سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ارتفاعات خوزستان در حسرت برف زمستانی

خبرگزاری فارس: ارتفاعات خوزستان در حسرت برف زمستانی

با وجود گذشت سه ماه از فصل بارندگی، ارتفاعات استان خوزستان برف خود را از دست داده و پیش‌بینی‌ها نیز مانند هفته‌های گذشته حکایت از بارش‌های پراکنده و کم‌فشار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شاید بتوان زمستان امسال را یکی از بی‌بارش‌ترین و خشک‌ترین فصول چندین سال اخیر دانست، جایی که هنوز بسیاری از زمین‌های کشت دیم استان بدوم حتی یک دانه بذرپاشی به حال خود‌‌ رها مانده و امسال در آن خبری از کشت محصولات کشاورزی نیست.

در سال گذشته ارتفاعات شمال خوزستان که همواره جزو پربارش‌ترین مناطق جنوب کشور به حساب می‌آمد پوشیده از برف بود و این حالت به گونه‌ای بود که تا اردیبهشت سال بعد نیز تکه‌هایی از این رحمت الهی در آن به چشم می‌خورد.

متاسفانه در فصل بارندگی امسال تنها دوبار این ارتفاعات شاهد بارش برف بوده و پس از آن به دلیل بارش‌های کم و پراکنده هیچ‌گونه پوشش سفیدی بر روی این قلل وجود ندارد.

با نظاره کردن کوه‌های پر بارش استان به مانند منگشت و سفید کوه در شهرستان ایذه که جزو خوش آب و هوا‌ترین و پر بارش‌ترین مناطق استان به حساب می‌آمد و اینکه در امروز بعد از گذشت سه ماه از فصل بارندگی‌‌ همان تکه‌های بارش‌های ماه گذشته برف در آن از بین رفته است، زمستانی بی‌بارش و تابستانی نامعلوم از نظر درجه هوا را برای ما تداعی می‌کند.

با وجود اینکه پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی حکایت از ورود یک سامانه بارشی به سطح استان حکایت دارد، ولی به مانند سایر سامانه‌های موجود در هفته‌ها و ماه اخیر بارش‌های نه چندان مناسب و پراکنده از آن گزارش شده است.

مردم استان همچنان در انتظار آغاز باران‌های پرفشار و قوی بوده تا هم اینکه به مانند گذشته فصل‌ها با اقلیم خود در استان آغاز شود و هم اینکه شاهد فرا رسیدن گرمای زودرس نباشند.

استفاده از شیوه‌های نوین به مانند بارورسازی ابر‌ها می‌تواند یکی از راه‌های افزایش بارندگی در استان باشد که این خود نیز نیازمند انجام کار‌شناسی و مطالعات کار‌شناسان و مسؤولان امر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد