سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

داور بازی فولاد - سیاه جامگان قانونی عمل کرد اما محروم می شود(یادداشت)

داوری که از تصمیم خود باز می گردد به خوبی می داند که صلابتش از بین می رود. داور برای قضاوت درون زمین است و به صورت معمول باید اینقدر دقیق باشد که سوت اشتباه نزند. به غیر از این کمیته داوران هم نسبت به اشتباه اولیه او موضع و احتمالا محرومیتی هم برایش در نظر خواهد گرفت.عصرایران ؛ هوشنگ نصیرزاده - داستان داوری مسابقه فولاد و سیاه جامگان به یکی از جنجالی ترین پرونده های اخیر تبدیل شده است. پرونده ای که هجمه ای بیش از اندازه درموردش تولید شده است. هجمه ای که شاید به اتفاقات داوری اخیر فوتبال مربوط باشد.

مربیان و تیم های زیادی در هفته های اخیر به داوری های لیگ برتر اعتراض کرده اند که همین سبب شده یک هجمه کامل علیه داوری بازی سیاه جامگان و فولاد ایجاد شود. پیام حیدری داور این مسابقه در دقیقه 80 مسابقه یک پنالتی به نفع فولادخوزستان اعلام کرد. پنالتی ای که داور متوجه شد به اشتباه سوت زده است. اگر قرار باشد به صورت قانونی به این مساله بپردازیم ، قانون شماره 5 داوری به صورت شفاف در مورد این طور مسائل صحبت می کند. در قانون شماره 5 داوری تاکید می کند که داور پس از سوت زدن و تا زمانی که هنوز بازی به جریان نیافتاده این حق را دارد که تصمیم اش را تغییر دهد. در این مورد حتی می توانیم پا را فراتر بگذاریم و بگوییم داور زمانی که متوجه تصمیم اشتباه خود شده باید تصمیم خود را تغییر دهد و هزینه اشتباهش را هم پرداخت کند. در اصل اگر توپ در میانه میدان بوده - مانند آنچه اتفاق افتاد - دراپبال می دهد و اگر توپ از زمین خارج شده طبق مقرارت داوری عمل می شود. این تصمیم داور البته تبعاتی خواهد داشت. داوری که از تصمیم خود باز می گردد به خوبی می داند که صلابتش از بین می رود. داور برای قضاوت درون زمین است و به صورت معمول باید اینقدر دقیق باشد که سوت اشتباه نزند. اما وقتی اشتباه کرد و از اشتباه خود برگشت صلابتش در بازی از میان می رود . به غیر از این کمیته داوران هم نسبت به اشتباه اولیه او موضع خواهد گرفت و احتمالا محرومیتی برایش در نظر خواهد گرفت. یعنی داور محروم می شود به خاطراینکه به اشتباه ضربه پنالتی اعلام کرده است.

تا اینجای کار همه چیز طبق قانون پیشرفته است اما آن مسائلی که توسط مربیان فولاد خوزستان مطرح می شود اگر صحت داشته باشد مدیریت ضعیف داور و رفتار فراقانونی اش را به نمایش می گذارد. یعنی داور زمانی که مدیربازی است تصمیم می گیرد که پنالتی باشد یا نباشد و حق ندارد از بازیکنان و مربیان حریف درخواست کند که اشتباهش را پوشش دهند.

به این مساله می شود اعتراض های بی مورد تیم سیاه جامگان را هم اضافه کرد . اعتراض هایی که با بیرون کشیدن بازیکنان از زمین همراه بوده است. اعتراض هایی که کمیته انضباطی می تواند با خواندن گزارش داور بازی نسبت به آن اعمال نظر کند. در هفته گذشته هم بازیکن تراکتورسازی و هم بازیکن پرسپولیس با اشتباه داور یک هفته محروم شدند و البته اشتباهات داوری در زمین مسابقه رخ می دهد اما بیرون کشیدن بازیکنان یک تیم از زمین می تواند شامل محرومیت هایی شود که کمیته انضباطی در موردش تصمیم می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد