سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گرد و غبار بازهم به آسمان اهواز یورش برد/ابتکار هم در اهواز است

گرد و غبار در اهواز
شناسهٔ خبر: 3894994 -
اهواز - پیش از ظهر امروز، مردم اهواز در کنار هوای سرد، میزبان گرد و غبار نسبتا شدید هم هستند به گونه ای که عبور و مرور در معابر به سختی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه امروز معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در اهواز حضور دارد تا در همایش روز جهانی تالاب ها شرکت کند، گرد و غبار به آسمان اهواز یورش برد و آن مثل روزهای چند سال اخیر، خاکستری رنگ کرد.

در حالیکه گرد و غبار شدید شب گذشته تا حدودی فروکش کرده بود که از ابتدای امروز گرد و غبار مجددا شدت گرفت و برخی شهرها از جمله اهواز را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

گرد و غبار که به علت نشستن روی شبکه برق، باعث قطعی سراسری برق در اهواز در اوائل هفته جاری شده بود، امروز نیز میهمان خانه اهوازی ها شد تا مردم برای تردد در معابر با مشکل جدی مواجه شود و مجبور هستند خانه نشینی را در آخر هفته ترجیح دهند.

از سوی دیگر اداره کل مدیریت بحران خوزستان در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران آورده است: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع وزش بادهای قابل ملاحظه به نسبت شدید در خوزستان و جنوب کشور عراق، برخاستن و انتشار گرد و غبار در مناطق غربی و مرکزی خوزستان در اوایل وقت پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ و در مناطق جنوب غربی از اواسط پنج شنبه و کاهش دید ناشی از این پدیده پیش بینی می شود.

در این اطلاعیه از فرمانداران خواسته شده با اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، صیادان، کشاورزان، مسافران، دامداران، عشایر، ساکن مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تند باد برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند خارج نشدن غیر ضروری از منزل و محل کار، و تقلیل فعالیت بدنی در روزهای گرد و غبار، استفاده از ماسک مناسب در مواقع قرار گرفتن در فضای باز، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرد و غبار و سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم را معمول و گزارش اقدامات خود را به این اداره کل ارسال کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد