سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اشک‌هایش از متفاوت بودن می‌گوید

/دست نوازش معلم شوشی بر دستان درشت فؤاد!/ آرزوی کودکانه فؤاد همین نزدیکی‌ها کنار فولاد!
عارضه ورم دست فؤاد در حالی که او را شبیه به شخصیت کارتونی نوستالژیک ملوان زبل کرده است مورد تکریم نگاه‌های خیره شده قرار نگرفت تا اینکه یک معلم دلسوز آمد و همه چیز را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، متفاوت بودن گاهی با یک ماجراجویی ساده برای برجسته کردن «من» از «غیر از من» حاصل می‌شود، این ماجراجویی گاهی می‌تواند شکاف بزرگی را پر کند و گاهی هم معادلات زندگی را به سمت شکست و سرخوردگی به سقوط بکشاند.

اما متفاوت‌هایی نیز در جامعه ما وجود دارند که نه بخاطر ماجراجویی‌هایی با فرمت‌های مشخص، بلکه به دلیل ناهنجاری‌های جسمی زیر ذره‌بین نگاه‌های اغلب زاویه‌دار، قرار می‌گیرند!

این نگاه‌های خیره شده به «تفاوت‌ها» تنها می‌تواند به زندگی رنگ تیره کابوس بدهد، حسی که باعث مرگ خاموش شخص مورد نظر پیش از «مردن» می‌شود!

یکی از این «متفاوت‌ها» در یکی از روستاهای محروم شهرستان شوش زندگی می‌کند، دست‌های خیلی بزرگش، او را شبیه به شخصیت کارتونی نوستالژیک «ملوان زبل» کرده است، کودکی دوست‌داشتنی با قلبی مهربان و پر از امید و همچنین عاشق تیم فولاد خوزستان!

سید فؤاد فاضلی که اهل روستای «بیت جاسم» در بخش شاوور است، با این شرایط جسمی خاص در کلاس درس حاضر می‌شد اما نه تنها مورد تکریم نگاه معلمش قرار نمی‌گرفت، بلکه هم‌کلاسی‌هایش را از خود دور می‌دید!

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران شوش که پیگیر اتفاقات این کودک بود در ارتباط با تجربه تلخ فؤاد در کلاس درس به خبرنگار فارس در شوش می‌گوید: این کودک با دستانی متورم و بزرگ وقتی به مدرسه می‌رود و در کلاس درس حاضر می‌شود، با وجود قد کوتاهش نسبت به همکلاسی‌ها، معلم او را در ردیف آخر می‌نشاند!

عباس کرم‌اللهی با بیان اینکه معلم قصد بیرون کردن و طرد فؤاد را نیز داشت، ادامه می‌دهد: دانش‌آموز وقتی که با این رفتار مواجه می‌شود همچون یک جذامی از خود متنفر می‌شود.

*بیدار شو این یک کابوس بود!

معلم بداخلاق فؤاد به دلایلی عوض شد، گویا شخصی این دانش‌آموز روستایی را تکان می‌داد و می‌گفت: «فؤاد پاشو این تنها یک کابوس است»! بدین ترتیب نقطه عطف زندگی این کودک به شکلی جدید و متفاوت آغاز شد.

 کرم‌اللهی در این ارتباط می‌گوید: معلمی به نام «محمدرضا محرابی» جای معلم سابق را می‌گیرد، این معلم به زودی می‌فهمد که دانش‌آموزان از فوأد دوری می‌کنند!

وی ادامه می‌دهد: محرابی با مهربانی با فؤاد رفتار می‌کند و او را از ردیف آخر به میز اول منتقل می‌کند، او سعی داشت آن فضای آلوده را تلطیف کند.

*تشخیص بیماری

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران شوش تصریح می‌کند: این رفتار خوشایند محرابی ادامه پیدا می‌کند تا جایی که خانواده فؤاد شاهد شادابی فرزندشان در خانه می‌شوند، او اکنون به درس خواندن علاقه وافری نشان می‌دهد!

کرم‌اللهی یادآور می‌شود: این معلم دلسوز خانواده فؤاد را راهنمایی می‌کند که فرزندشان را برای تشخیص علت ورم دستانش به مراکز درمانی مربوطه منتقل کنند، سرانجام علت عارضه ورم دست این کودک مشخص می‌شود؛ «تومورهای عروقی»!

وی ادامه می‌دهد: فؤاد در ماه‌های ابتدایی تشخیص این عارضه، ماهانه 4 بار به پزشک مراجعه می‌کرد اما این معلم همچنان با تعامل روانشناسانه و دوستانه در کنار این دانش‌آموز قرار گرفت تا سرانجام شرایطش بهتر شد و اکنون تنها یک بار در ماه به پزشک مراجعه می‌کند!

*به آرزویش رسید اما تا حدودی!

فؤاد که بیش از گذشته احساس وجود می‌کرد از معلمش خواست تا وی را به باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان ببرد، این آرزوی کودکانه او بود.

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران شوش در این ارتباط می‌گوید: با رایزنی‌های معلم با مدیریت باشگاه فولاد خوزستان سرانجام فؤاد در یکی از بازی‌های تیم جوانان فولاد با شادی کودکانه‌اش حضور پیدا می‌کند.

هر چند این آرزوی کودکانه توسط معلم دلسوزش تا حدودی محقق شد اما روح معنوی و اخلاق ورزشی تیم بزرگسالان فولاد خوزستان می‌تواند با دعوت از فؤاد به این رنگِ آرزوی او، واقعیت بیشتری نیز بدهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شهرستان شوش با 219 روستا، دو منطقه آموزشی شاوور و شوش وجود دارد، منطقه آموزشی شوش بخش مرکزی و فتح‌المبین را شامل می‌شود. در دو منطقه آموزشی روستاهای محرومی وجود دارند که با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما از لحاظ سرانه آموزشی همچنان فقیر به نظر می‌رسند.

______________________________

گزارش از عارف شریفی صرخه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد