سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چاپ کتاب جامع سرمایه گذاری استان خوزستان با محور دزفول

            دزفول - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: کتاب جامع سرمایه گذاری خوزستان با محوریت شهرستان دزفول از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این استان به چاپ رسید.

حجت اله آریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون سه نسخه از این کتاب در اختیار مسئولان دزفول قرار گرفته است گفت:در این کتاب بیشترین طرح های سرمایه گذاری در شهرستان دزفول مانند سفره خانه سنتی ، هتل ، هتل سنتی ، گردشگری آبی و دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول معرفی شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول اضافه کرد: این کتاب منبع موثقی برای سرمایه گذاران بخش خصوص برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در این شهرستان است.
وی افزود:شهرستان دزفول با دارابودن جاذبه های طبیعی فراوان و مناطق گردشگری بسیار زیبا گردشگران بسیاری از شهرهای استان خوزستان و دیگر استان های اطراف را به سوی خود جذب می کند به همین دلیل در جلد کتاب سرمایه گذاری که اخیرا به چاپ رسیده عکس خانه تاریخی سوزنگر دزفول چاپ شده است.
آریایی گفت:در این کتاب اجرای طرح خانه مسافر اولویت نخست در جذب گردشگر در شهرستان دزفول معرفی شده که با اجرای این طرح خانه های تاریخی در بافت قدیم دزفول ، خانه ها و اقامتگاه های روستایی ، باغ ها و ویلاهای منطقه با ظرفیت گردشگری ، شناسنامه و پروانه فعالیت صادر می شود تا اسکان گردشگران داخلی و خارجی به صورت کاملا قانونمند در این مکان ها تحت عنوان خانه مسافر انجام شود.
وی افزود:طرح خانه مسافر یکی از طرحهای نمونه کشوری است که اجرای آن موجب تشویق سرمایه گذاران این شهرستان خواهد شد.
آریایی با بیان اینکه در این کتاب به بخش گردشگری در شهرستان دزفول پرداخته شده از سرمایه گذاران حوزه گردشگری خواست جهت دریافت اطلاعات بیشتر به معاونت سرمایه گذاری و گردشگری شهرستان دزفول مستقر در اداره میراث فرهنگی دزفول مراجعه کنند.
دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
پل قدیم دزفول حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.
دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) که بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.
آثار برجای مانده این شهر که ظرفیت ثبت جهانی را دارد در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
آبشار شوی در 100 کیلومتری شهر دزفول نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور می باشد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد