سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

۶ نام مرگبار!

طاعون یکی از بدنام ترین بیماری ها در تاریخ جهان است و به حق این عنوان را در اختیار دارد.

به لطف واکسیناسیون، بسیاری از مردم جهان دیگر با برخی از بیماری هایی که در گذشته جان افراد بسیاری را می گرفتند، مواجه نمی شوند. واکسن یک آماده سازی زیستی است که ایمنی اکتسابی فعال به یک بیماری خاص را فراهم می کند.

این 6 بیماری مرگبار در بدن چگونه به نظر می رسند

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "مدیکال دیلی"، واکسن به طور معمول حاوی عاملی شبیه به یک میکروارگانیسم بیماری‌زا است که اغلب از اشکال تضعیف شده یا کشته شده میکروب، سم آن، یا یکی از پروتئین ها سطحی آن تهیه می شود.

هپاتیت B

واکسن هپاتیت در سال 1982 معرفی شد، اما عوارض ناشی از این بیماری همچنان سالانه حدود 686 هزار نفر را به کام مرگ می کشد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، هپاتیت B یک عفونت ویروسی است که به کبد حمله می کند، و از طریق خون یا مایعات دیگر بدن از فرد آلوده به دیگران منتقل می شود. از نشانه های این بیماری می توان به پوست و چشم های زرد رنگ اشاره کرد، که به واسطه ابتلا به زردی در نتیجه عفونت کبد شکل می گیرد.

زونا

واکسن زونا از سال 2006 مورد استفاده قرار می گیرد و به لطف معرفی آن موارد ابتلا به این بیماری کاهش چشمگیری داشته است. زونا به واقع یک بیماری باستانی است و توسط ویروسی مشابه با ویروس آبله مرغان شکل می گیرد. از نشانه های این بیماری می توان به راش ها و تاول های دردناک روی پوست اشاره کرد.

آبله

آبله در گذشته یک قانل تمام عیار محسوب می شد و در سال های 1700 تنها در اروپا موجب مرگ حدود 400 هزار نفر در سال می شد. واکسن آبله برای نخستین بار در سال 1796 معرفی شد و اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان این بیماری به طور کامل ریشه کن شده است. از نشانه های آبله می توان به ایجاد زخم های کوچک در سراسر بدن اشاره کرد.

سل

تقریبا 9 هزار سال از طول عمر بیماری سل می گذرد. در گذشته، سل به عنوان یک بیماری کشنده در میان طبقه کارگر شناخته می شد، اما واکسن این بیماری در سال 1921 معرفی شد. افراد مبتلا به سل اغلب دارای پوستی فوق العاده رنگ پریده و چشم های فرو رفته هستند و ممکن است سرفه های خونی داشته باشند.

دیفتری

بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، دیفتری یک عفونت باکتریایی است که از طریق ترشحات و قطرات تنفسی منتقل می شود و از طریق سرفه یا عطسه گسترش می یابد. افراد مبتلا به این بیماری اغلب دارای زخم های پوستی روی گردن و در سراسر بدن خود هستند.

طاعون

طاعون یکی از بدنام ترین بیماری ها در تاریخ جهان است و به حق این عنوان را در اختیار دارد. بنابر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، «طاعون بزرگ» در قرن چهاردهم 60 درصد از جمعیت اروپا را به کام مرگ کشاند. افراد مبتلا به طاعون اغلب دارای جوش های چرکی در تمام بدن خود هستند و غدد لنفاوی آنها متورم می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد