سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتقال آب خوزستان برخلاف مصوبات شوراهای عالی آب و امنیت ملی است

خبرگزاری فارس: انتقال آب خوزستان برخلاف مصوبات شوراهای عالی آب و امنیت ملی است/ دولت صداقت ندارد

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه ذره‌ای از حقوق مردم خوزستان کوتاه نمی‌آییم گفت: مجمع نمایندگان خوزستان خواستار لغو مصوبه محرمانه انتقال آب کارون که برخلاف مصوبات شوراهای عالی آب و امنیت ملی است شد.

سید راضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش با اشاره به تجمع اعتراضی امروز نمایندگان خوزستان در جریان سخنرانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: پس از این اعتراض و در پایان سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، جلسه‌ای با حضور نوبخت و جمعی از اعضای هیات دولت با مجمع نمایندگان خوزستان در این ارتباط  برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که هفته آینده کمیته‌ای از کارشناسان دولت و کارشناسانی از طرف مجمع نمایندگان خوزستان برای بررسی مسئله انتقال آب تشکیل شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به بررسی‌های این کمیته در آینده، از هرگونه انتقال آب خوزستان غیر از مصارف شرب به صورت جدی و عملیاتی جلوگیری می‌شود.

نوری به واکنش نمایندگان خوزستان در ارتباط با افشای نامه محرمانه دولت در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: ما از طریق نامه‌نگاری و به صورت حضوری اعتراض شدید خود را نسبت به این نامه محرمانه که به نحوی در تعارض با حقوق مردم خوزستان و قانون شورای امنیت ملی است، اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه دولت به صورت مخفیانه مجوز انتقال آب خوزستان را از سرچشمه‌ها به سایر استان‌ها صادر می‌کند، گفت: هیات دولت در یک نامه محرمانه در تاریخ 12 آبان‌ماه سال جاری در خطاب به وزارتخانه‌های مختلف دستور داده است که اقدامات لازم برای تأمین اعتبارات انتقال آب جاری از خوزستان به اصفهان را انجام دهند.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم خوزستان، در حضور رئیس‌جمهور اعتراض خود را نسبت به این رفتارهای ظالمانه انجام دادیم.

نوری با اشاره به پیگیری قاطع مجمع نمایندگان خوزستان، یادآور شد: مجمع نمایندگان خوزستان خواستار لغو این مصوبه که برخلاف مصوبه شورای عالی آب و شورای عالی امنیت ملی است، شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیات دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور و معاون وزارت نیرو در جلسات اخیری که با مجمع نمایندگان خوزستان داشتند منکر این گونه انتقال آب خوزستان به اصفهان و دیگر استان‌ها شدند اما در عمل مشخص شد که با مردم خوزستان صداقت ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نامه افشا شده در فضای مجازی، سند جدیدی است که بر اساس آن دولت، وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو را مکلف به تأمین منابع مالی، تکمیل و اجرای طرح توسعه کوهرنگ و انتقال آب بهشت آباد به حوزه زاینده رود از خوزستان می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد