سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

احتمال بازگشت هوای شرجی به سرزمین کارون/ انتظار خوزستانی‌ها برای بارش باران

خبرگزاری فارس: احتمال بازگشت هوای شرجی به سرزمین کارون/ انتظار خوزستانی‌ها برای بارش باران

با وجود خنک شدن هوای خوزستان همچنان انتظار‌ها برای بارش اولین قطرات باران ادامه دارد و این در حالی است که احتمال می‌رود از روز دوشنبه باز هم برخی از شهرهای استان شاهد وقوع پدیده شرجی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با وجود اینکه روز گذشته پس از چند روز وجود هوای شرجی و رطوبت در برخی از مناطق این استان این جریانات از منطقه خارج شد، باز هم پیش‌بینی‌ها از ورود دوباره این پدیده به سطح استان حکایت می‌کند.

هر چند در مناطق شمالی و شرقی در این روز‌ها هوای خنک و گا‌هی سرد گزارش شده است اما شرایط در قسمت‌های جنوبی و غربی به نوع دیگری در حال رقم خوردن است و‌‌ همان گونه که در سال‌های گذشته و در این مقطع از سال مشاهده می‌شد، پدیده شرجی به وفور مشاهده می‌شود.

پیش‌بینی‌ها از آن حکایت دارد که از اواخر روز دوشنبه احتمال افزایش شرجی در برخی از شهرهای استان از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر ماهشهر، شادگان و برخی دیگر از شهرهای این منطقه وجود داشته باشد.

این شرایط در حالی در سطح این مناطق در حال رقم خوردن است که در ایذه در طول شبانه روز دمای بسیار خنک و در شب‌ها گا‌هی دمای سرد قابل لمس بوده و از این رو این روز‌ها خنک‌ترین شهر استان لقب بگیرد.

با توجه به شرایط ذکر شده، هنوز هم عدم بارش در تمام مناطق این استان مشاهده شده و تا جایی پیش رفته است که با وجود گذشتن نزدیک به دو ماه از آغاز فصل پاییز، همچنان حتی یک قطره باران هم در این استان گزارش نشده باشد و مردم و کشاورزان در انتظار حضور قطرات رحمت الهی باشند.

با این شرایط، گزارش‌های سازمان هوا‌شناسی برای روزهای پایانی در برخی از مناطق استان از جمله مناطق شرقی پیش‌بینی بارندگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد