سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در سطح کشور بالاترین تعداد سینماهای کودک و نوجوان کشور را دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: خوزستان در سطح کشور بالاترین تعداد سینماهای کودک و نوجوان کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از امیدیه، هفتمین مرکز نمایش فیلم‌های کودکان و نوجوانان «سینما کانون» استان خوزستان، در قالب طرح «کانون نمایش» با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فرماندار، امام‌جمعه و جمعی از مسئولان و دانش آموزان امیدیه در این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین گشایش سینمای کودک و نوجوانان شهرستان امیدیه اظهارکرد: کانون استان خوزستان در راه‌اندازی سینماهای کودک و نوجوان در سطح کشور رتبه نخست را دارد و امروز با افتتاح این سینما هفت شهر استان خوزستان داری سینمای کودک و نوجوانان هستند.

غلامرضا شنبدی با اشاره به این‌که از آبان ماه سال جاری تاکنون با همکاری مدیرکل امور سینمایی و مساعدت مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سینما کانون در شهرهای اهواز، دزفول، آبادان، اندیمشک، سوسنگرد، خرمشهر و امروز در امیدیه راه‌اندازی شده است از مسئولین فرهنگی این شهرستان مخصوصاً آموزش و پرورش خواست بستر لازم برای حضور کودکان و نوجوانان بالأخص دانش آموزان مدارس این شهرستان را در سینما کانون فراهم کنند.

شنبدی راه‌اندازی سینما کانون را در راستای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان عنوان کرد و یادآور شد: «سینما کانون» شهرستان امیدیه در انتهای بازار مهاجرین، روبروی منازل فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک امیدیه، 177 مترمربع مساحت و 166 صندلی گنجایش دارد و در آن فیلم‌های سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو نوبت صبح ساعت 9 و 10:30 ویژه دانش آموزان مدارس و عصر در دو سانس 15 و 17 اکران می‌شوند.

نمایش فیلم ابزاری در راستای تعلیم و تربیت کودک و نوجوان است

امام‌جمعه شهرستان امیدیه در مراسم راه‌اندازی سینما کانون شهرستان امیدیه گفت: نمایش فیلم ابزاری در راستای تعلیم و تربیت کودک و نوجوانی است که به دیدن فیلم علاقه دارند و به‌وسیله آن می‌شود مؤلفه‌های تعلیمی و تربیتی را به بچه‌ها انتقال داد.

حجت‌الاسلام مهدی علی زاده با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: کار با کودکان و نوجوانان را همچون زمین‌های قابل کشتی دانستند که باید ابتدا استعدادهای بچه‌ها شناخته شود و سپس این استعدادها به‌مانند بذر در زمین کاشته شده؛ پرورش داده شود تا ثمر مطلوب حاصل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: تربیت اگر بر اساس علایق بچه‌ها باشد بهتر جواب خواهیم گرفت به‌طوری‌که اگر به علایق همچون دیدن فیلم، خواندن شعر، شنیدن قصه، خواندن کتاب و ... توجه کنیم می‌توانیم از این علایق به‌عنوان ابزارهایی تربیتی در انتقال آموزه‌های درست تعلیمی و تربیتی بهترین بهره را ببریم.

 هدف باید تقویت فرهنگ اسلامی، قرآنی در کودک و نوجوان باشد

فرماندار امیدیه در آیین گشایش سینما کانون این شهرستان گفت: با ظهور انقلاب اسلامی ایران شعله‌های فرهنگی نشات گرفته از قرآن کریم روشن شده است که دشمنان نظام و انقلاب از آن هراس دارند و ما باید برای حفظ و نگهداری آن فرهنگ اسلامی، قرآنی و تعالیم الهی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم.

سید مهران رفیعی، کودکان را همچون لوح سفیدی معرفی کرد و افزود: مربیان می‌توانند بهترین آموزه‌های تعلیمی و تربیتی را به روی این لوح‌ها منتقل کنند تا این بچه‌ها آینده ایران اسلامی را تضمین کنند.

وی راه‌اندازی سینما کانون در شهرستان امیدیه در راستای این مهم در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دانست و تأکید کرد: کانون کارهای ارزشمندی را تاکنون انجام داده است و ما وظیفه داریم برای ادامه این مهم در حد مقدورات با تأمین اعتبارات مالی در استان و شهرستان کانون را یاری کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

گفتنی است: «سینما کانون» امیدیه، در قالب طرح «کانون نمایش» با حضور مدیرکل کانون خوزستان، فرماندار، امام‌جمعه و جمعی از مسئولین و دانش آموزان امیدیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک این شهرستان افتتاح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد