سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

فردی که تمام شهر آبادان پارکینگ اختصاصی اوست!/بی‌اطلاعی بهت‌انگیز مسؤولان از این موضوع!

این روزها که اوج تردد خودروها در شهر آبادان است ادامه فعالیت فردی که تمام شهر آبادان را مملو از نیروهای خود برای اخاذی از پارک‌کنندگان خودروها در هر نقطه‌ای از شهر کرده و به نوعی مدعی اینکه تمام شهر پارکینگ اختصاصی اوست در سایه بی‌اطلاعی مسؤولان تعجب همگان را به دنبال داشته است!

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهر آبادان یکی از شهرهایی است که هنوز بافت معابر و خیابان‌های آن بصورت قدیمی و بافت سنتی باقی مانده و این موضوع باعث شده یکی از معضلات جدی مردم و میهمانان این شهر تهیه پارکینگ مناسب است.

حجم فزاینده و رو به رشد تولید خودرو و ورود آن به فضای شهری و فقدان ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب در این شهر و همچنین تمرکز همه امکانات اداری و درمانی آبادان در هسته مرکزی شهر باعث شده  هر روز وقت بسیاری از شهروندان در ترافیک‌های خسته کننده سپری شود.

فقدان پارکینگ‌های عممومی مناسب و همچنین رشد قارچ‌گونه ساخت‌و سازهای غیر اصولی چندین طبقه در خیابان‌های کم عرض 10 تا 20 متری بدون پارکینگ در هسته مرکزی شهر آبادان به ویژه در خیابان امیرکبیر(امیری) و بازارمرکزی و خیابان امام(ته‌لنجی) باعث شده که رانندگان مجبور شوند برای پارک وسیله نقلیه خود از اماکنی که توقف ممنوع و یا در خیابان‌های مجاور محل کار خود قرار دارد، استفاده کنند که ضمن عدم رعایت قانون سبب ایجاد ترافیک نیز بشوند.

معضل فقدان پارکینگ عمومی و بالا بودن مراجعه مردم به هسته مرکزی باعث شده مدت مدیدی فردی با راه‌اندازی چندین شرکت تحت عنوانین مختلف بابت هرگونه پارک کردن خودرو ولو در خیابان اصلی و فرعی از طریق افرادی که در این مناطق مستقر کرده مبلغ 2 هزار تومان را از مردم دریافت کند و در این حال نسبت به هیچ موضوعی حتی سرقت خودروها نیز پاسخگو نیست!.

یکی از شهروندان آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با گلایه از وضعیت فعالیت این فرد به اصطلاح مسؤول پارکبان‌های تمام شهر آبادان  اظهار کرد: به جرأت می‌توانم بگویم در آبادان حتی یک خیابان فرعی و اصلی نمی‌توانید بیابید که خودروها در آن پارک کنند و سریع قبض پرداخت 2 هزار تومانی به وی داده نشود به طوری که حتی برای پارک کردن در کنار درب منازلمان نیز باید حق پارک دهیم و این موضوع واقعاً عجیب و غیرمنطقی است.

وی افزود: شب گذشته حوالی ساعت هشت شب به منزل آمده و قصد پارک خودروی خود را در روبه‌روی درب خانه داشتم که با حضور پارکبان و قبض او مواجه شدم! با کمال تعجب به او گفتم که پارک کردن در جلوی درب خانه خودمان نیز اجازه و حق پارک می‌خواهد؟!

محمد صادق زاده یکی از مسافران نوروزی که خودروی خود را در خیابان اصلی روبروی بازار مرکزی پارک کرده نیز گفت: هر جا در آبادان ولو در کوچه خودروی خود را پارک کردم مجبور به پرداخت 2 هزار تومان شدم این در حالی است که این افراد در قبال خودروهای مردم هیچ مسئولیتی را بر عهده ندارند و تنها با صادر کردن قبض و سودجویی و بهتر بگوییم اخاذی از مردم کیسه‌های خود را پر می‌کنند.

یکی از شاخص‌های تعجب‌برانگیز در بررسی پارکبان‌های سطح شهر آبادان آن است که مسئولیت‌ همه این پارکبان‌ها به یک فرد برمی‌گردد و گویی شهر آبادان و معابر آن در انحصار یک فرد خاص است و جالب‌تر از آن اینکه مسؤولان شهر آبادان از جمله فرماندار و نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در این خصوص از این موضوع بی‌اطلاع و متعجب هستند!.

عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان با ابراز تعجب از فعالیت انحصاری یک نفر تحت عنوان پارکبان و به جیب زدن میلیاردها تومان پول بدون هیچ هزینه و پاسخگویی به مردم و مدیریت شهری تاکید کرد معاون عمرانی فرمانداری را موظف به بررسی این موضوع کرده است.

بی‌اطلاعی و عدم نظارت مسوولان شهر آبادان و متولی نبودن شهرداری آبادان به عنوان مسؤول اصلی مدیریت شهری نسبت به روند اخاذی از مردم تحت عنوان حق پارک خودرو در همه معابر پر ازدحام شهر جای تاسف و تاثر دارد.

بررسی‌های فارس حکایت از آن دارد متولی پشت پرده اخاذی از مردم تحت عنوان حق پارک خودرو مدت‌هاست از محل درآمدهای هنگفت و بدون دردسر دریافتی از مردم، تعداد زیادی از پروژه‌های ساختمان‌سازی در این شهر کلید زده است.

بهر حال انتظار مردم از نهادهای امنیتی و قضائی به ویژه فرمانداری و شهرداری رسیدگی به روند فعالیت اینگونه شرکت‌ها و متولی شدن این نهاد عمومی و کسب درآمد برای انجام پروژه‌های عام‌المنفعه در شهر آبادان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد