سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سعداوی: شجاعت داشته باشند و حقیقت ماجرای اهواز را بگویند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فولاد و سایپا به دنبال بازی زیبا هستند، پس می توانیم فردا (پنجشنبه) شاهد بازی جذابی از هر دو تیم باشیم.

به‌ گزارش ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نعیم سعداوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا، گفت‌: بازی ما با سایپا می‌تواند بسیار جذاب و زیبا باشد، چون احساس می‌کنم هر دو تیم به دنبال انجام بازی زیبا هستند. سایپا مربی دارد که از نظر فنی و اخلاقی می‌تواند الگوی همه ما باشد. شناخت خوبی نسبت به حریف داریم. سایپا در بیشتر بازی‌هایش با بدشانسی و یا کم شانسی روبرو بوده است  ولی می دانستیم که به زودی این تیم دچار تحول می‌شود و با حمایت خوب مدیریت باشگاه روزهای خوب فراهم می‌رسد.

در ادامه سعداوی به ماجرای پیش آمده در دیدار تیمش برابر سیاه‌جامگان اشاره کرد و گفت‌: هفته‌ قبل اتفاقات نادری در فوتبال برای ما رخ داد و چالش‌هایی را ایجاد کرد، اما با حمایت هیات مدیره باشگاه، حالا روحیه و انگیزه مضاعفی برای ادامه کار داریم. به دنبال این هستیم که برابر سایپا فوتبالی جذاب در محیطی جوانمردانه را ارائه دهیم تا همه از دیدنش لذت ببرد.

سعداوی درباره استعفایش از سرمربیگری فولاد هم گفت‌: در بازی برابر سیاه‌جامگان اتفاقاتی رخ داد که بسیار تلخ بود. کجای دنیا سراغ دارید که تصمیمی که گرفته شده عوض شود؟ ما مدام از تکنولوژی روز حرف می زنیم. دپارتمان داوری می‌گوید که داور چهارم یا کمک داور اول به داور اطلاع دادند که پنالتی‌ درست نبوده است، پس چرا در همان لحظه اول این حرف به داور گفته نشده است و پس از ۱۰ ‌دقیقه اعلام شده است؟ آیا بحث ویدیو چک مطرح بوده یا تماس مشکوکی بوده یا حرف آقا بالاسری تاثیرگذار بوده است؟ بابت این اتفاقات متاسف هستم و می گویم اتفاقاتی که در اهواز افتاد خیلی خطرناک بود. امیدوارم که در آینده شاهد آن نباشیم.

وی ادامه‌ داد: ناظر محترم بازی در تلویزیون از عدالت صحبت می کند. آیا ما به دنبال عدالت نبودیم؟ ما که در کمال شجاعت گفتیم اگر برایمان محرز شود که پنالتی‌ درست نبوده از آن استفاده نمی‌کنیم چون به دنبال این گونه امتیازات نیستیم، اما آنهایی که دم از عدالت می زنند چه در بازی‌هایی که سه صحنه تاثیرگذار رخ داد و می‌توانست منجر به گل شود، حرفی نزدند. در بازی ما با پیکان استقلال و پرسپولیس اشتباه های داوری رخ داد و اشتباه داوری جزئی از فوتبال است، اما در بازی با سیاه‌جامگان بازیکن ما در ‌دقیقه ۳۰ به ناحق اخراج شد،  ولی ما چیزی نگفتیم. با این حال دپارتمان داوری به دنبال توجیه کردن اشتباه‌های داوران است.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان بیان کرد: ما هم می‌توانستیم به عنوان میزبان جو ورزشگاه را متشنج کنیم و تیم را بیرون بکشیم، اما آیا باید همرنگ جماعت می شدیم؟ ساختار شخصیتی باشگاه و بازیکنان فولاد این طور نیست. ما به دنبال بازی جوانمردانه هستیم و می‌خواهیم باشگاه‌ها واقعا فرهنگی شوند نه این که فقط کلمه‌اش را به یدک بکشند. گناه ما چه بود که آن اتفاقات رخ داد. حرکت بدتر این بود که به دنبال توجیه کردن ماجرا هستند. دپارتمان داوری اول گفت‌ گزارش داوری، بعد گفت‌ داور چهارم و بعد گفت‌ کمک داور اول نظر داور را برگردانده اند. این حرفها به فوتبال کمکی نمی‌کند. باید شجاعت داشته باشند و ماجرا را بگویند. من به داور بازی احترام می گذارم. فرد تحصیلکرده ای است. او به من گفت‌ که همکارانش صحنه را بازبینی کرده اند و گفتند که پنالتی‌ نبوده است. آن وقت دپارتمان ماجرا را توجیه می‌کند.

وی در ادامه گفت‌: ما می‌خواهیم در چارچوب قانون به دنبال حقمان برویم. احساس می‌کنم که هنوز فرصت باقی‌ است. دپارتمان داوری یک عذرخواهی بزرگ به جامعه فوتبال ایران بدهکار است. ماجرای اهواز در تاریخ فوتبال ثبت شده است. روز به روز زوایای بیشتری از این ماجرا مشخص می‌شود. نباید در آینده کسی پشت پرده باشد. ویدیو چک باشد و یا یک تماس مشکوک تصمیمات داوری را متزلزل کند. باید به داورانمان اعتماد به نفس بدهیم. آنها ممکن است خطا کنند، اما این نوع برخورد کمکی به فضای فوتبال نمی‌کند. ماجرای اهواز بسیار تلخ بود و در روز روشن شاهد بدترین برخوردها بودیم. امیدوارم تا دیر نشده آن را جبران کنند و به دنبال توجیه کردنش نباشند.

سعداوی در ادامه به اظهارات بختیار رحمانی و خداداد عزیزی علیه یکدیگر بعد از بازی با سیاه‌جامگان اشاره کرد و گفت‌: هیچ کس اظهار نظر بازیکنان درباره پیشکسوتان را تایید نمی‌کند و ما به آنها متذکر شده‌ایم، اما بختیار از نظر فوتبالی شناخته شده است و نیاز به تعریف و تمجید ندارد. احساسم این است که در جو متشنج بعد از بازی هر اتفاقی می‌توانست رخ دهد که خدا را شکر مدیریت شد. توصیه‌ام به همکاران خودم که روزگاری دوران خوبی را با هم سپری کردیم این است که قرار نیست وقتی خطایی از یک جوان سر می زند ما که ادعای الگو و اسطوره بودن را داریم این رفتارها را بروز دهیم. باید در ارتباط با جوانان و کسانی که می‌خواهند از ما به عنوان الگو استفاده کنند باید از ادبیاتمان مراقبت کنیم.

وی در پایان گفت‌: سه، چهار مصدوم داریم و چاگو و ایوب والی محروم هستند، اما بقیه بازیکنان کاملا آماده بازی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد