سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سرقت ، بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری دزفول را شامل می شود

دزفول - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سرقت بیشترین پرونده های وارده به دادگستری دزفول را شامل می شود.

به گزارش ایرنا فرهاد افشارنیا روز شنبه در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری دزفول در سالن اجتماعات شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان افزود:از ابتدای امسال تاکنون 2هزار و 563 فقره سرقت در سامانه دادگستری دزفول ثبت شده است.
وی افزود:بخشی از سرقت های صورت گرفته در دزفول که در سامانه دادگستری ثبت نشده اند مربوط به سرقت های خاموش است که شکایتی در خصوص آنها صورت نگرفته لذا آمار واقعی سرقت های صورت گرفته در دزفول طی این مدت بین 10 تا 15 درصد بیش از رقم مذکور می باشد.
رئیس کل دادگستری خوزستان مهاجر پذیری و وجود ظرفیت های اشتغال در دزفول را از علل ورود افراد حاشیه نشین و عوامل سرقت و ناامنی به این شهرسان برشمرد و گفت:2 هزار و 510 مورد پرونده ضرب و جرح ،‌یکهزار و 193 مورد اهانت و توهین که منتهی به شکایت شده در رده های بعدی پس از سرقت در دزفول قرار دارند.
افشارنیا ،ثبت یکهزار و 664 فقره پرونده مربوط به تخلفات رانندگی منجر به صدمه بدنی را از دیگر پرونده های قابل توجه در دادگستری دزفول عنوان کرد و گفت:یکهزار و 195 پرونده نیز برای رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی ثبت شده است.
وی همچنین با معرفی 'محمدیار ممبینی' به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دزفول به وی توصیه کرد با توجه به طولانی بودن زمان دادرسی ، نسبت به کوتاه کردن این زمان و تسریع در رسیدگی به پرونده ها را در اولویت کاری خود قرار دهد و نسبت به تعیین تکلیف پرونده های قدیمی باقی مانده در این دستگاه اقدام نماید.
رئیس دادگستری استان خوزستان در ادامه بر نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه های وابسته به دادگستری دزفول ،کارشناسان و وکلا که بخشی از خطای دادگاه متاثر از رفتار آنهاست تاکید کرد و گفت:با نظارت بیشتر نباید اجازه داد نظرهای وکلا و کارشناسان دادگاه را به سمت نادرست هدایت کند ، ضمن اینکه باید مراقب افراد کارچاق کن و دلال که خود را وابسته و دوست دستگاه قضایی معرفی می کنند بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی امام جمعه دزفول نیز در این آیین در سخنانی با بیان اینکه نباید خدمات ارزنده قوه قضائیه را نادیده گرفت گفت:دزفول با وجود مشکلات متعدد نیازمند قوه قضائیه ای قوی ، مقتدر ، هوشمند و مدبر است.
وی بر توسعه فضای مجتمع دادگستری دزفول با توجه به حجم گسترده مراجعه های صورت گرفته تاکید کرد.
به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:مشکلات قوه قضائیه از جمله کمبود بودجه و نیروی انسانی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.
حبیب اله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول نیز در سخنانی امنیت و آرامش حاکم در دزفول را حاصل تلاش مجموعه شورای تامین این شهرستان برشمرد و گفت:دزفول شهر ثروتمندی است و همین امر موجب طمع سارقان و روی آوردن افراد متخلف از سایر نقاط به این شهرستان شده است.
وی افزود:سرازیر شدن خیل عظیم بیکاران از سایر استان ها به سمت دزفول علت اصلی بالا بودن تعداد پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان است.
آصفی در خاتمه به مشکلات بخش مرکزی دزفول با 120 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت:ایجاد دادگاه در این بخش با توجه به جمعیت بالای آن ضروری است.
به گزارش ایرنا در این آیین با تجلیل از خدمات حجت الاسلام صادق ابوهلال رئیس سابق دادگستری دزفول ، محمدیار ممبینی به عنون جانشین وی معرف شد.
ممبینی پیش از این مسئولیت ریاست دادگستری شهرستان ماهشهر را بر عهده داشت.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد