سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استراتژی ترامپ برای کشاندن ایران و متحدانش به جنگی طولانی چیست؟

ترامپ تنها کسی است که می‌گوید: «پول کشورهای خلیجی در برابر بقای آنها... شما غیر از پول چیزی ندارید و بدون ما اثری از شما نیست!». بدتر از تهدیدات ادعایی ایران، تسلیم شدن در برابر باج خواهی آشکار ترامپ و استفاده توهین آمیز او از کشورهای خلیج (فارس) و موجودیت آنها است که بستگی به تعداد چک هایی دارد که این کشورها به بانک های آمریکایی می پردازند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رای الیوم نوشت: ترامپ تنها کسی است که می‌گوید: «پول کشورهای خلیجی در برابر بقای آنها... شما غیر از پول چیزی ندارید و بدون ما اثری از شما نیست!». بدتر از تهدیدات ادعایی ایران، تسلیم شدن در برابر باج خواهی آشکار ترامپ و استفاده توهین آمیز او از کشورهای خلیج (فارس) و موجودیت آنها است که بستگی به تعداد چک هایی دارد که این کشورها به بانک های آمریکایی می پردازند! 

به گزارش «انتخاب»؛ ترامپ عمدا سخنان بی‌ارزش خود را درباره کشورهای خلیج (فارس) با لحنی تحقیر آمیز تکرار می‌کند، در حالی که کشورهای عرب خلیج فارس همچنان نیروی داخلی خود را صرف جزئیات بی‌ارزش می کنند و از زبان «الجبیر» از آمادگی برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه سخن می‌گویند. کشورهای خلیج (فارس) از ادامه قمار کردن با همه برگه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به منظور جبران شکست نظامی عملیات «طوفان قاطعیت» و ناکامی ائتلاف سعودی- خلیجی در تحقق بخشیدن به هر یک از اهدافش در یمن، دست بر نمی‌دارند. این شکست، نوعی واکنش روانی مداوم در آنها ایجاد کرده و موجب شکل گیری این باور در آنها شده است که پنهان شدن در پشت ترامپ و پناه گرفتن پشت سر او، به آنها امکان می دهد از تنگنایی که در آن گرفتار شده اند خارج شوند. این کشورها به این فکر نمی‌کنند که اکنون در آستانه سومین سالگرد اعلام مداخله نظامی سریع در یمن برای یافتن رد پای ایران در این کشور هستند! اگر آنها بر اساس گزینه هایی که میدان نبرد در مقابل آنها قرار می داد عمل می کردند، می فهمیدند که مردم یمن از کشور و سرزمین خود دفاع می کنند و ائتلاف «حوثی- صالح» صرفا بخشی از آنان است. 

موج ناشکیبایی که کشورهای خلیج (فارس) را فرا گرفته است و شتاب آنها برای دستیابی سریع به هرگونه ائتلاف مشکوک و نامشروع با ترامپ، آنها را به سوی احتمالاتی سوق خواهد داد که برای منطقه ویرانگر است و منطقه را به کانون مناقشات پیچیده تبدیل می‌کند و کشورهای پادشاهی و امیرنشین خلیج (فارس) را در معرض خطری واقعی قرار می‌دهد. این کشورها به مخاطرات و اقدامات عجولانه و حساب نشده‌ای روی می آورند که موجب فرسوده شدن آنها و تحلیل رفتن ثروت و توان آنها می شود و دامنه تهدیدات علیه امنیت ملی آنها را گسترش می‌دهد و دشمنانشان را بیشتر می کند و بهانه‌هایی به دست می‌دهد که آنان را در نهایت به سوی شیوه های مختلف رویارویی می‌کشاند. نتیجه این وضع، بروز مشکلات فراوان و عواقب وخیم برای همه کشورهای خاورمیانه است. 

شادمانی عربستان سعودی و امارات از نژادپرستی دونالد ترامپ که حتی آمریکایی‌ها نیز از آن منزجر هستند، و کودتای سریع اردوغان علیه روابط با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و امپراتوری کرملین بدون توجه به ابعاد راهبردی آن، فرصتی واقعی برای دامن زدن به جنگ هایی در آینده نزدیک در اختیار ترامپ قرار خواهد داد که هنوز آغاز نشده اند! بر اساس برنامه ای حساب شده، به آمریکایی‌ها اجازه داده می شود به بهانه ایجاد مناطق امن در سوریه و یمن، دست به مداخله نظامی مستقیم در این کشورها بزنند و این کشورها را تحت سلطه خود بگیرند تا بعدا آنها را به کانتون های فرقه گرا تقسیم کنند که کشورهای خلیج (فارس) از عواقب آن در امان نخواهند ماند چرا که شبح تقسیم در همه جا دیده می شود و سیطره بر آن و مهار کردن گسترش آن، غیرممکن شده است. 

امارات متحده عربی روز پنج شنبه از امضای قراردادهایی تسلیحاتی به ارزش بیش از پنج میلیارد و ٢٥٠ میلیون دلار در خلال نمایشگاه صنایع نظامی «آیدکس» خبر داد. رقابت تسلیحاتی در کنار عربستان سعودی، توازن معادله را به هم نخواهد زد بلکه فقط گرایش بیمارگونه و شیفتگی به سیاست تند ترامپ را نشان می دهد که با شیطان نمایی ایران و سر دادن شعار نژادپرستانه‌ درباره ریشه کن کردن و از بین بردن ایران همراه است. چنین سیاستی،  ماموریت ترامپ را برای کشاندن سریع این کشور به میدان جنگ و تشدید مناقشه تسهیل خواهد کرد. به این ترتیب ایران و اردوگاه متحدان آن به مناقشه ای طولانی کشیده خواهند شد که نتیجه آن جنگ ها و مناقشات طایفه‌ای و منطقه‌ای منشعب شده از آن خواهد بود! 

چگونه کشورهای خلیج (فارس) می توانند با نیات شرورانه ترامپ در منطقه همسو شوند در حالی که اگر ترامپ قصد داشت با قدرت فزاینده ایران در منطقه رو به رو شود و به تهدیدات این کشور علیه امنیت منطقه پایان دهد و نقش نظامی مستقیم برای محدود کردن مداخله های ادعایی ایران و بی‌ثبات کردن مسیرهای کشتیرانی بین المللی ایفا کند، تنگه هرمز مکانی شناخته شده برای این کار بود و هیچ ملاحظه منطقی وجود ندارد که موجب شود ترامپ در وارد شدن به جنگ مستقیم و فوری با ایران تعلل کند، در حالی که اکنون آمریکا با متحدان گوناگون ایران که در عراق و سوریه و لبنان و اخیرا در یمن مستقر هستند، همکاری می کند!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد