سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کمبود گاز مایع در خوزستان

            دزفول - ایرنا - کمبود گاز مایع( سیلندر گاز ) در استان خوزستان به ویژه در مناطق روستایی این استان مشکل ساز شده است.

به گزارش ایرنا کمبود گاز سیلندر در شرایطی که با بارش باران هوای منطقه به ویژه در مناطق کوهستانی استان خوزستان کاهش یافته ساکنان این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.
ساکنان برخی مناطق روستایی شمال خوزستان در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی از کمبود گاز مایع در این مناطق گله کرده و اظهار داشتند: کمبود گاز موجب شده تا اهالی روستاها برای گرم کردن منازل خود و پخت و پز به نفت سفید روی آورند و این امر موجب تشکیل صف در جایگاه های عرضه نفت سفید در مناطق روستایی شده است.
برخی ساکنان روستاهای شهرستان شوش که از شبکه گاز محروم می باشند در تماس با ایرنا با گله مندی از کمبود گاز مایع اظهار داشتند:کمبود گاز موجب شده تا اهالی برای تهیه گاز راهی شهرهای دزفول و اندیمشک شوند.
بخشدار شاوور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تائید کمبود گاز مایع در مناطق روستایی این بخش گفت:مشکل تامین گاز مایع در روستاهای شاوور شوش در دست پیگیری است و بزودی مرتفع می شود.
عباس پورعاطف افزود:مشکل کمبود گاز مایع(سیلندر) به دلیل ارسال نشدن گاز مایع از پالایشگاه آبادان به اندیمشک می باشد که اهالی روستاهای این بخش را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در ارسال گاز مایع از پالایشگاه آبادان روستاها استان خوزستان را با مشکل کمبود سیلندر مواجه کرده است افزود:گاز مایع با تانکر از پالایشگاه آبادان به اندیمشک منتقل می شود و از اندیمشک با سیلندرهای 11 کیلویی به مراکز توزیع ارسال می شود که با پیگیری های انجام شده قرار بود امروز گاز مایع به اندیمشک منتقل و به بخش های مختلف ارسال شود.
پورعاطف گفت:تعداد 120 روستا در بخش شاوور شهرستان شوش وجود دارد که 35 درصد این روستاها از گاز شهری برخوردار هستند و مابقی آنها گاز مایع استفاده می کنند و هر زمان که نیاز باشد از طریق طرح سبدی گاز در اختیار اهالی روستاها قرار می گیرد.
بخشدار شاوور شوش اظهار کرد:در حال حاضر نیز 3 طرح گازرسانی در روستاهای بخش شاوور در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح ها 9 روستای این بخش از جمله روستاهای سد شاوور و خلف عزیز در ماههای آینده از شبکه گاز بهره مند خواهند شد.
بخش شاوور شوش با 2 شهر الوان و شاوور و بیش از 120 روستا و حدود 90 هزار نفر جمعیت بزرگترین بخش در استان خوزستان است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار :محمدعلی فریدپناه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد