سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اعضای باند شبح خیابان های آبادان در دام قانون

            آبادان - ایرنا - اعضای باند موسوم به 'شبح خیابان های آبادان' با تلاش پلیس آگاهی شهرستان در دام قانون افتادند.

به گزارش ایرنا چندی پیش ماموران پلیس آبادان در جریان زورگیری مسلحانه دو جوان موتور سوار در شهر قرار گرفته و تیمی از ماموران اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی به دستور سرهنگ محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهر آبادان برای دستگیری زورگیران مسلح وارد عمل شد.
کارآگاهان در گام نخست پی بردند که مردان مسلح با استفاده از اسلحه کلت ساچمه ای اقدام به زورگیری از طعمه های خود کرده و در این سرقت ها نیز با تیراندازی های باعث زخمی شدن طعمه شده اند.
تیم پلیسی در گام نخست به بررسی دوربین های مداربسته محل های سرقت پرداخت و یکی از متهمان سابقه دار به نام 'م' را شناسایی کرد.
ردیابی های پلیسی برای دستگیری این متهم کلید زده شد و دوشنبه هشتم آذرماه ماموران در عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری دزد مسلح شدند و در بازرسی از مخفیگاه این متهم، یک قبضه اسلحه ساچمه ای، دو بی سیم و شوکر به دست آوردند.
این متهم در تحقیقات پلیس، خود را بیگناه دانست و حتی وقتی در برابر هفت قربانی این ماجرا قرار گرفت ادعا کرد که در سرقت ها حضور نداشته است.
بازپرس این پرونده در این مرحله با انتشار عکس متهم در رسانه ها، از شهروندان خواست تا افرادی که در دام متهم گرفتار شده اند به اداره پلیس مراجعه کنند و در ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند در دستور کار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار گرفت.
این متهم که بر بی گناهی اصرار داشت و خود را بدون سابقه می دانست، در اختیار تیم تشخیص هویت قرار گرفت و پس از انگشت نگاری مشخص شد که وی دارای هفت سابقه زورگیری و سرقت دارد و این موضوع کافی بود تا متهم جوان راز زورگیری ها را افشا کند.
متهم در ادامه اعترافات خود به پلیس گفت:10 ماه پیش از زندان آزاد شدم و پدرم که در وضعیت مالی خوبی قرار دارد یک کارگاه خیاطی را در اختیارم قرار داد و درآمد خوبی نیز داشتم و در این مدت نیز با یکی از دخترهای فامیل ازدواج کردم و پدرم به عنوان یادگاری یک اسلحه کلت ساچمه ای به من هدیه داد.
وی افزود:از نظر مالی تامین بودم تا اینکه چند بار قرص روانگردان خوردم و باعث شد تا جنون سرقت دوباره به سراغم بیاد و از 40 روز پیش با دو دوستم که در زندان با آنها آشنا شده بودم تماس گرفته و قرار شد تا با کمک همدیگر باند تشکیل دهیم تا در شهر معروف شویم.
این متهممسلم ادامه داد:با دوستان خود در خیابان های خلوت پرسه می زدیم و پس از شناسایی طعمه به بهانه پرسیدن آدرس به آنها نزدیک شده و با استفاده از اسلحه دست به سرقت می زدیم و سپس برای قدرت نمایی و ترساندن طعمه هایمان به سمت آنها شلیک می کردم.
این متهم در ادامه اعترافاتش نام دو همدست دیگر خود را نیز لو داد که ماموران عصر پنجشنبه 11 آذر ماه در عملیاتی غافلگیرانه با شناسایی 2 متهم فراری پرونده موفق به دستگیری همدستان وی شدند.
بنا بر این گزارش، متهمان پس از بازسازی صحنه های سرقت ها، به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی آبادان قرار گرفتند.
7100/6125 خبرنگار کمیله حجازی ** انتشاردهنده خبر:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد