سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

موزه بنزین‌ خانه آبادان ساعاتی بعد از افتتاح، تعطیل شد

خبرگزاری فارس: موزه بنزین‌ خانه آبادان ساعاتی بعد از افتتاح، تعطیل شد

موزه بنزین‌ خانه آبادان به عنوان نخستین پروژه از طرح‌های پنجگانه موزه‌های نفت در آبادان در حالی با حضور معاون وزیر نفت افتتاح شد که این افتتاح چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و روز بعد از افتتاح این موزه برای بازدید بسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، موزه بنزین خانه نفت آبادان شامل دو ساختمان در مجاور هم با یک‌هزار و900 متر زیربنا است که در ساختمان شماره یک بنزین خانه و 12 نازل بنزین به نمایش گذاشته شده است که ساختمان شماره دو آن نیز از سه سالن موزه تشکیل شده و آثار مربوط به 90 سال استخراج، تصفیه و حمل و عرضه انواع فرآورده‌های نفتی 28 دیماه با حضور معاون وزیر نفت در آبادان افتتاح شد.

از سوی دیگر تکنیکال اسکول، اسکله‌های آبادان، نیروگاه شماره یک، خانه‌های تشریفاتی و بخش قدیمی و عملیاتی پالایشگاه در فاز بعدی در موزه‌های آبادان توسط مسولان نفت در دست اجرا است در حالی که حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان با انتقاد از تبدیل تکنیکال اسکول به موزه خواستار استفاده از این مرکز آموزشی برای آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

مراسم افتتاح موزه بنزین خانه آبادان با حضور معاون وزیر نفت چنان برای مسؤولان نفتی مورد توجه قرار داشت که با وجود استقرار دفتر نمایندگی خبرگزاری‌های مختلف و صدا و سیما در آبادان مسؤولان از تهران نیز خبرنگار به آبادان بیاورند و از چندین مسؤول نفتی و غیر نفتی نیز برای افتتاح این پروژه دعوت کنند.

در مراسم افتتاح موزه بنزین خانه آبادان محمدرضا کارگر مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی نیز گفت: افتتاح موزه بنزین نفت، بهترین راه کسب آگاهی بهتر و بیشتر برای اطلاع از اتفاقات تاثیرگذار، جذاب و تاریخ ساز صنعت نفت کشور است.

اما روز بعد از آن مردم آبادان که روز افتتاح با ازدحام و ترافیک سنگینی در هسته مرکزی شهر مواجه بودند بعد از شنیدن خبر افتتاح موزه برای بازدید آن به محل رفتند ولی با درب‌های بسته موزه مواجه شدند.

متاسفانه با گذشته چند هفته موزه بنزین خانه آبادان به‌دلیل بی‌تدبیری مسؤولان و برنامه‌ریزی نکردن برای استفاده مردم از این مرکز همچنان بسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد