سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تفاوت بدی آب و هوای خوزستان و استان همسایه ۱۵ هزار تومان است

حاجتی/////
شناسهٔ خبر: 3895422 -
اهواز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: تفاوت بدی آب و هوای کارکنان خوزستان و استانهای همسایه ۱۵ هزار تومان است و این قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، امید حاجتی شامگاه امروز در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها با حضور معصومه ابتکار در اهواز اظهار کرد: در خصوص بدی آب و هوا در خوزستان، یک سری اقدامات میان مدت و بلند مدت برای ریزگردها انجام شود. حق خوزستانی ها است که در کوتاه مدت نسبت به انجام امور برای تحت تأثیر قرار ندادن زندگی مردم در حین وقوع گرد و خاک اقدام کنند.

وی افزود: نباید در یک ساعت برق و آب قطع شود و پروازها انجام نشود؛ چون اینگونه نمی توان زندگی کرد. اگر با برق اضطراری می توان آب مردم را تامین کرد بنابراین باید هرچه سریعتر نسبت به تامین این تجهیزات اقدام کرد. با تغییر شیوه ها می توان سیستم برقرسانی را در زمان وقوع ریزگردها فعال داشته باشیم، پس باید در کوتاه مدت انجام شود.

حاجتی تاکید کرد: اگر هیچ کدام از این موارد انجام نشود قطعا در حق مردم خوزستان کوتاهی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: طی این سه سال اخیر به شدت تقاضا برای مهاجرت کارکنان خوزستانی به خارج از استان زیاد شده و طبیعتا باید مشتوق های لازم را برای ماندگاری آنها فراهم کرد.حاجتی گفت: آیتم بدی آب و هوا بین خوزستان و استان همسایه خوش آب و هوای ما یعنی چهارمحال و بختیاری تنها ۱۵ هزار تومان است و این اصلا قابل قیاس نیست. بنابراین چنین یکسان برخورد کردن هایی باعث از دست رفتن نیروی انسانی می شود.

تنگی نفس بعد از اولین باران

اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: وقوع بحران های تنفسی به دنبال اولین بارش های پائیزه را از سال ۹۲ تا امسال با آن مواجه بودیم که بالغ بر ۵۶ هزار مراجعه به اورژانس طی سه سال قبل به دنبال اولین بارندگی داشتیم.

وی افزود: سال قبل نیز تعداد مراجعه بیماران تنفسی افزایش پیدا کرده بود ولی بعد از بررسی روی سه هزار بیمار که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند به یک سری تشخیص ها رسیدیم. ۳۶ درصد مبتلا به آسم، ۷۹ درصد دیگر نیز آسم نهفته و همچنین ۷۶ درصد نیز آلرژی پوستی داشتند.

ایدنی بیان کرد: مواد آلی مثل بنزن، ذرات معلق، آلاینده های اوزون و مونواکسید کربن، باران اسیدی و نهایتا مواد حساسیت زا و قارچ های گیاهی از جمله موارد مورد بحث برای رسیدن به علت تنگی های تنفسی بود.ایدنی بیان کرد: مردم استان با صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه ها مواجه هستند که مطالعات لازم را در این زمینه انجام دادیم و در نهایت مشخص شد که این مواد باعث ایجاد امکان ابتلا به سرطان و نه ایجاد بحران حاد تنفسی می شوند. ریزگردها نیز نمی توانست توجیه طغیان یک پدیده باشند چون گاهی مواقع ۲۰۰ روز در سال گرد و غبار داشتیم. همچنین بروز باران اسیدی نیز هیچ وقت تائید نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: آسم حاد به طور ناگهانی در اثر مواد محرک یا عوامل آلرژیک رخ می دهد که بعد از بررسی مشخص شد آزادسازی پولن های زیر دو میکرون از گیاه کونوکارپوس و نفوذ در ریه باعث بروز آسم حاد بعد از بارندگی می شود.

ایدنی بیان کرد: درمان بیماران را به خاطر کاهش بار روانی در شورای سلامت رایگان اعلام کردیم. یک هفته قبل از بارندگی اهواز، هشت هزار و ۵۰۰ نفر در ملبورن استرالیا به علت حمله آسم ناشی از بارندگی به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۶ نفر فوت کردند و موارد فوت در دیگر کشورها نیز وجود داشت ولی در چهار سال اخیر مورد فوتی در اهواز نداشتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد