سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

3 شرط کشورهای جنوب خلیج فارس برای تعامل با ایران

/ امارات: از این پس نمی‌پذیریم که نظاره‌گر پیروزی‌های جدید ژنرال‌های ایرانی باشیم

ممکن نیست کشوری که بارها از تسلط بر 4 یا 5 پایتخت عربی سخن گفته است را بپذیریم. این سخن را بارها تکرار کرده‌اند و ما باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم.
وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت: نقش ایران منطقه عربی را دچار چالش کرده است و امارات از این پس نخواهد پذیرفت که نظاره‌گر پیروزی‌های جدید ژنرال‌های ایرانی باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، "أنور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سخنرانی در 147 مین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره به تکرار اتهامات علیه ایران و بیان شروط برقراری روابط مجدد با ایران پرداخت.

قرقاش گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبانی و اصول سه گانه‌ای را به عنوان پیش‌زمینه‌های تعامل با تهران وضع کرده‌اند که همه این مبانی واقعی و همه کشورها در تعامل با کشورهای دیگر به آنها پایبند هستند.

وی تصریح کرد: نخستین اصل برای از سرگیری روابط با ایران پذیرش این اصل از سوی ایران است که مبنای داشتن روابط مثبت، عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است. دومین زمینه نیز پذیرش اینکه انقلاب ایران یک مسئله داخلی ایران وغیر قابل صادرکردن به کشورهای عربی است و سومین شرط نیز پذیرش این اصل است که مبنای شهروندی، وطن و کشور است نه مذهب.

این مقام اماراتی اظهار داشت: این اصول سه گانه با گفتگوهایی با وساطت کویت وضع شده است و تا زمانی که ایران این شروط و روابط همسایگی مثبت و سازنده را نپذیرد نقش آن دخالت‌جویی و توسعه‌طلبی خواهد بود، اموری که امنیت و ثبات کشورهای عربی را به خطر می‌اندازند.

 وی مدعی شد: جهان عرب از افزایش تعداد قربانیان بی‌گناه در پی درهم ریختگی اوضاع، تقویت فرقه‌گرایی و تندروی و دخالت‌های ایران در مسائل کشورهای عربی رنج می‌برد.

سه شرط کشورهای جنوب خلیج فارس برای تعامل با ایران / امارات: از این پس نمی‌پذیریم که نظاره‌گر پیروزی‌های جدید جنرال‌های ایرانی باشیم

وزیر مشاور در امور خارجه امارات خطاب به وزرای خارجه کشورهای عربی شرکت کننده در نشست دوره‌ ای اتحادیه عرب ادعا کرد: باید به اطلاع اتحادیه عرب برسانیم که نقش ایران در تضعیف امنیت و ثبات جهان عرب همچنان ادامه دارد و این نقش در خیلی از مسائل و بحران‌های کشورهای عربی نمایان است همچنان که در سوریه، یمن، بحرین و سایر مناطق جهان عرب نمایان است.

وی افزود: ممکن نیست کشوری که بارها از تسلط بر 4 یا 5 پایتخت عربی سخن گفته است را بپذیریم. این سخن را بارها تکرار کرده‌اند و ما باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

در این نشست محورهای اصلی نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب که قرار است 29 مارس (9 فروردین) در امان پایتخت اردن برگزار شود را تعیین کرد و به موضوعاتی از قبیل اقدامات ترامپ جهت انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از شهر تل آویو به شهر قدس، دخالت‌های ایران و ترکیه در مسائل داخلی کشورهای عربی پرداخت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد