سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کشاورزان شعیبیه یک ریال هم خسارت سیل دریافت نکردند/ شکستگی سیل‌بند ترمیم نشده است

خبرگزاری فارس: کشاورزان شعیبیه یک ریال هم خسارت سیل دریافت نکردند/ شکستگی سیل‌بند ترمیم نشده است

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر با اشاره به سیل فروردین‌ ماه امسال و خسارات حاصل از آن گفت: متاسفانه تاکنون یک ریال هم بابت خسارت وارده به کشاورزان خسارت دیده شعیبیه شوشتر پرداخت نشده است.

عادل سلیمانی نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در روستاهای غرب شعیبیه شوشتر، یک سیل بند وجود دارد که بمنظور جلوگیری از طغیان آب در زمان بارندگی‌های شدید احداث شده است ولی متاسفانه در سیل فروردین‌ ماه جاری دچار بریدگی و شکستگی شد و تاکنون هم ترمیم نشده است.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت سیل بند به گونه‌ای است که با کوچک‌ترین طغیان رودخانه، آب وارد روستا‌ها و اراضی کشاورزی می‌شود که این موضوع از دغدغه‌های این روزهای کشاورزان غرب شعیبیه شوش‌تر است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر افزود: با وجود مکاتبات زیادی که تاکنون در این رابطه انجام داده‌ایم ولی تا به حال نسبت به ترمیم این سیل‌بند هیچ اقدامی نشده است.

سلیمانی نسب ابراز امیدواری کرد: مسئولان چاره‌ای برای این موضوع ببینند تا بیش از این کشاورزان نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: سیل فروردین‌ماه به محصول گندم کشاورزان شعیبیه شوشتر هم خسارت زیادی وارد کرد و به‌دلیل رطوبتی که محصول داشت، وجه گندم را کیلویی کمتر از 400 تومان به کشاورزان شعیبیه پرداخت کردند.

سلیمانی نسب متذکرشد: تا به امروز یعنی پس از گذشت 8 ماه از برداشت گندم هنوز مابه‌التفاوت آن را پرداخت نشده است ضمن اینکه همین کیلویی 400 تومان را هم چند روز پیش و با 8 ماه تاخیر پرداخت کردند.

وی با طرح این سوال که تکلیف کشاورزان شعیبیه که این همه خسارت دیده‌اند چیست و کشاورز باید چگونه و از کدام منبع درآمدی به‌دنبال شروع کشت جدید باشد توضیح داد: اکنون مرحله کشت پاییزه شروع شده و کشاورز نیاز به سرمایه دارد و بدون سرمایه چگونه می‌تواند مزارع خود را کشت کند.

سلیمانی نسب از متولیان امر به ویژه جهاد کشاورزی درخواست کرد: فکری به حال کشاورزان شعیبیه شوشتر کنند و هر چه سریع‌تر نسبت به تامین اعتبار و پرداخت مابه التفاوت خرید محصول گندم کشاورزان این منطقه اقدام کنند تا کشاورزان انگیزه خود برای کشت و کار در فصل زراعی جدید را از دست ندهند.

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی کشاورزان شوش‌تر را عدم پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: بسیاری از کشاورزان عملا پولی بابت پرداخت خسارت به چشم نمی‌بینند و چند سالی است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اجرای طرح تها‌تر، به جای پرداخت خسارت به کشاورزان به آن‌ها می‌گوید که به جای پول خسارت، زمین‌های شما را بیمه می‌کنیم که این موضوع با گلایه‌های کشاورزان روبه‌رو بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد