سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

امارات: تهدید بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست/ راه اندازی خط لوله برای دورزدن تنگه هرمز 

  

کشورهای حاشیه خلیج فارس 90 درصد نفت صادراتی خود را از طریق نفکتش هایی منتقل می کنند که از تنگه هرمز عبور می کنند.
حاکم منطقه فجیره امارات با اشاره به راه اندازی خط لوله این کشور برای دور زدن تنگه هرمز گفت که تهدید به بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست.به گزارش عصرایران، مقامات نظامی ایران بارها تهدید کرده بودند در واکنش به اقدامات خصمانه طرف های خارجی  تنگه هرمز را خواهد بست.
شیخ حمد بن محمد الشرقی حاکم امارت (منطقه) فجیره امارات با اشاره به ایران ادامه داد: تهدید به بستن تنگه هرمز دیگر مربوط به گذشته است. ما از این تهدید عبور کرده ایم و اهمیتی به آن نمی دهیم.

امارات: تهدید بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست/

حاکم فجیره در مصاحبه با خبرگزاری رسمی امارات (وام) گفت: خط لوله نفت که به تازگی عملیاتی شد و می تواند 70 درصد از تولید نفت امارات را بدون نیاز به تنگه هرمز به بازارهای بین المللی منتقل می کند. یک برنامه ریزی برای اینده میان مدت و طولانی مدت است. این به این معنی است که تهدید به بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست و اهمیت زیادی به آن نمی دهیم.
رسانه ها این مطلب را در واکنش به خبرهایی می دانند که به تازگی از سوی مقامات ایرانی درباره حاکمیت و سیطره آنها بر تنگه هرمز منتشر شده است.وی افزود: ما با پیشرفت هایمان جواب می دهیم. این خط لوله هم اکنون وجود دارد. این خط لوله، میدان های نفتی در حبشان ابوظبی را به بندر فجیره امارات متصل می کند و عملا انتقال نفت امارات را به دریای آزاد بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز ممکن می سازد.
حاکم فجیره افزود:‌ هنگامی که پیشنهاد می کنند ما برنامه ریزی می کنیم هنگامی که جهان سخن می گوید ما کار می کنیم و هنگامی که آنها به اختلاف می خورند ما توافق می کنیم. 
کشورهای حاشیه خلیج فارس 90 درصد نفت صادراتی خود را از طریق نفکتش هایی منتقل می کنند که از تنگه هرمز عبور می کنند. همچنین کالاهای مورد نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به وسیله کشتی های منتقل می شود که از تنگه هرمز عبور می کنند.

دلیل کینه "33 ساله " ژنرال "جیمز ماتیس" نسبت به جمهوری اسلامی چیست؟

به نوشته "مارک پری" نه تنها " جیمز ماتیس" بلکه غالب افسران ارشد نیروی دریایی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران کینه و نفرت دارند.
ژنرال "جیمز ماتیس" گزینه وزارت دفاع دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا دیدگاه هایی به شدت منفی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد؛ به طوری که برخی تحلیلگران آمریکایی را نگران کرده است که ممکن است در 4 سال آینده دیدگاه های به غایت منفی ماتیس در قبال ایران زمینه بروز اختلافاتی جدی در داخل پنتاگون میان او و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان ارشد این وزارت خانه شده و در یک سناریوی بدتر منجر به یک جنگ خسارت بار بین ایالت متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران شود.

به گزارش عصر ایران وب سایت " پولیتیکو " با انتشار مقاله ای تفصیلی به قلم " مارک پری" نویسنده و تحلیلگر امور امنیتی آمریکا دلایل و زمینه های دیدگاه به غایت منفی ماتیس نسبت به حکومت جمهوری اسلامی ایران را مورد واکاوی قرار داده است.
مارک پری – نویسنده کتاب  "گفت و گو با تروریست ها " که کتاب جدیدی با عنوان " جنگ های پنتاگون " در زیر چاپ دارد – در این مقاله تفصیلی به تشریح دلایل دیدگاه های به شدت منفی ماتیس نسبت به جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

مارک پری

دلیل کینه
از نظر پری، ماتیس یک ژنرال چهارستاره نیروی دریایی آمریکاست و ژنرال های نیروی دریایی آمریکا خود را یک سروگردن از دیگر نیروهای نظامی آمریکا بالاترمی دانند.
او در این مطلب به خاطره حضور خود در سال 2008 در یک گردهمایی افسران ارشد نیروی دریایی در هتلی در سانفرانسیسکو اشاره می کند که در آن دیدگاه هایی به شدت منفی نسبت به جمهوری اسلامی را از زبان افسران و ژنرال های ارشد نیروی دریایی آمریکا شنیده است.
بنا به ادعای این تحلیلگر امنیتی آمریکا دیدگاه های به شدت منفی غالب ژنرال های نیروی دریایی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی به چند واقعه در دهه های گذشته بر می گردد.
نخستین و مهم ترین آن واقعه حمله به پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال 1983 یعنی در 33 سال پیش است. دولت ایالات متحده آمریکا ، جمهوری اسلامی ایران را به انجام این حمله متهم کرده است، اتهامی که از جانب حکومت ایران رد شده است. در آن حمله نزدیک به 300 افسر ارشد و سرباز نیروی دریایی آمریکا کشته شدند.
به نوشته مارک پری کینه 33 ساله ماتیس نسبت به جمهوری اسلامی ایران از همین واقعه آغاز شده و بعدها در ماجرای جنگ نفتکش ها در دهه 1980 در خلیج فارس تداوم یافته و با ماجرای حملات نیروهای شورشی عراقی به تفنگداران دریایی آمریکا در عراق پس از اشغال آمریکا تشدید شده است. دولت آمریکا در پشت ماجرای حملات شورشیان عراقی به نیروهای آمریکایی در عراق که منجر به مرگ هزاران  تفنگدار دریایی آمریکا شده است، دست حمایت حکومت ایران را مسئول دانسته است، اتهامی که از جانب ایران رد شده است.
به نوشته مارک پری دلیل اصلی کینه و عداوت 33 ساله جیمز ماتیس نسبت به حکومت جمهوری اسلامی ایران در این پیشینه نهفته است.

دلیل کینه
به نوشته مارک پری دشمنی با جمهوری اسلامی ایران سر فصل مشترک غالب افسران و ژنرال های ارشد نیروی دریایی آمریکاست و وجه مشترک ماتیس با دیگر افسران ارشد این نیروی نظامی آمریکا محسوب می شود.
مارک پری در مقاله خود نگرانی برخی از کارشناسان و مقامات کارکشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از 4 سال ریاست ماتیس بر ماشین جنگی آمریکا را نیز بیان کرده است.
به نوشته او بسیاری از کارشناسان پنتاگون از این مساله نگرانی دارند که ممکن است ماتیس با دیدگاه های به شدت منفی نسبت به جمهوری اسلامی، در 4 سال آینده ماشین جنگی آمریکا در خاورمیانه را درگیر یک جنگ جدید با ایران کند.

اگر برجام بد است چرا آمریکا و اسرائیل به دنبال نابودی آن هستند؟

دلواپسان برجام در خارج از مرزهای ایران تلاش می‌کنند برجام را ملغی کنند تا ایران به روزهایی برگردد که یکی از منزوی ترین کشورهای دنیا بود.
عصر ایران؛ مصطفی داننده- حالا که بحث برجام در کشور داغ شده و بازهم فضای جامعه برجامی شده است. خوب است به سوالی در مورد توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 پاسخ بدهیم. تا حال از خود پرسیده‌اید اگر برجام برای ایران بد است چرا آمریکا، اسرائیل، عربستان و ... تلاش می‌کنند این توافق به سرانجام مطلوب خود نرسد؟

تعدادی از فعالان سیاسی می گویند برجام منافع ملی ایران را از بین می‌برد و اقتدار کشور را دچار خدشه می‌کند. مگر نه اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال همین هدف هستند. مگر نه اینکه آنها بعد از انقلاب تمام تلاش خود را کردند تا اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند، خوب اگر برجام بد است چرا آنها از این فرصت استفاده نمی‌کنند. واقعا چه فرصتی بهتر از برجام برای تخریب ایران؟

وقتی ترامپ از راه رسیده، نتانیاهو و سران کشورهای جنوب خلیج فارس نگران برجام هستند و هر کاری می‌کنند تا این توافق هسته‌ای به پایان خود برسد. این موضوع نشان می‌دهد ایران برنده این بازی است و بهتر است تلاش کند تا این دستاورد ادامه پیدا کند.

همه مخالفان برجام در جهان استدلال می کنند این توافق به سود ایران است و منافع زیادی را متوجه این کشور می کند.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌گوید: «درباره آنچه که می توان در برابر این توافق هسته ای بد انجام داد با ترامپ گفتگو خواهم کرد. با برجام مخالفت کردم زیرا مانع از مالکیت ایران به سلاح هسته ای نمی شود بلکه راه را برای کسب سلاح هسته ای از سوی تهران هموار می کند. مشکل این نیست که ایران برجام را نقض خواهد کرد بلکه ایران توافق را حفظ خواهد کرد زیرا به آسانی می تواند در مدت حداق یک یا دو دهه وارد غنی سازی صنعتی اورانیوم شود چیزی که عنصر اساسی ساخت بمب اتمی است.»

اگر برجام بد است چرا آمریکا و اسرائیل به دنبال نابودی آن هستند؟

اسرائیل از توافق هسته‌ای احساس خطر می‌کند. برجام بال‌های ایران در منطقه و جهان را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود ایران از کشوری منزوی به کشوری با دوست‌های فراوان تبدیل شود. برجام باعث شد در اتفاق کم نظیری رئیس ایالات متحده (اوباما) رودرروی نخست وزیر اسرائیل بایستاد و اعلام کرد نظرات او اشتباه و ساده انگارانه است.

از سوی دیگر ترامپ و جمهوری‌خواهان در آمریکا بر این باور هستند که ایران در مذاکرات هسته‌ای سر آمریکا کلاه گذاشته است. آنها می‌خواهند آمریکا را از شر این توافق خلاصه کند. در جریان مذاکرات هسته‌ای، دیوید فِرام فردی که سخنرانی محور شرارت بوش را نوشت در مقاله ای تحت عنوان «ایران چگونه در توافق هسته ای سر آمریکا کلاه گذاشت» نوشت: «یک سال پیش، تهران با بحران مواجه بود. اکنون در آستانۀ یک پیروزی دیپلماتیک است. چه دستاورد فوق العاده ای در مذاکرات! باید آن را به عنوان یک مطلب درسی در دانشگاه ها تدریس کنند. حاکمان ایران به راستی چطور توانستند این کار را بکنند؟»

عربستان امروز به شدت از قدرت گرفتن ایران می‌ترسد. علت این ترس را می‌شود در این معنا دانست که ایران بعد از برجام می‌تواند تبدیل به قدرت اقتصادی و نظامی برتر منطقه شود. ایران از جایگاه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک برای قدرت‌های اقتصادی جهان بسیار جذاب تر از تمام کشورهای جنوب خلیج فارس است. کشوری که می‌تواند مسیر ترانزیت فوق‌العاده‌ای میان ایران و اروپا شود.

ریاض بر این باور است که رشد اقتصادی ایران مساوی است با قدرت گرفتن بیشتر حزب‌الله در لبنان، بشار اسد در سوریه و حوثی‌ها در یمن. عربستان از تشکیل مربع مخالفان خود به شدت وحشت داردبه زبان ساده می‌توان گفت عربستان از قدرت گرفتن ایران وحشت دارد. سعودی ها می‌ترسند رهبری کشورهای عربی منطقه را از دست بدهند و ایران تبدیل به کشور یکه تازه منطقه شود. شاید به همین دلیل است که وزیر خارجه عربستان آرزو می‌کند:«امیدواریم که با ایران به دوره حسن همجواری برگردیم همانگونه که قبل از انقلاب 1979 (1357 ) بود.»می‌بینید تمام مخالفان جمهوری اسلامی ایران از برجام عصبانی هستند و آشکارا این عصبانیت را نشان می‌دهند. تمام این سخنان نشان می‌دهد که ایران برنده برجام است و در سال‌های پیش رو آثار آن را خواهد دید.

دلواپسان برجام در خارج از مرزهای ایران تلاش می‌کنند برجام را ملغی کنند تا ایران به روزهایی برگردد که یکی از منزوی ترین کشورهای دنیا بود. منزوی بودن ایران بازهم لبخند را بر لبان نتانیاهو، ترامپ و حاکمان عربستان سعودی خواهد آورد.

چالش‌های جدی سال 2017 «حسن روحانی» /آینده سیاسی روحانی در خطر است

خبرگزاری فارس: چالش‌های جدی سال 2017 «حسن روحانی» /آینده سیاسی روحانی در خطر است

روزنامه عربی در تحلیلی از عدم موفقیت «حسن روحانی» رییس جمهور ایران و آینده پرخطر سیاسی او خبر داد و نوشت: جناح حامی روحانی با ظهور مجدد اصولگرایان مواجه می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، روزنامه اماراتی «گالف نیوز» چندی قبل در یادداشتی به قلم «فرانسیس متثیو» تحلیلگر ارشد این روزنامه و متخصص در امور سیاست خارجی امارات و منطقه درباره سرنوشت «حسن روحانی» رییس جمهور ایران در موفقیت او در مسیر پر از دست انداز انتخابات ریاست جمهوری  نوشت: حسن روحانی در ماه مه سال 2017 و در انتخابات ریاست جمهوری با وضعیت بسیار دشواری مواجه می‌شود. این در حالی است که او انتظار داشت سوار بر موج تغییر وضعیت اقتصادی (ناشی از توافق اتمی) شود اما در عوض او با ظهور مجدد اصولگرایان مواجه می‌شود.

بر این اساس، روحانی تمامی آینده سیاسی خود را بر مزایای اقتصادی حاصل از توافق اتمی بنا نهاد اما این چشم انداز با امتناع بانک‌های بین‌المللی در همکاری با ایران که در واقع هیچ موردی نیز صورت نگرفته و ورود حتمی «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید که اعلام کرده بود توافق را باطل می‌کند، از بین رفته است.

نویسنده عنوان می‌دارد: راهبرد روحانی بر این پایه این برداشت استوار بود که خاتمه تحریم‌ها سیل شرکت‌های خارجی مشتاق تجارت با ایران تولید کننده نفت که بیش از سه دهه است سرمایه گذاری در آن صورت نگرفته را وارد این کشور می‌کند اما این امر به وقوع نپیوست.دلیل نخست نیز این  است ‌که تنها تحریم‌های بابت برنامه‌های اتمی این کشور لغو شده‌اند و هنوز تحریم‌های قدیمی‌تر بسیاری پا برجا هستند و برخی آن‌ها به روزهای نخست پیروزی انقلاب ایران ماجرای گروگانگیری 444 روزه اعضای سفارت آمریکا در تهران بر می‌گردند. این تحریم‌ها و موارد دیگر مرتبط با آن‌چه که حمایت این کشور از گروه‌های خرابکار نامیده می‌شوند، در جای خود باقی مانده‌اند.نویسنده به مورد دوم اشاره کرده و می‌نویسد: در وهله دوم بانک‌های بین‌المللی به شدت مشکوک به واکنش بلند مدت آمریکا در داد و ستد با ایران هستند. برخی از بزرگترین بانک‌های جهانی بابت ساز و کار قبلی پذیرفته شده جهانی بابت جریمه‌های سنگین مقام‌های بانکداری آمریکا خشمگین شدند. آن‌ها به مشتریان خود گفته‌اند که در صورت تعامل با ایران باید بانکداران دیگری را بیابند.تحلیگر روزنامه گالف نیوز در جای دیگر می نویسد: اما مورد سوم مهمتر این است که ایران کماکان در امور اعراب دخالت دارد و از شبه نظامیان و گروه‌های سیاسی شیعه در عراق حمایت می‌کند. این کشور یکی از فعالترین متحدان «بشار اسد» ریس جمهور سوریه و حامی برجسته حوثی‌های یمن است و در بحرین نیز با احزاب مخالف دولت این کشور همکاری دارد.

در خاتمه این مطلب آمده است: آشکار نیست که جناح اصولگرایان چه شخص مخالف روحانی را برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی پیدا می‌کند . البته معمولا این اقدام‌ها در لحظات آخر رقم می‌خورند و نامزدها نیز با شورای نگهبان دست و پنجه نرم می‌کنند. اما مشخص است که روحانی با موقعیت دشواری مواجه است و نمی‌تواند با توجه به تاثیر بسیار ناچیز توافق اتمی بحث برانگیز بر اوضاع داخلی که ایران کماکان آن‌را اقدام شیطان بزرگ در واشنگتن نام می‌نهد از پیروزی اطمینان یابد.

اندیشکده صهیونیستی «مطالعات امنیتی راهبردی» نیز در تازه‌ترین تحلیل از انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ایران نوشت: در حالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایران سال آینده برگزار شود که جناح‌های درگیر از هم اکنون فعالیت خود را آغاز نموده‌اند.این اندیشکده با اشاره به جو اردوگاه اصلاح طلب‌ها نوشت: «به نظر می‌رسد اردوگاه اصلاح طلب‌ها حول نامزدی «حسن روحانی» رییس جمهور کنونی متحد شده البته روحانی نماینده واقعی اصلاح طلب‌ها نیست. ناامیدی از فقدان موفقیت‌های مدنی بیشتر در دولت روحانی شدت یافته است اما اصلاح طلب‌ها با توجه به نبود نامزد مستحکم دیگر مایل به حمایت از او هستند. هنوز معین نیست که آیا نامزدهای دیگر اردوگاه میانه روها نیز آماده شرکت در انتخابات می‌شوند یا خیر، اما با فرض این مورد نیز نامزد مورد نظر احتمالا صحنه را برای حسن روحانی چون انتخابات قبلی ترک می‌کند. این در حالی است که همکاران حسن روحانی در 25 اکتبر 2016 از شرکت او در انتخابات آتی خبر دادند.»

در بخش دیگر این مطلب با اشاره به تلاش‌های روحانی در حمایت از توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی آمده است: روحانی به سهم خود از هر فرصتی برای دفاع از این توافق استفاده کرده  و بر اهمیت آن بر اقتصاد ایران تاکید دارد. روحانی همراه با انتقاد از آمریکا در عدم اجرای تعهداتش به مردم ایران می‌گوید که ضرورت دارد تا حصول نتایج توافق صبر پیشه کنند.

از سوی دیگر فعالان ضد حسن روحانی نیز دولت او را به خاطر حقوق‌های بالای برخی مقام‌های ارشد دولتی زیر سئوال می‌برند. اکثر این انتقادها متمرکز بر شکست دولت روحانی در کاهش شکاف اجتماعی و از بین بردن فساد در ایران است.

همچنین عرصه فرهنگی نیز زمینه را برای تنش بین اصولگرایان و دیگران برای حمله به دولت روحانی فراهم آورده است. روحانی از آغاز زمان کارش  تلاش‌هایی را برای آزادی عمل شهروندان در حوزه های عمومی و گسترش آزادی‌های مدنی دنبال کرد. اما رویکرد نسبی لیبرال دولت او منجر به انتقادهای گسترده  از سوی نهادهای مذهبی  ایران شد که مخالف اهداف دولت و تغییرهای مد نظرش بودند.این اندیشکده نوشت: در مجموع به نظر می آید که چهره‌های مختلف  در حال تلاش و فعالیت برای پیشبرد اهداف خود قبل از انتخابات فرارو هستند و رهبر ایران نیز تاکید بر بکارگیری رفتار مناسب در قبال مردم دارد. تاریخ نیز نشان می‌دهد که همواره رییس جمهور منتخب ایران برای دو دوره فعالیت می‌کند حتی اگر قدرت مانور او نیز کاهش یابد. بنابر این حسن روحانی فرصت خوبی برای انتخاب شدن مجدد دارد که البته این امر به هدف ثبات نظام ایران نیز هست.

این اندیشکده نوشت: در عرصه بین‌المللی بسیاری فرض  می‌کنند که روحانی برنده انتخابات خواهد بود. در این بین کنگره آمریکا در آینده نزدیک با این موضع و ادامه تحریم‌ها بر ایران مواجه می‌شود. البته هنوز مشخص نیست سنای آمریکا، که اکثریت آن‌را جمهوریخواهان شکل می‌دهند، از اعمال تحریم‌های سخت‌تر یا از تصمیم مجلس نمایندگان حمایت کند. رویکرد ترامپ و نحوه برخورد او با موضوع‌های مختلف مرتبط با توافق اتمی ایران نیز هنوز معین نیست.

البته او گفته که باب مذاکرات مجدد با ایران را در این زمینه باز کرده و یا آن‌را باطل می‌سازد. روحانی نیز در واکنش‌های اولیه به انتخاب ترامپ به وضوح اعلام کرد این توافق باطل شدنی نیست و بر اهمیت ادامه آن تاکید کرد.

در انتهای این تحلیل آمده است: بی‌شک این موضوع در مرکز بحث و جدل بین روحانی و مخالفان این توافق در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایران خواهد بود.

نتانیاهو: درباره "توافق بد هسته ای با ایران" با ترامپ گفتگو می کنم/ موشک های ایران به امریکا خواهند رسید

نخست وزیر اسرائیل افزود: با برجام مخالفت کردم زیرا مانع از مالکیت ایران به سلاح هسته ای نمی شود بلکه راه را برای کسب سلاح هسته ای از سوی تهران هموار می کند.
بنیامین نتانیاهو گفت که در دیدار با ترامپ درباره توافق هسته ای "بد" با ایران نیز گفتگو خواهد کرد.

به گزارش عصرایران،‌ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که از شهر قدس و از طریق تماس ماهواره ای برای همایشی درباره خاورمیانه در واشنگتن صحبت می کرد ادامه داد: اسرائیل متعهد به منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای است. این تغییر نمی کند و نخواهد کرد.
وی افزود:‌ درباره آنچه که می توان در برابر این توافق هسته ای بد انجام داد با ترامپ گفتگو خواهم کرد.
به نوشته رویترز،‌ نخست وزیر اسرائیل افزود: با برجام مخالفت کردم زیرا مانع از مالکیت ایران به سلاح هسته ای نمی شود بلکه راه را برای کسب سلاح هسته ای از سوی تهران هموار می کند.نتانیاهو ادامه داد: مشکل این نیست که ایران برجام را نقض خواهد کرد بلکه ایران توافق را حفظ خواهد کرد زیرا به آسانی می تواند در مدت حداق یک یا دو دهه وارد غنی سازی صنعتی اورانیوم شود چیزی که عنصر اساسی ساخت بمب اتمی است.
نتانیاهو یکی از مخالفان شدید توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام است و آن را توافق بد توصیف می کند.
دونالد ترامپ رئیس منتخب آمریکا که کار خود را رسما از اول بهمن آینده آغاز می کند در وعده های انتخاباتی اش موضوع لغو برجام را مطرح کرده بود اما هم اکنون به سخت بودن چنین اقدامی اعتراف کرده است. ترامپ برجام را توافق فاجعه بار توصیف کرده بود.
توافق هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5 (برجام) در کنار شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری در راس اختلافات نتانیاهو با دولت باراک اوباما رئیس ایالات متحده امریکاست.


نتانیاهو: موشک های ایران به آمریکا هم خواهد رسید
نخست وزیر اسراییل ادعا کرد ایران موشک های بالستیکی را توسعه می دهد که در نهایت به خاک آمریکا خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه بروکینگز؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی نشست سالیانه سابان با تکرار ادعاهای پوچ و بی اساس خود گفت، اسرائیل همچنان خود را متعهد می داند از رسیدن ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.
حییم سابان، مجری برنامه گفت شما مخالفت خود با توافق با ایران را هرگز پنهان نکرده اید. رئیس جمهوری منتخب ترامپ نیز توافق هسته ای با ایران را بدترین توافق طول تاریخ آمریکا خوانده است. به نظر شما ایده آل ترین سیاست آمریکا در قبال ایران در زمان دولت ترامپ چه می تواند باشد؟
نتانیاهو گفت: نخست باید درباره سیاست من و سیاست اسرائیل بگویم. اسرائیل متعهد به جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی است. این امر تغییری نکرده است و تغییر نخواهد کرد. درباره رئیس جمهور منتخب ترامپ، باید بگویم من در انتظار صحبت با وی درباره آنچه که باید با این توافق بد انجام دهیم هستم. مساله نوع برخورد با این توافق چیزی است که وقتی ترامپ ریاست جمهوری خود را شروع کرد، با وی صحبت می کنم و اطمینان می دهم که وقتی مرا به نشست بعدی سابان دعوت کنید، برای این سوال شما نیز پاسخی خواهم داشت.

نخست وزیر رژیم صهونیستی گفت: این را خواهم گفت که بعد از امضای توافق، ایران قدرتی به مراتب تخاصمی تر شد. موشک های بالستیکی را توسعه می دهد که در نهایت به خاک آمریکا خواهد رسید. بسیار اهمیت دارد که روی این موضوع تاکید شود، ایرانیان موشک های بالستیک قاره پیما تولید می کنند. رژیم ایران همچنان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهد.
مجری گفت: وقتی شما می گویید که اسرائیل مصمم است هرگز اجازه ندهد ایران اتمی شود، آیا منظور شما اقدام نظامی را نیز در برمی گیرد؟

نتانیاهو پاسخ داد: منظور من این است که اسرائیل متعهد است و وقتی می گویم متعهدیم، متعهدیم.
مجری گفت: پاسخ شما کاملا روشن است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد