سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضعیت اهواز در بسیاری از شاخص‌ها نگران کننده است

خبرگزاری فارس: وضعیت اهواز در بسیاری از شاخص‌ها نگران کننده است

استاندار خوزستان گفت: در بسیاری از شاخص‌ها شهر اهواز در وضعیت نگران کننده‌ای قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با ابراز گله‌مندی از عدم حضور روسای دانشگاه‌های چمران و علوم پزشکی اهواز به عنوان متولیان اصلی در جلسه اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در جلسات حاضر شوند و در صورت عدم حضور به نمایندگی از مجموعه خود کسی را به جلسه بفرستند.

وی در ادامه با اشاره مصوبات جلسات قبلی تاکید کرد: این مصوبات در جلسات باید قرائت شود تا مشخص شود کدام مصوبات اجرایی و کدام مصوبات اجرا نشده است.

استاندار خوزستان با مقایسه شیوه تدریس کودکان در مقطع ابتدایی در کشور با اروپا گفت: سطح حفظیات کودک ایرانی از کودک اروپایی و آمریکایی بیشتر است چرا که به کودک یاد داده‌ایم مطالب را فقط حفظ کند.

شریعتی ادامه داد: این در حالی است که در زمانی که باید از خروجی لازم و مورد نیاز و کاربردی این دانش آموزان در، دوران پس از دانشگاه بهره ببریم نمی‌توانیم بهره لازم را ببریم.

وی متذکر شد: دانش آموزان اروپایی به تدریج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تطبیق آن با فناوری مورد نیاز را فرا می‌گیرند.

شریعتی با ابراز تاسف از برخی رویکرد‌های نادرست در فراگیری آموزه‌های فرهنگی تاکید کرد: متولیان فرهنگ باید زمینه‌های لازم را برای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه در دانش آموزان و جوانان به منظور افزایش سرانه مطالعه ایجاد کنند.

وی با اشاره به روش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مبنی کاربرد روش مزاج سنجی در مناطق و ارائه کتاب متناسب با مزاج هر منطقه گفت: این روش در ایجاد رغبت در جوانان برای خواندن کتاب‌های مورد علاقه نقش بسزایی خواهد داشت.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به پرداخت نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی متذکر شد: باید مشخص شود چه میزان از شهرداری‌ها پول اخذ می‌شود و کتابخانه‌ها با پولی که از شهرداری‌ها می‌گیرند چه امکانات و خدماتی در زمینه بهینه سازی، به روز رسانی و مسائل فناوری برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

شریعتی تاکید کرد: اگر از محل پرداخت عوارض مردم به کتابخانه‌ها پولی پرداخت می‌شود باید نتایج آن در شهر اهواز به عنوان پیشانی استان مشهود باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاخص‌های اهواز نگران کننده است، تشریح کرد: در بسیاری از شاخص‌ها باید نواقص شهر اهواز را جبران کنیم و سازمان‌ها و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید در رفع مشکلات شهر کمک کنند و این وظیفه را بر دوش خود احساس کنند.شریعتی با ابراز خرسندی از اجرایی طرح کتاب خوانی در 100 مدرسه توسط سازمان مردم نهاد خاطرنشان کرد: این طرح باید در سطح مدارس استان توسعه و گسترش پیدا کند.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به راه اندازی دو کتابخانه سیار در مناطق حاشیه تاکید کرد: در صورت نیاز یک کتابخانه سیار دیگر اضافه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد