سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معضل گرد و خاک توسط دولت ایران و جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است

خبرگزاری فارس: معضل گرد و خاک توسط دولت ایران و جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است

نماینده سازمان ملل در ایران با بیان اینکه معضل گرد و خاک توسط دولت ایران و جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است، گفت: درد گرد و خاک را در چهره مردم خوزستان می‌توان دید.

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز، گری لوئیس شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها با اشاره به چهار سفر خود به استان خوزستان اظهار کرد: تعداد زیادی از افراد به من مراجعه کرده و درخصوص مشکلات تنفسی خود در استان گله‌مند بودند.

وی با بیان اینکه همه اطلاع داریم که در استان درد وجود دارد و می‌توان آن را در چهره همه مردم مشاهده کرد، تصریح کرد: موضوع گردو غبار از سوی دولت ایران و جوامع بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است.

نماینده سازمان ملل در ایران خاطرنشان کرد: طی 18 ماه گذشته با تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت سه قطعنامه در مجامع بین المللی در زمینه گردوغبار تصویب شد.

لوئیس تأکید کرد: به‌طور حتم ابتدا در سطح منطقه‌ای باید مشکل گرد و خاک‌ها برطرف شود بنابراین حل این مشکل تنها با اقدامات یک کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه منشأ 30 درصد از گرد و خاک‌های خوزستان داخلی است، بیان کرد: آنچه مرتب مورد سؤال بوده، این است که ممکن است ایران در زمینه منابع خارجی قادر به انجام کاری نباشد، اما چرا برای حل مشکلات داخلی کاری انجام نمی‌دهد.

لوئیس گفت: درخصوص حل مساله گرد و خاک خوزستان احساس من این است که مسئله اینجا پول نیست، بلکه مربوط به مدیریت، هماهنگی و همکاری بین بخشی است.

نماینده سازمان ملل در ایران خطاب به مسؤولان ملی و خوزستانی عنوان کرد: به‌عنوان نماینده سازمان ملل در کنار شما خواهم بود و می‌توانید به‌صورت جدی از نظر فنی و مدیریتی روی ما حساب کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد