سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیشنهاد استاندار خوزستان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهواز

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: کارگروهی برای بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهواز تشکیل می شود تا راهکارهای اجرای این طرح را بررسی کند.

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان یکشنبه شب در نشست شورای حمل و نقل خوزستان با محوریت بررسی مشکلات جابجایی محموله های ترافیکی در سرسرای استانداری خوزستان افزود: با توجه به فعالیت شرکت های بزرگ صنعتی، ایجاد منطقه ویژه در اهواز یک ضرورت است.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی در اهواز می تواند ضمن تمرکز صنایع بزرگ، زمینه سهولت صادرات تجهیزات صنعتی و اشتغال را فراهم سازد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان نیز گفت: شهرک صنعتی شماره پنج اهواز با توجه به وسعت مناسب آن می تواند مکان مناسبی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی باشد.
اخلاق محمدیان،ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهواز را در رونق اقتصادی و صنعتی خوزستان و بهره مندی از برخی معافیت های مالیاتی شرکت های بزرگ صنعتی تعیین کننده خواند.
وی افزود: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهواز به یک هزار هکتار زمین نیاز است که می توان بخشی از زمین های اطراف شهرک صنعتی شماره پنج اهواز را در این زمینه تملک کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست سه ساعته مشکلات عبور محموله ترافیکی شرکت های ماشین سازی از اهواز به بندر امام و ماهشهر بررسی شد.
در این نشست مصوب شد در مدت هشت ماه مسیری مشخص که از مناطق شهری عبور نکند برای جابجایی محموله های ترافیکی احداث شود.
هم اکنون بیشترین مشکل عبور محموله های ترافیکی و صنعتی در شهر بندر امام خمینی(ره) است که مستلزم عبور از داخل این شهر است که خساراتی به زیرساخت های این شهر وارد می کند.
استاندار خوزستان در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: امیدواریم با بررسی دقیق این موضوع در کار گروهی ویژه، با گرفتن مجوزهای قانونی منطقه ویژه اقتصادی در اهواز احداث شود.
وی گفت: مجوزهای قانونی برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در شوش نیز گرفته شده ولی ضرورت دارد با توجه به صنعتی بودن مرکز استان، یک منطقه ویژه اقتصادی در اهواز نیز احداث شود.

6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد