سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بازی پزشکان قلابی با جان مردم، این بار شهر باستانی شوش

هر بار که هویت پزشکی قلابی آشکار و بازداشت می شود، تصور عمومی به این سمت می رود که با این بازداشت، دیگر پرونده پزشکان دروغین بسته شده است؛ اما با گذر زمان، باز هم خبر جدیدی مبنی بر به دام افتادن پزشک قلابی جدید منتشر می شود؛ اخباری که نشان از آشفتگی بازار درمان و سلامت کشور دارد و باید به حال آن یک فکر اساسی کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در ادامه سریال به دام افتادن پزشکان قلابی که اتفاقاً بسیاری از آن ها جز پزشکی به کلاهبرداری و سوء استفاده از بیماران نیز مشغول بوده اند، این بار یک پزشک قلابی در شهرستان باستانی شوش، واقع در استان خوزستان به دام قانون افتاد؛ پزشکی قلابی که فعالیت غیر قانونی اش به تأیید مسئولان شهرستان مذکور نیز رسیده است.

در همین رابطه، «محسن حاذقی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش گفت: این فرد متخلف تحت عنوان پزشک عمومی، با کلاهبرداری و سوء استفاده از مدارک پزشکی، پاره وقت طبابت می کرد.

حاذقی اضافه کرد: فرد مذکور در یک اقدام هماهنگ با مقام قضایی دستگیر شده و برای ادامه بازرسی، تحقیق و سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شوش در حالی از فعالیت فرد مذکور تحت عنوان پزشک عمومی آن هم برای سال های متمادی خبر می دهد که سال گذشته نیز در این شهرستان فردی بدون داشتن مدرک پزشکی به فعالیت دندانپزشکی مشغول بود.

«عباس نظری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش نیز درباره دستگیری پزشک قلابی مذکور گفت: با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش شخصی که خود را پزشک معرفی می کرد شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قرار گرفته است.

با انتشار خبر مذکور در رسانه ها که با تأیید دو تن از مسئولان ارشد شهرستانی نیز همراه شد، چند نکته نگران کننده به ذهن خطور می کند؛ نخست اینکه ملاک ارزیابی و سنجش صحت اطلاعات پزشکان کشور چیست؟ آیا در قرن 21 و در دولتی که ادعای الکترونیک بودن دارد، سنجش صحت اطلاعات جامعه پزشکی و نظارت مستمر بر فعالیت آن کار سختی است؟

دیگر آنکه هر بار که خبری از کشف فعالیت یک پزشک قلابی در کشور منتشر شد، متعاقباً نام نیروی انتظامی یا سربازان گمنام امام زمان (عج) که بازداشت آنها وارد عمل شده اند، مطرح است.

بنابراین از سازمان نظام پزشکی کشور و وزارت بهداشت و دمان کشور باید پرسید، آنها در کشف و شناسایی فعالیت پزشکان قلابی چه نقشی دارند؟ آیا آنها دست به سینه نشسته اند تا سایر نهادهای نظارتی کشور وظیفه نظارتی آنها را نیز متقبل شوند؟

گفتنی است، جدا از دو پزشک متقلب شهرستان شوش، در هفته های گذشته، خبر بازداشت یک پزشک قلابی در شهرستان مسجد سلیمان ـ که برای پنج سال در بیمارستان 22 بهمن این شهرستان و یک پزشک قلابی دیگر که در شهر تهران علاوه بر پزشکی به کلاهبرداری مالی از مراجعان نیز مشغول بودند، منتشر شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد