سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روایت مشرق از گوشه و کنار جهان؛

دیدار محرمانه رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی از اسرائیل/ ساخت جبهه‌های جدید زیرزمینی توسط حماس/ شکست همکاری میان عربستان با انگلیس و اسرائیل در حمله به یمن

خبرنگاران مشرق، در جست‌وجوی اخبار و تحلیل‌ها، به نکات ویژه‌ای برمی‌خورند که کمتر موردتوجه تحلیل‌گران و مخاطبین قرار می‌گیرد.
دیدار محرمانه رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی از اسرائیل/ ساخت جبهه‌های جدید زیرزمینی توسط حماسسرویس جهان مشرق - در کنار اخبار آشکار و تحلیل‌های روزمره در دنیای بین‌الملل، اخباری در لابه‌لای فضای سایبری وجود دارد که یا دیده نمی‌شود و یا کمتر موردتوجه نخبگان، تحلیل‌گران و مخاطبین قرار می‌گیرد؛ مشرق با استفاده از رصد و منابع خاص، اخبار ویژه دنیای بین‌الملل را برای مخاطبین عرضه می‌کند.

*******

** السیسی و بازگشت به جزایر دریای سرخ

به پیشنهاد (دستگاه اطلاعاتی مصر) عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، تصمیم گرفته است تا حکم اخیر دادگاه مصری که بازگشت دو جزیره دریای سرخ به عربستان سعودی را رد کرده است، به چالش نکشد. به منظور آرام کردن خشم عربستان سعودی، سیسی قصد دارد تا کشتی‌های مصری را دور از سواحل یمن مستقر ساخته و به محاصره دریایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، کمک کند.

سرویس اطلاعات داخلی مصر از این هراس داشت که اگر سیسی تصمیم دادگاه را به چالش بکشد، در قاهره ناآرامی سیاسی ایجاد شود. بسیاری از مقامات دستگاه دفاعی مصر تمایل دارند تا دراین‌باره اقدامی عملی در پیش‌گرفته شود.

** ساخت جبهه‌های جدید زیرزمینی توسط حماس

ماجد فرج، ریاست واحد اطلاعات رام الله، در گزارشی که در اوایل ماه ژانویه به دست محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، رسید، درباره ظهور جبهههای زیرزمینی جدید اظهار نگرانی کرد؛ این جبههها توسط شاخه نظامی حماس، گردانهای عزالدین قسام ایجاد شدهاند.

بنا بر گزارش فرج، حماس ساخت‌وساز تونلها در غزه را آغاز کرده و خود را برای درگیریهای جدید با اسرائیل آماده میکند. حماس تحت محاصره همچنین روی تونلها کار میکند. این گروه مقاومت پیش‌ازاین ذخیره مهمات خود را در غزه تقویت کرده و موشکهای ضدتانک کورنت روسیه و دیگر موارد مشابه را تهیه نموده است.

** سعودی برای نجات از باتلاق یمن دست به دامان آمریکا شد

محافل دیپلماتیک از شکست سعودی در تجاوز به یمن و کمک گرفتن این کشور از اسرائیل، بریتانیا و امارات در این جنگ خبر داده‌اند و پس از شکست ائتلاف چهارگانه مزبور این بار به دولت جدید آمریکا روی آورده تا این کشور را از باتلاق یمن نجات دهند.

عربستان سعودی ضمن ارائه پیشنهادات مالی فریبنده به آمریکا از این کشور خواسته است تا مشارکت گسترده و فعالی در تجاوز به یمن داشته باشد. این منابع همچنین اعلام کرده‌اند که سعودی همچنین در پی راه حل سیاسی است تا در صورت عدم قبول مداخله نظامی گسترده واشنگتن در یمن آن را به کار بیندازد تا باقی مانده آبروی خود را حفظ کند.

** جدی گرفتن تهدید داعش علیه علمای سعودی

سرلشکر منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور سعودی تاکید کرد که تهدیدات داعش علیه علمای سعودی را جدی تلقی کرده و مانع از تحقق اهداف این گروه تروریستی خواهد شد. با این حال وی اعتراف کرد که نیروهای امنیتی نمی‌توانند از تمامی افراد تهدیدشده حمایت و محافظت کنند.

** دیدار محرمانه رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی از رژیم صهیونیستی

منابع مطلع امنیتی از سفر هیئت سعودی به سرپرستی رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور طی ساعات گذشته خبر داده است.

سپهبد خالد الحمیدان و در چارچوب ائتلاف و هماهنگی موجود میان دو رژیم به ویژه در حوزه امنیتی، حامل نامه رهبران وهابی سعودی به نخست وزیر اسرائیل بوده است.

پایان هفته گذشته تعدادی از مستشاران نظامی اسرائیلی و آمریکایی برای مشارکت در اتاق عملیات تروریستی حمله وحشیانه سعودی به یمن وارد ریاض شده و هواپیماهای جنگی این کشور را در حمله به اهداف یمنی هدایت می‌کرده‌اند. به گفته این منابع، یک اسکادران جنگی سعودی در فرودگاه‌های نظامی سعودی و از جمله فرودگاهی در منطقه تبوک مستقر شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد