سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هیات سرمایه گذار چینی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کرد

بندر ماهشهر - ایرنا - هیاتی متشکل از سرمایه گذاران چینی از توانمندی های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر هیات سرمایه گذار از کشور چین برای بررسی قابلیت ها و فرصتهای سرمایه گذاری این منطقه، وارد شهرستان بندرماهشهر شدند.
کارشناسانی از شرکت هواجین و شرکت اسطوره در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حضور یافته و با مدیر و کارشناسان سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
این هیات پس از آشنایی مقدماتی با قطب صنعت پتروشیمی کشور و دریافت پاسخ سوالات کلی خود، از شرکت های پتروشیمی فنآوران، رازی و توانمندی های اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بازدید میدانی کردند.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نخستین منطقه ویژه تخصصی ایران است که در چارچوب مقررات آئین نامه اجرایی بند 'د' تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محوطه ای به مساحت هزار و 700 هکتار تاسیس شد.
هدف از تاسیس این منطقه دستیابی سریع و آسان به دانش و فناوری روز، بهره برداری بهینه از منابع غنی نفت و گاز و ارزش افزوده ناشی از توسعه صنایع پائین دستی و مبادله آزاد فرآورده های پتروشیمیایی بوده است.
بهره گیری از 33 اسکله بندر امام خمینی و یک اسکله 70 هزار تنی اختصاصی، اتصال به مراکز پرجمعیت داخلی و خارجی از طریق جاده های بین المللی و راه های دریایی اتصال به فرودگاه ماهشهر از طریق یک بزرگراه 5 کیلومتری و نیز وجود خط آهن دوخطه سراسری بندر امام به اهواز از مزایای این منطقه می باشد.
7104/6125 خبرنگار:مسعود گادار ** انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد