سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

سردار نجات: شایعه دستگیری بعضی از اعضای سازمان اطلاعات سپاه کذب است / در روزهای آتی خبرهای مهمی از برخورد با باندهای بزرگ اقتصادی و شبکه های نفوذی اعلام خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین سازمان اطلاعات سپاه گفت: فضاسازی برخی رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه علیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ناشی از مقابله قاطع این سازمان با عناصر نفوذی و حلقه های اصلی مفساد اقتصادی در کشور است.

به گزارش انتخاب، سردار حسین نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های اطلاعاتی مرکز مقابله با جرایم سازمان یافته اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه ، پیرامون فضاسازی عناصر معاند و ضدانقلاب علیه این سازمان گفت: از آنجا که مقابله با جریان‌های جاسوسی که قصد نفوذ در ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی را دارند و برخورد با گروهک‌های تروریستی که بدنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند از اولویت‌های اصلی سازمان اطلاعات سپاه است، برخوردهای اخیر صورت گرفته با شبکه‌های فساد اقتصادی و برخی عناصر جاسوسی در حوزه فرهنگی و اجتماعی موجب به خطر افتادن و تقلای مفسدان و جاسوسان و فضاسازی رسانه‌های مرتبط با آنها علیه این سازمان شده است.
وی همچنین ادامه داد: مشی سازمان این است که بدون کوچکترین توجه و تاثیرپذیری از جوسازی‌ها هرجا که حقوق ملت، امنیت کشور و پاسداری از انقلاب اقتضاء کند در هماهنگی کامل با دستگاه قضایی به وظیفه انقلابی خود در برخورد با عوامل مخل پیشرفت و امنیت اقتصادی و اجتماعی عمل کند.
نجات افزود: البته در راستای صیانت از کارآمدی دستگاه های نظام، برنامه این سازمان اطلاع رسانی به هنگام به مسئولین و پیشگیری از نفوذ و فساد است.
جانشین سازمان اطلاعات سپاه درباره انتشار شایعاتی در خصوص دخالت بعضی از اعضای این سازمان در مفاسد اقتصادی و دستگیری آنها، این موضوع را کذب و دروغ سازی برخی رسانه های وابسته به دشمن دانست و افزود: دروغ پردازی چند رسانه معلوم الحال طی چند روز اخیر، تلاشی از سوی عناصر مرتبط با متهمان دستگیر شده برای جلوگیری از روند رسیدگی قضایی است.
وی در ادامه اعلام کرد: در روزهای آتی خبرهای مهمی از برخورد با باندهای متخلف و بزرگ اقتصادی و شبکه های نفوذی مرتبط با سرویس های بیگانه به اطلاع مردم خواهد رسید.
منبع: فارس
مقاله گری سیک، مشاور امنیت ملی دولت ریگان و کارتر:
آیت الله رفسنجانی به واقع یک عملگرا بود. او معتقد بود که ایران تنها زمانی میتواند بقا داشته باشد که با جهان تعامل کند. هرگز نباید نسبت به ازخودگذشتگی او برای سیستم انقلابی ایران شک داشت.

هرگز به ازخودگذشتگی آیت الله هاشمی برای انقلاب ایران شک نکنید؛ روحش شاد /  راه حل های او همیشه به توافق ختم می شد / پیروزی روحانی نتیجه ی تاکتیک هوشمندانه هاشمی بود /  اگر من هم جای روحانی بودم حتما به خاطر از دست دادن چنین حامی بزرگی ناراحت بودم

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ گری سیک، مشاور امنیت ملی دولت ریگان و کارتر در لوبلاگ نوشت: بر اساس مشاهدات من در طول این سالها در اینجا اظهارنظرهای کمی هستند که ارزش پرداختن به آنها در سیل تفاسیر داشته باشند.

به گزارش «انتخاب»؛ اول از همه آیت الله رفسنجانی به واقع یک عملگرا بود. او معتقد بود که ایران تنها زمانی میتواند بقا داشته باشد که با جهان تعامل کند. هرگز نباید نسبت به ازخودگذشتگی او برای سیستم انقلابی ایران شک داشت. 

او یک تاجر بود و راه حل های او همیشه به توافق ختم می شد. تلاش او برای نزدیکی ایران و آمریکا پیشنهاداتی بود که به سختی می توانستند از آن بگذرند. مانند ماجرای کونکو یا مبادله زندانی ها در زمان بوش. با این حال آمریکا این پیشنهاد را رد کرد.

رفسنجانی یک شخصیت پشت پرده بود. او راحت نبود که از پشت پرده بیرون بیاید و مستقیما بازی کند. درعوض او درسایه به چینش اتفاقات دست می زد. 

مردم در غرب او را به اصلاح طلبی می شناختند و به نظر میرسد این تعریف درست باشد. اما او ترجیح میداد که عقب بنشیند. این البته بدان دلیل نبود که شجاعت لازم را نداشت.

انتخابات استراتژیک در سال 2013 یک تاکتیک هوشمندانه و کلاسیک از سوی رفسنحانی بود. این با توجه به همه صحبت ها و زبان بدن اوست. رفسنجانی یک بازیگر پشت پرده ماتد و اظهار نظرات او همیشه مهم بود.

برخلاف برخی همکاران من حدس من این است که درگذشت هاشمی تاثیر بسیارکمی بر تحولات ایران داشته باشد. اگر من هم جای روحانی بودم حتما از اینکه حامی به این بزرگی را از میان انقلابیون اصلی از دست دادم ناراحت بودم. از همه این ها گذشته میانه رو ها به همه نیروهایشان همزمان نیاز دارند.

با این حال نتیجه انتخابات آتی به توانایی روحانی برای قانع کردن ایرانی ها در اجرای درست برجام و قابلیتش برای تامین منابع ایرانی ها بستگی دارد. اینکه رفسنجانی پشت او باشد یا نه بی شک تاثیرات خودش را داشت اما موضوع فوق الذکر هم تاثیرگذار است.

رفسنجانی بی شک یکی از شخصیت ها و ارکان دوران انقلاب بود. جایگاه او در تاریخ به ایران گره خورده است. روحش شاد.

نشنال اینترست:
روسیه و ایران اتحادی بی سابقه و شکننده را در خاورمیانه شکل داده اند. آیا این اتحادی از سر نیاز و مبتنی بر تلاقی منافع مقطعی است یا تحولی نوین است که بر منافع آمریکا در منطقه تاثیری طولانی خواهد گذاشت؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشنال اینترست نوشت: روسیه و ایران اتحادی بی سابقه و شکننده را در خاورمیانه شکل داده اند. آیا این اتحادی از سر نیاز و مبتنی بر تلاقی منافع مقطعی است یا تحولی نوین است که بر منافع آمریکا در منطقه تاثیری طولانی خواهد گذاشت؟
به گزارش «انتخاب»؛ اتحاد روسیه و ایران بر اساس انزجار متقابل از نفوذ ایالات متحده در خاور میانه است، اما دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، تمایل خود را برای روابط قوی تر میان واشنگتن و مسکو نشان داده است.
ایران برای حمایت از بشار اسد در جنگ با معارضان سوری مورد حمایت عربستان سعودی و ترکیه هزینه های زیادی را متحمل شده است. اما این تلاش ها بدون حمایت نظامی روسیه نتیجه روشنی نداشت. دیپلماسی روسیه هم می تواند نقشی محوری در دستیابی به یک راه حل سیاسی در راستای منافع اسد در سوریه ایفا کند.
روسیه تنها قدرتی است که به فروش تسلیحات پیشرفته به ایران تمایل نشان داده است. ایران خواستار خرید حدود ده میلیارد دلار تسلیحات مدرن از روسیه است. اما بر مبنای برجام، ایران تا سال ۲۰۲۰ بدون تایید شورای امنیت اجازه خرید تسلیحات پیشرفته و بازسازی توان هوایی و زرهی خود را ندارد.
بزرگترین تهدید برای نفوذ ایران در منطقه ممکن است از گرم شدن روابط ولادمیر پوتین و دونالد ترامپ پدیدار شود.
توفیق همکاری ایران و روسیه در سوریه ممکن است زمینه را برای همکاری دو کشور در دیگر نقاط حساس فراهم کرده باشد. اما ایران و روسیه دو رقیب تاریخی اند. روسیه علاقه ای به قدرت گرفتن یک کشور مسلمان در جنوب مرزهایش ندارد و ایران کماکان به نیات روس ها مشکوک است.
در واقع، تضمینی وجود ندارد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، اگر در دوره ترامپ به روابط بهتری با آمریکا دست بیابد ایران را نفروشد. رییس جمهوری منتخب آمریکا پیشاپیش از بی میلی به تجهیز معارضان سوری و حتی همکاری با روسیه در جنگ با داعش خبر داده است. پوتین وقتی بتواند با آمریکا همکاری کند به ایران نیازی خواهد داشت؟ با این وجود بعید است که روسیه به کل ایران را رها کند. فارغ از بهبود روابط مسکو و واشنگتن احتمالا بعضی رقابت ها میان آمریکا و روسیه ادامه خواهد داشت.
استرداد «ع.ز» همدست بابک زنجانی به ایران
اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه اعلام کرد: «ع.ز» متهم پرونده فساد نفتی است که صبح امروز به کشور مسترد و تحویل مقامات قضائی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه اعلام کرد: «ع.ز» متهم پرونده فساد نفتی است که صبح امروز به کشور مسترد و تحویل مقامات قضائی شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه، متهم «ع.ز» یکی از متهمان  اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی بامداد امروز به کشور مسترد شد.

متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ تهران تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود، توسط پلیس بین الملل ناجا با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد گردید.

درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و در آنجا دستگیر شد لیکن استرداد وی ناکام ماند تا اینکه در کشور دیگری شناسایی و دستگیر گردید.

این خبر می افزاید: این دومین متهمی است که طی ۱۰ روز گذشته توسط پلیس بین الملل به کشور برگردانده شده است.

خبرگزاری مهر از «ع.ز» بعنوان همدست بابک زنجانی یاد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد