سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روستاهای ایذه هنوز با بشکه و تانکر آبرسانی می‌شوند

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌200 کیلومتر از مسیر رودخانه کارون از شهرستان ایذه عبور می‌کند و دروازه ورود کارون به خوزستان، ‌ایذه است آن وقت آب جلوی چشم ما را برداشت می‌کنند و به چند صد کیلومتر آن طرف‌تر می‌برند و بعد خود مردم ایذه به دنبال یک قطره آب هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هدایت‌الله خادمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که شامگاه‌ سه‌شنبه، ‌دهم اسفندماه در استانداری برگزار شد، خطاب به نوبخت اظهار کرد: ‌در این جلسه هر چه که در مورد اجرای برنامه ها گفته شد، اسمی از شمال شرق خوزستان و ایذه و باغملک آورده نشد که در آن کاری انجام شده باشد، چرا که اصلا طرحی در این منطقه نبوده است. ما نگرانیم که واقعا جریان چیست و چه مشکلی با ما وجود دارد!؟

وی به نامه خود به رییس جمهور اشاره کرد و گفت: در این نامه من عنوان کردم که یکی از دلایل عقب ماندگی خوزستان این است که از 18 وزیر یکی از آن‌ها خوزستانی نیست، از 100 معاون و مشاور یکی خوزستانی نیست و در بین 248 معاونین وزرا و مشاوران تقریبا هیچ خوزستانی وجود ندارد. ضمن این که همه مسوولان استان هم دارند غیرخوزستانی می‌شوند. حال این گرفتاری در خوزستان، نسبت به شمال شرق، ایذه و باغملک وحشتناک است و این منطقه از استان خوزستان به طور کل فراموش شده است.

وی تصریح کرد:‌ به عنوان مثال، یک متر از طرح 550 هکتاری رهبری در ایذه، باغملک و مسجدسلیمان نیامد و واقعا وزرای همه دولت‌ها از زمان شروع این طرح تاکنون چه مشکلی با ما داشته‌اند که این طرح را در این شهرستان‌ها اجرا نکردند و به نظرم این موضوع مشکوک است!

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خطاب به نوبخت، گفت:‌ شما به منطقه ما آمدید و دیدید چه سرزمینی است ولی در این منطقه یک کارگاه یا کارخانه‌ای که 10 نفر در آن کار کنند، ‌نداریم و کجای ایران به جز ایذه و باغملک به این صورت است؟ نکند این موضوع سیاسی است و دست‌هایی در کار است! و باید آسیب شناسی شود. چرا کاری به ایذه و باغملک نمی‌دهید و چرا باید جوانان این منطقه بیکار باشند؟

وی عنوان کرد: ‌200 کیلومتر از مسیر رودخانه کارون از شهرستان ایذه عبور می‌کند و دروازه ورود کارون به خوزستان، ‌ایذه است آن وقت آب جلوی چشم ما را برداشت می‌کنند و به چند صد کیلومتر آن طرف‌تر می‌برند و بعد خود مردم ایذه به دنبال یک قطره آب هستند. ما سال گذشته در قضیه آب، درگیری داشتیم و امسال هم در روستاهای ما، درگیری خواهیم داشت. روستاهای ما هنوز با بشکه و تانکر آبرسانی می‌شوند و کجای مملکت منطقه ای وجود دارد که 200 کیلومتر آب از آن عبور می‌کند و بالادست و پایین‌دست و استان‌های 500 کیلومتر آن‌طرف‌تر آن از آب بهره می‌برند ولی خودش استفاده‌ای نمی‌برد؟

خادمی در ادامه با بیان این‌که 65 درصد خروجی کامیون‌های سنگین استان از مسیر جاده ایذه است، گفت:‌ این جاده سال 94، 200 کشته و زخمی داشت و امکان ندارد هفته‌ای چهار یا پنج نفر کشته نشوند و هیچ کس هم توجهی نمی‌کند و باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

وی به کوچ مردم ایذه از این شهرستان اشاره و بیان کرد:‌ منابع طبیعی شهرستان ایذه دارد مردم ما را کوچ می‌دهد؛ یعنی زمین‌های اجدادی مردمی که 500 سال است در حال کار کردن در آن‌ها هستند را از آن‌ها می‌گیرد و با این شرایط کشاورز چه کار کند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد