سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وزرای نفت و نیرو در کمیسیون انرژی چه گفتند؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزرای نفت و نیرو در جلسه این کمیسیون گزارشی از اقدامات انجام شده برای وضعیت استان خوزستان ارائه کردند.

 

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون انرژی برای بررسی وضعیت استان خوزستان گفت: براساس دعوت قبلی از سوی کمیسیون، وزرای نفت، نیرو، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان پدافند غیر عامل و معاونین وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه حضور یافتند، البته وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی مسائل اخیر سفری به خوزستان داشتند.

 

وی افزود: نمایندگان استان خوزستان مطالب و نگرانی‌های خود را نسبت به وضعیت اخیر استان مطرح کردند بویژه برای مهار کردن این پدیده و اثرات مخربی که بر جای می‌گذارد معتقد بودند اگر در گذشته مشکلی به لحاظ هوا و یا تعطیلی مدارس پیش می‌آمد، اما در حال حاضر به اقتصاد، تولید، نفت، فرهنگ و بهداشت آسیب می‌رساند و ضرورتا باید تا جایی که امکان‌پذیر است این معضل مرتفع شود.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی اظهار کرد: بخشی از ریزگردها منشاء خارجی دارد که باید با سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فی مابین این مساله حل شود اما بخش دیگر دارای منشاء داخلی است که منجر به خشک شدن تالاب‌ها شده است.

 

وی با طرح این سوال که چرایی به وجود آمدن این مساله و چگونگی مهار کردن آن باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: حمید چیت‌چیان وزیر نیرو توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه مطرح کرد و  گفت با توجه به اینکه در گذشته چنین تجربه‌ای نبوده و این اتفاق رخ داده منجر به قطع شدن 60 تا 70 درصد شبکه‌های برق استان شده بود و با پیگیری‌های انجام شده این مساله مرتفع شده و برق اضطراری در تصفیه خانه‌ها و... در حال جایابی است.

 

قره‌خانی تصریح کرد: براساس گفته‌های وزیر نیرو یکی از دلایلی قطعی آب این بوده که برخی از پمپ‌ها نیاز به برق داشتند، که با قطعی برق آن‌ها هم از کار افتاده بودند و به همین دلیل منجر به قطع شدن آب شدند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی همچنین بیان کرد: بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این جلسه مطرح کرد که 400 میلیارد تومان برای مالچ پاشی در نظر گرفته شده است و برای کارهای عمرانی و توسعه‌ای، بهداشتی و اجتماعی نیز کمک‌هایی در حال انجام است.

 

وی افزود: همچنین مسئولان جهاد کشاورزی نیز گفتند انجام درخت کاری برای جلوگیری از پیش آمدن چنین وضعیتی انجام شده است.

 

این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در ادامه بیان کرد: براساس پیشنهادی که دکتر لاریجانی مطرح کرده بود 100 میلیون دلار برای کارهای ضروری و تسریع در مرمت سیستم‌های برق و آب از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

 

وی همچنین اظهار کرد: در این جلسه پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه علاوه بر 3 درصد از محل اعتبارات فروش نفت به مناطق نفت خیز 2 درصد دیگر نیز از همین اعتبارات اختصاص داده شود.

 

وی همچنین اظهار کرد: پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه در استان ستادی تشکیل شده تا بتواند با مدیریت زمانبندی، اقدامات لازم را به عمل آورد. البته مقرر شد که معاون اول رئیس جمهور در این مساله تقسیم بندی کاری را انجام دهد.

 

وی در پایان اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس، فردا در سفر به استان خوزستان بازدیدهای میدانی خود را انجام داده و پس از آن گزارش جامعی را تهیه کرده و تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی می‌کند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد