سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

میتسوبیشی ژاپن رایزنی برای فروش هواپیما به ایران را متوقف کرد

برخلاف تبلیغات انجام گرفته درباره لغو تحریم‌ها و معامله خرید هواپیما از شرکت میتسوبیشی، این معامله متوقف شده است.
به گزارش مشرق، پایگاه خبری فایننشال  تریبون به نقل از محمد گرجی (نایب رئیس شرکت هواپیمایی آسمان در امور برنامه‌ریزی و توسعه ناوگان هوایی) نوشت: شرکت میتسوبیشی ژاپن رایزنی برای فروش هواپیما به ایران را به علت نگرانی درباره سیاست‌های آتی دولت جدید آمریکا متوقف کرده است. 
گرجی گفت این شرکت شانزدهم ژانویه (27 دی) و درست چند روز پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا با صدور یک بیانیه اعلام کرده که مذاکرات برای فروش هواپیما به ایران را تا زمان شفاف شدن سیاست‌های آمریکا متوقف می‌کند. وی تاکید کرد ژاپن به علت روابط تجاری نزدیک با آمریکا در قراردادهای تجاری خود احتیاط بیشتری به خرج می‌دهد.
 
هواپیماهای «میتسوبیشی رجیونال جت (MRG)» به عنوان نخستین هواپیماهای مسافربری ساخت ژاپن شناخته می‌شوند و قرار است پس از طی فرایند آزمایشی وارد چرخه تولید شوند.
 «اصغر فخریه کاشان» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی چند ماه پیش از رایزنی‌ برای خرید 25 فروند از هواپیماهای ساخت این شرکت به ارزش نزدیک به 500 میلیون دلار خبر داده بود.
 شرکت هواپیمایی آسمان، طرف قرارداد بیشتر این هواپیماها برای جایگزینی هواپیماهای فوکر 100 هلند بوده است. 
نشریه نیکی ژاپن پیش از این از مذاکرات شرکت هواپیمایی «ایران ایر» با میتسوبیشی برای تامین 80 هواپیمای مورد نیاز این شرکت هم خبر داده بود که به نظر می‌رسد این مسئله با توجه به قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس منتفی شده باشد.
منبع: کیهان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد