ایجاد شود. اخبار تلخ حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه بسیاری از ما را خدشه‌دار می‌کند، به این جهت بیشتر نگاه‌ها به خانواده است و بسیاری از افراد، خانواده را در این امر مقصر می‌دانند اما باید به این نکته توجه کنیم که در حوزه آسیب‌های اجتماعی، حضور خانواده به تنهایی راهگشا نیست و می‌توان به آن به‌عنوان یک شرط لازم نگاه کرد اما کافی نیست.

از سویی دیگر در استان خوزستان با وجود تجمیع صنایع و منابع خدادادی بسیار دانش آموزان مدارس مناطق محروم، حاشیه شهر و بعضاً حتی شهر در شرایطی نامساعد تحصیل می کنند. در کنار تمام ناهنجاری های کودکان، نکته دیگری که نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده، آمار بالای دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان است.

اگرچه آمار بالای کودکان کار، کودکان معتاد و گرفتار در ناهنجاری های اجتماعی بالاست اما بی شک ریشه بسیاری از آنها را می توان در سیستم ناقص آموزش و پرورش استان دانست.

آمار ناهنجاری های کودکان در خوزستان بالا است

روزبه کردونی، مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه خوزستان در زمره پنج استان اول کشور در زمینه آسیب های اجتماعی مربوط به کودکان است و عنوان کرد: کودکان در معرض آسیب های اجتماعی استان های خوزستان، کرمان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و تهران در حوزه حمایت اجتماعی به صورت ویژه حمایت می شوند.

کردونی ادامه داد: در این راستا بحث بازماندگان از تحصیل هم از اولویت های اصلی و مهم حوزه آسیب های اجتماعی در این استان است که لازم است در این بخش ها سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی از ۱۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در خوزستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه برای آنها بانک اطلاعاتی تهیه کردیم و تا از این طریق بتوان محل زندگی آنها را شناسایی و به تحصیل بازگرداند.

وی فقر، معلولیت، دو زبانه بودن، کوچ نشینی، فقدان وسایل ارتباطی به ویژه در مناطق صعب العبور یا مناطق محروم و دور افتاده را از جمله دلایل مختلف بازماندن کودکان از تحصیل خواند و ابراز کرد: در این راستا در خوزستان با هر مؤسسه خیریه ای که بتواند کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند تفاهم نامه منعقد می شود و اعتبار خوبی برای این کار تخصیص داده می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد