سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رشد 32 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر/ خارج‌سازی 20 مغروقه از اروندرود

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان این‌که پیگیری بحث شناورسازی مغروقه‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بندر خرمشهر است، گفت: در سال گذشته 20 فروند مغروقه خارج‌سازی شده و خارج‌سازی یک فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است. 
عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد : طرح خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه از اروندرود با اعتبار بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریورماه سال گذشته آغاز شد که 16 فروند مغروقه شامل 12 فروند مغروقه آسان، 3 فروند مغروقه سخت و یک فروند نیمه سخت خارج سازی شده است. همچنین 4 فروند مغروقه نیز پیش از آغاز این عملیات خارج‌سازی شده بود.

وی افزود: از سال 72 تاکنون 179 فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل 54 فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.
دریس در ادامه از رشد 32 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در سال 95 در بندر خرمشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به 73 هزار و 967 TEU رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 32 درصدی را نشان می‌دهد. 
دریس ادامه داد: در این مدت یک میلیون و 19 هزار و 406 تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر انجام شده است که مصالح ساختمانی عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهد. همچنین در سالی که گذشت، 373 هزار و 793 تن کالا از کشور کویت به بندر خرمشهر بارگیری شده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در زمینه تردد مسافر در این بندر بیان کرد: در سال 95، تردد 46 هزار و 270 مسافر به کشورهای کویت و عراق از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: پایانه مسافری خلیج فارس با ظرفیت پذیرش یک هزار و 200 مسافر در روز نقش بسزایی در صنعت گردشگری دریایی ایفا می‌کند و با توجه به افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند و به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، از 26 اسفند 95 تا 15 فروردین سال جاری، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای دریایی کویت و عراق، فعال نیستند و این شناورها به جابجایی مسافر در رودخانه‌های اروند و کارون اقدام می‌کنند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان واردات خودرو به این مجتمع بندری خرمشهر در سال گذشته را 11 هزار و 784 دستگاه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 94، رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

دریس از تردد 67 هزار و 422 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 3 هزار و 324 فروند شناور در طول سال95 در بندرخرمشهر خبر داد و افزود: اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر در طول یکسال گذشته در عرصه‌های مختلف موفق به کسب مقام شده است که این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌های کارکنان این مجتمع بندری بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد