سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیانیه آب‌خواهی جوانان انقلابی ایذه در آستانه سفر رئیس جمهور به خوزستان

آقای رئیس جمهور به جیره بندی آب در مناطق ما پایان دهید / ما خواهان تامین آب دشت‌های ایذه و باغملک هستیم / ایذه و باغملک در طرح 550 هزار هکتاری قرار گیرد
جمعی از جوانان انقلابی ایذه و باغملک در آستانه سفر رئیس جمهور به استان خوزستان با صدور پیامی خواستار توجه جدی دولت به مساله بیکاری، بی آبی و کشاورزی این منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به مشکلات فراوان استان خوزشتان و بحران‌های هفته‌های اخیر در این استان قرار است رئیس جمهور فردا به این استان سفر کند.

شهرستان ایذه با توجه به قرار گرفته در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس و در کنار رود نیمه‌جان کارون روزهای بی آبی و جیره‌بندی را سپری می‌کند و در کنار دریاچه سدهای کارون 3 و 4 و سد دریاچه شهید عباسپور تنها 8 ساعت در شبانه روز جریان آب در لوله‌های آب شرب را احساس می‌کند.

با وجود چسبیده بودن سد و نیروگاه کارون 3 به این شهر، جوانان دانش آموخته و توانمند این شهرستان در زمینه‌های فنی راهی جز حضور در استان بوشهر و عسلویه و تحمل مشقت‌های فراوان را ندیده و طاقت کیلومترها راه دور و هوای نامساعد را به جان خریده تا از درد بیکاری خود بکاهند.

با توجه با این سفر هیات دولت جوانان انقلابی این شهرستان و شهرستان باغملک با صدور بیانیه‌ای خواستار توجه جدی مسؤولان دولت تدبیر و امید به این منطقه محروم و پر از ظرفیت اقتصادی و کاری شدند.

در متن این پیام آمده است: و جعلنا من الماء کل شئ حی سوره مبارکه انبیاء آیه 30 / «ما زندگانی همه چیز را از آب قراردادیم».

ما جمعی از جوانان و مردم شهید پرور و ولایت‌مدار ایذه و باغملک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فرموده رهبر حکیم انقلاب و نیز پایان‌بخشی به رنج دیر سال جیره‌بندی آب آشامیدنی مردم، وضعیت نابسامان اقتصادی شهرستان‌های ایذه و باغملک و پایان‌بخشی به بیکاری بی‌سابقه در این شهرستان‌ها از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به تامین آب شرب و کشاورزی دشت‌های ایذه، باغملک، بخش دهدز، قلعه تل، قلعه سرد، سوسن، مرغا، هلایجان، دشت‌های مرکزی ایذه اقدام کند.

ما با بیشترین آمار بیکاری در سطح کشور سال‌هاست که تماشاگر ثروت‌های خدادادی هستیم و از دولت محترم تدبیر و امید می‌خواهیم به این رنج دیرسال و تبعیض۳۰ ساله جیره‌بندی آب پایان دهند.

ما از وزارت نیرو می‌خواهیم حقابه تالاب‌های ایذه را که به کانون‌های ریزگرد تبدیل شده است رهاسازی کند تا شهر تمدن خیز ایذه به حیات خود ادامه دهد.

ما از وزارت نیرو می‌خواهیم به جبران آوارگی و کوچ اجباری بیش از 10 هزار نفر از مردم دهدز در جریان آب‌گیری سد کارون3  نسبت به تامین آب کشاورزی اراضی باقی‌مانده دهدز، قلعه سرد، موزرم و سایر روستاها اقدام کند.

ما از وزارت نیرو می‌خواهیم به رنج 10 ساله ناشی از قطع راه‌های ارتباطی پایان داده و هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل عملیات اجرایی پل ارتباطی ۳ بلوطک برای برقراری ارتباط بیش از ۲۸ روستای بخش دهدز اقدام کند.

ما از وزارت نیرو می‌خواهیم در اقدامی عاجل آب شرب مردم ایذه را از کارون تامین کرده تا از آب بی‌کیفیت چاه‌ها که سبب خشکی تالاب‌ها نیز شده است استفاده نکنند.

ما از وزارت نیرو می‌خواهیم نسبت به هزینه کرد ۲ درصد از درآمدهای سدهای ساخته شده در این منطقه اقدام کند و همچنین بهای آب و برق مصرفی آسیب‌دیدگان سد کارون ۳ را کاهش دهند.

این وزارتخانه از محل سهام عدالت مردم و جوامع محلی سد کارون ۳ را در سهام شرکت‌های بهره‌بردار و فروشنده برق حاصل از این پروژه‌ها سهیم کند و همچنین نسبت به پرداخت عوارض به شهرهای ایذه و دهدز اقدام کند.

یکی دیگر از خواسته ها و مطالبات مردم این منطقه این است که  نسبت به توقف بدون قید و شرط انتقال آب سرشاخه‌های کارون و توقف طرح بهشت آباد و کوهرنگ 3 اقدام کند و با توجه به وضعیت ریزگردها در استان خوزستان نسبت به رهاسازی حقابه‌های تالاب و جلگه خوزستان اقدام کرده و جهت رفع آن تلاش جدی به کار گیرد.

ما از وزارت نیرو می خواهیم به جبران غرق کردن بیش از یکصد هزار اصله درخت بلوط و خسارت چند میلیارد دلاری به اکولوژی منطقه، برای پایداری طبیعت، زندگی و معیشت مردم، نسبت به انجام عملیات آبخیزداری و نهال‌کاری در حوضه آبخیز سد کارون ۳ و ۴ اقدام کند.

ما از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می‌خواهیم شهرستان‌های ایذه و باغملک را در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری فرموده مقام معظم رهبری لحاظ کرده و هم‌زمان با اجرای این طرح در دشت‌های خوزستان در دشت‌های ایذه و باغملک و دهدز نیز به اجرا در آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد