سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یخبندان شوش با نقاب خاکی و خاکستری + تصاویر

خبرگزاری فارس: یخبندان شوش با نقاب خاکی و خاکستری + تصاویر

موج یخبندان، ریزگردهای معلق و خاکستر مزارع نیشکر شهرستان شوش را فرا گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، طبیعت به ما سرما و یا گرما را هدیه می‌دهد اما ریزگردهای معلق و خاکستر مزارع نیشکر را باید دست‌گل بی‌تدبیری در مدیریت دانست که هر از چندگاهی زندگی را به کام خوزستانی‌ها تلخ می‌کند!

در حالی که شوشی‌ها پیش از این سه عنصر گرما، ریزگرد و خاکستر را بعنوان یک پدیده‌ نفس‌گیر تجربه کرده بودند اینک باید پدیده‌ای از یخبندان و خاک و خاکستر را تحمل کنند؛ پدیده‌ای که دو روز است که مسافر ناخوانده این منطقه از خوزستان شده است.

رئیس اداره هواشناسی شوش در این ارتباط با اشاره به ریزش هوای سرد از نوار شمالی کشور اظهار کرد: دما در منطقه شمال خوزستان به شدت کاهش یافته است و این وضعیت تا پایان امروز  جمعه ادامه خواهد داشت.

حمزه شفی خدایی حداقل دمای ثبت شده در شب گذشته شهرستان شوش را ١- درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: پایین آمدن دمای شهرستان شوش باعث یخ زدگی محصولات کشاورزی می شود.

وی یادآور شد: همچنین وقوع پدیده گرد و خاک از شمال غرب عراق و شرق کشور اردن به سمت خوزستان از دیروز وزش گرفت که پدیده گرد و خاک نیز تا اواخر امروز جمعه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی با بیان اینکه از میزان برودت هوا طی روزهای آینده کاسته می شود ادامه داد: پیش بینی بارش و وزش باد و گردوخاک تا چهارشنبه هفته پیش رو نمی شود.

حسین یکی از اهالی شوش است که در این ارتباط می‌گوید: سرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنیم که شاید به تنهایی می‌توانست خوشایند باشد اما خاکی بودن هوا با این سرمای طاقت‌فرسا ما را اذیت می‌کند.

ابوذر یکی از کشاورزان منطقه شوش نیز در ارتباط با یخبندان و گردو غبار می‌گوید: با وجود این سرمای شدید و ریزگردها نگران وضعیت مزارع خود هستیم.

وی ادامه می دهد: امیدوارم که شرایط بهتر شود تا متضرر نشویم چون دولت خسارتی به ما کشاورزان پرداخت نمی‌کند؛ هنوز خسارت پدیده‌های طبیعی گذشته که بعضا به یک سال و بیشتر برمی‌گردد توسط دولت پرداخت نشده است.

*پیش بینی شد اما!

در این میان اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در اطلاعیه‌ای افت محسوس دما و بروز یخ زدگی تا اوایل هفته آینده را پیش‌بینی کرد.

این سازمان در خطاب به فرمانداران خوزستان اعلام کرد که تمهیدات لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی از افت محسوس دما و یخبندان، اقدام لازم معمول و نتیجه را به این اداره کل اعلام کنند.

این در حالی است که روستاهای شوش با کمبود کپسول گاز و قطعی کم و بیش برق مواجه‌اند؛ شرایطی که مقابله با سرمای طاقت‌فرسای این روزهای شوش را خیلی سخت کرده است!

به گزارش خبرگزاری فارس، در این شرایط باید منتظر ستاد مدیریت بحران شوش و گزارش عملکرد و یا خسارت‌های یخبندان، خاک و خاکستر به مزارع شهرستان و تأسیسات بی در و پیکر آب و برق ماند و دید که این بحران مدیریت می‌شود یا مثل سیل و طغیان یک سال پیش رودخانه دز مدتها باید به کشاورزی و کشاورزان صدمه بزند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد