سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

ایران انفجارهای‌تروریستی استانبول را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان انفجارهای تروریستی استانبول ترکیه که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان این کشور شد را قویا محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای  وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با ملت، دولت و بازماندگان حادثه تروریستی استانبول ترکیه اظهار داشت: ادامه و استمرار اقدامات تروریستی در کشور دوست و همسایه ترکیه و دامن زدن به موج خشونت و ناامنی در این کشور موجب تاسف و نگرانی عمیق  است و  مقتضی  است در  برابر اراده و زبان واحد تروریست‌ها و افراط‌گرایان که همانا توسل به خشونت عریان و وحشت آفرینی مرگبار است، پاسخی قاطع و پیامی یکسان از سوی همه کشورهای منطقه و جهان به تروریست‌های خشونت‌طلب داده شود.
قاسمی در ادامه تاکید کرد: امروز تروریسم و دهشت آفرینی به تهدیدی فراگیر علیه همه کشورها تبدیل شده و مبارزه با آن هم راهکاری جز عزم و اجماع جهانی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد تا با همکاری همه کشورها اقدامات لازم  را برای مقابله همه جانبه با تروریسم و افراطی‌گری به عمل آورد.

قرارداد خرید 80 هواپیما از بویینگ رسما امضا شد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از بوئینگ خبر داد.
به گزارش عصر ایران، فرهاد پرورش ظهر امروز در حاشیه امضای قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: 50 فروند این هوپیما مدل 737 و 30 فروند دیگر مدل 777 پهن پیکر هستند که در یک دوره 10 ساله به ایران ایر تحول داده می شود.

حکم وزیر کشور برای معاون سیاسی‌اش

وزیر کشور با صدور حکمی «علی‌اصغر احمدی» را به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وزیر کشور با صدور حکمی «علی‌اصغر احمدی» را به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد.
در حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به معاون سیاسی وزارت کشور آمده است: با عنایت به مراتب تعهد و سوابق ارزشمند و طولانی به موجب این حکم جنابعالی را به سمت معاون سیاسی وزارت کشور منصوب می‌نمایم.
در بخش دیگری از این حکم آمده است: فراهم سازی و تمهید شرایط و همه مقدمات لازم برای برگزاری قانونی و هرچه شایسته تر و باشکوهتر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم، پیگیری امور مربوط به فعالیت احزاب و جمعیت ها، پیگیری برای به سرانجام رسانیدن لایحه جامع انتخابات با توجه به سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری و انجام شایسته امور مربوط به تقسیمات کشوری از جمله ضروریات و موارد مهمی است که انتظار دارد در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و تحقق مأموریت های وزارت متبوع در زمینه های یاد شده اهتمام و تلاش نمایید.
در پایان این حکم تصریح شده است: توفیق روز افزونتان را در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای « مدظله العالی » در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.
گفتنی است علی اصغر احمدی که نزدیک به دو دهه قبل تصدی معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور را تجربه کرده است و در دولت یازدهم علاوه بر فعالیت به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر، مسؤولیت معاونت هماهنگی و امور اجرائی نهاد ریاست جمهوری را نیز بر عهده داشته است، در مسؤولیت های دیگری از جمله نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداری گلستان و دبیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خدمت کرده است.

قرارگاه خاتم الانبیا سپاه خطاب به روحانی: قرارداد کشتی سازی با کره جنوبی را باید لغو کنید

رئیس‌جمهور باید قرارداد ساخت ۱۰ فروند کشتی با کشور کره‌جنوبی را لغو کند و اگر این کار صورت نگیرد، دیگر نمی‌توان به شعارها و حرف‌ها اعتماد کرد
شرق نوشت: قرارداد ایران با گروه صنایع سنگین هیوندای کره برای ساخت ١٠ فروند کشتی، در حالی چندی پیش به امضا رسید که سازندگان داخلی آن را نادیده‌گرفتن توان داخلی می‌دانند. این گفته از سوی آنها زمانی مطرح شده است که مشاور مدیرعامل کشتی‌رانی تأکید کرده سازندگان داخلی درحال‌حاضر توان ساخت کشتی‌ با تکنولوژی‌های روز را ندارند.

 علی‌اکبر غنجی علاوه بر این، به ضرس‌قاطع گفته بود که دلالی و واسطه‌گری خرید لوازم و ماشین‌آلات، پشت این فرافکنی‌هاست. او به بدعهدی سازندگان داخلی اشاره کرده و گفته بود شرکت‌های داخلی، مونتاژکارند و ما خود بدون واسطه می‌خواهیم سفارش ساخت کشتی بدهیم و پول‌هایی را که در زمان تحریم در کره فریز شده بود زنده کنیم.
حالا فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا هم پا به میدان نهاده و می‌گوید: «بی‌‌اعتنایی به توان داخلی از سوی کشتی‌رانی ایران، خیانت است».سرتیپ پاسدار عبادالله عبدالهی در نشست خبری خود در روز گذشته به این قرارداد واکنش نشان داده و گفته: «رئیس‌جمهور باید قرارداد ساخت ۱۰ فروند کشتی با کشور کره‌جنوبی را لغو کند و اگر این کار صورت نگیرد، دیگر نمی‌توان به شعارها و حرف‌ها اعتماد کرد».او در سخنان گلایه‌آمیز خود از کشتی‌رانی ایران، به ارائه پیشنهادی پرداخته و گفته است: «ما حاضریم با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی چون صدرا و ایزائیکو و ...به‌صورت EPCF با ٨٥ درصد فاینانس و ١٥ درصد سهم آقایان، این قرارداد را برای ساخت ١٠ فروند کشتی در داخل کشور اجرا کنیم».     
        چنین حرفی را پیش‌تر مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزائیکو) هم بیان کرده بود. او در ارائه پیشنهادی در نشست خبری خود گفته بود این مجتمع حاضر است به کشتی‌رانی‌های داخلی هر تعهدی را بدهد تا سفارش ساخت کشتی را با همان شرایطی که به خارجی‌ها می‌دهند به ما بدهند. حمید رضاییان گفته بود: «متأسفانه اعتمادی به کشتی‌سازان داخلی نیست و باوجودی‌که هم‌اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم کاملا با کشتی‌سازان خارجی رقابت کنیم و هیچ مشکلی در حوزه زمان، قیمت و دانش نداریم و در پنج سال اخیر ایزائیکو پروژه‌های خود را به اتمام رسانده‌ است، شرکت‌های کشتی‌رانی داخلی به ما سفارش نداده‌اند».
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در نشست خبری روز گذشته خود گفت: امروزه صحبت‌های بسیاری در رابطه با معضل بی‌کاری کشور می‌شود و ظرفیت‌های بسیاری برای حل مشکل بی‌کاری در جامعه داریم و در صنعت کشتی‌سازی، شرکت‌های بزرگی را مثل صدرا داریم که تجربه ساخت اقیانوس‌پیمای ١١٣ هزارتنی افراماکس را در ٢٢ ماه در کارنامه خود دارد.
وی افزود: کره‌ای‌ها هشت سال پیش ٢١٥ میلیون دلار گرفته بودند تا برای ما کشتی بسازند، اما به تعهداتشان عمل نکردند و اینکه امروز با وجود توان داخلی و لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌ها برای رفع مشکل بی‌کاری می‌توانیم در داخل کشور اقدام به ساخت کشتی کنیم، بسیار جای تعجب است که نهادها و سازمان‌هایی اقدام به امضای چنین قراردادهایی می‌کنند.
این گفته فرمانده خاتم‌الانبیا درحالی مطرح می‌شود که مشاور مدیرعامل کشتی‌رانی ایران در گفت‌وگویی که پس از انعقاد قرارداد با هیوندای کره داشت، به جزئیات این قرارداد پرداخته و گفته بود: «در سال ٢٠٠٨، قراردادی با کره برای ساخت ١٧ کشتی منعقد شد و مبلغی در حدود ٢٢٧‌میلیون دلار پول هم به دو کارخانه STP و HHI، پرداخت شده بود که در زمان تحریم این پول‌ها در کره فریز و کشتی‌ها نیز ساخته نشدند».
به گفته او، بعد از برجام، یکی از مهم‌ترین اقدامات کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، پیگیری پول فریزشده در کره و اقامه دعوا علیه این کشور یا طلب کشتی‌های سفارش‌داده‌شده از این کشور بود، اما کره‌ای‌ها هم در مقابل ادعایی داشتند که تحریم‌ به دلیل مشکل کمپانی‌های سازنده کشتی کره‌ای نبوده و آنها هم به دلیل خرید مواد اولیه برای ساخت کشتی و کاربردنداشتن آن، دچار ضرر و زیان شده‌اند و اگر علیه آنها اقامه دعوا کنیم، این احتمال وجود دارد که ایران مجبور به پرداخت خسارت به کره هم بشود.
مدیرعامل کشتی‌رانی دریای خزر با بیان اینکه مسئله دوم، نوع قرارداد ساخت کشتی در سال ٢٠٠٨ بین ایران و کره بود، ادامه می‌دهد: تیپ کشتی‌هایی که در آن زمان به کره سفارش داده بودیم، اکنون دیگر به درد صنعت حمل‌ونقل ایران نمی‌خورد. بنابراین تصمیم گرفتیم در شرایطی که کشتی‌رانی ایران از بازار بین‌المللی عقب مانده، با این کشور وارد گفتمان شویم. در نتیجه به این سو رفتیم تا در تعامل با کره، پولی که در این کشور بلوکه شده بود را زنده کنیم و در کنار آن، دیگر پولی به این کشور پرداخت نکنیم. به‌همین‌دلیل ساخت چهار کشتی کانتینری بزرگ و شش تانکر را به این کشور سفارش دادیم.
غنجی در تشریح جزئیات این قرارداد می‌گوید: از ٢٢٧میلیون دلاری که در این کشور فریز شده بود، بخشی در اختیار شرکت STP قرار گرفته بود و حدود ١٥٤ میلیون دلار هم در اختیار شرکت HHI بود که درحال‌حاضر رقم ١٥٤میلیون دلار به‌عنوان رقم اولیه ساخت کشتی در اختیار شرکت HHI قرار گرفته و سایر پول‌ها هم قرار است از سوی فاینانسورهای بین‌المللی که اگزیم‌بانک کره و یک کنسرسیوم دیگر است، پرداخت ‌شود. از طرفی بانک ملت هم به‌عنوان ناظر حضور دارد که اگر ضمانت‌نامه خاصی نیاز است، بتوانیم ضمانت‌نامه بانک ایرانی را هم قبول کنیم.
مشاور مدیرعامل کشتی‌رانی ایران تأکید می‌کند: «درحال‌حاضر هیچ پولی برای ساخت این کشتی‌ها در اختیار این کشتی‌ساز قرار نگرفته است. پول سوخته زنده‌شده و علاوه‌بر‌آن، کره‌ای‌ها از شکایت خود علیه ایران به خاطر خسارت ناشی از توقف این پروژه که به‌زعم آنها ناشی از فضای سیاسی ایران بوده، گذشته‌اند».
سردار عبداللهی با بیان اینکه «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در ١٠ حوزه بزرگ کشور فعالیت دارد»، گفت: درحال‌حاضر در پروژه‌های قرارگاه ١٥٠ هزار نفر به صورت مستقیم و بالای ١,٥ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند؛ بالغ بر ١٢ هزار دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته در اختیار داریم.

خودتحریمی بیش از تحریم‌های خارجی ما را آزار می‌دهد

سردار عبداللهی با بیان اینکه «در سال اقتصاد مقاومتی به گروه‌های کاری مختلف دستور آماده‌باش داده‌ایم»، گفت: ما منکر تأثیر تحریم‌ها نیستیم، اما معتقدیم اگر در جایی محاصره شدیم، به جای تسلیم باید مقاومت و تلاش کنیم.وی ادامه داد: متأسفانه ما خود‌تحریم هستیم و بیشتر از آنکه تحریم‌های کشورهای خارجی ما را اذیت کند، خودتحریمی که به بهانه‌های مختلف ایجاد می‌شود، ما را آزار می‌دهد و دردآور است.
‌ پنهان‌کاری کشتی‌رانی

در امضای قرارداد با هیوندای

این انتقادها یک طرف، انتقاد دیگری هم منتقدان به کشتی‌انی ایران وارد کرده‌اند. امیرحسین مزینی‌فر، عضو هیأت‌مدیره انجمن هیدروگرافی و آب‌نگاری، با اشاره به وجود ابهامات متعدد در قرارداد کشتی‌رانی و هیوندای، خواستار انتشار متن این قرارداد شد و گفت: مبلغ قرارداد ۱۰ فروند کشتی قطعا ۶۵۰ میلیون دلار نیست و حداقل بالای ۱.۵ میلیارد دلار است.
این گفته در حالی مطرح شده است که حتی این کارشناس، اطلاع دقیقی نداشته و به اظهارنظر پرداخته است. هرچند مشاور مدیرعامل کشتی‌رانی ایران هم گفته بود از ٢٢٧ میلیون دلاری که در این کشور فریز شده بود، در‌حال‌حاضر رقم ١٥٤ میلیون دلار به عنوان رقم اولیه ساخت کشتی در اختیار شرکت HHI قرار گرفته و سایر پول‌ها هم قرار است از طرف فاینانسورهای بین‌المللی که اگزیم‌بانک کره و یک کنسرسیوم دیگر است، پرداخت ‌شود.
نوشابه الکل دار وارد کشور نشده است
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: نوشابه الکل دار، وارد کشور نشده که حالا بخواهد جمع آوری شود.
به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، طی هفته های اخیر اخباری مبنی بر وجود نوشابه های الکلی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است. در اخبار منتشر شده کذب در فضای مجازی آمده است که « دلستر 'پترویچ ' به علت داشتن 3درصد الکل، در حال جمع آوری از سوپرمارکت هاست.» 
سمیره صباح در این زمینه گفت: سازمان غذا و دارو بر تمام فرآورده های آشامیدنی گاز دار و غیر گاز دار همانند سایر محصولات نظارت کامل دارد.
وی ادامه داد: همچنین این سازمان بر نوشیدنی هایی وارداتی پس از حلیت نیز نظارت های مبنایی اعمال می کند.
صباح تصریح کرد: آنچه در فضای مجازی و از سوی جریان های خاصی بیان می شود در هیچیک از نوشیدنی های گاز دار مجوز دار الکل 3درصدی کمتر یا بیشتر وجود نداشته و هیچ دستوری هم در زمینه جمع آوری آنها از سوپر مارکت ها ابلاغ نشده است.
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: فرآورده های آشامیدنی اعم از گاز دار و غیر گازدار بر اساس دستورالعمل های مشخص تولید یا وارد می شود.صباح در ادامه از کاهش قند نوشیدنی ها از سوی سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: طی دو سال اخیر ، این سازمان ، تصمیمات شایسته ای برای کاهش شکر در آنها انجام داده است که بطور قطع در ارتقای سلامت جامعه نقش تعیین کننده خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد