سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ادعای ریاض: مانع برخورد موشک حوثی ها به شهر مکه شدیم

جنبش انصار الله یمن با رد ادعای دولت ریاض اعلام کرده است هدف موشک بالستیک "بورکان 1 " فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده بوده است.
مقامات عربستانی ادعا کرده اند حوثی های یمن روز پنج شنبه با یک فروند موشک بالستیک شهر مکه را هدف حمله قرار داده اند اما این موشک پیش از اصابت به این شهر از سوی نیروهای نظامی عربستان رهگیری و منهدم شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، ائتلاف تحت رهبری عربستان با صدور بیانیه ای مدعی شده است موشک بالستیک "بورکان 1 " را که به سمت مکه شلیک شده بود پیش از اصابت به این شهر در 65 کیلومتری آن مورد اصابت قرار داده است.
ائتلاف تحت رهبری عربستان افزوده است پس از این حمله ، نیروهای ائتلاف محل پرتاب موشک بالستیک را مورد حمله قرار داده است.
جنبش انصار الله یمن اما با تکذیب ادعای منابع نظامی سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرده است هدف موشک بالستیک شلیک شده شهر مکه نبوده است بلکه فرودگاه بین المللی " ملک عبدالعزیز" در نزدیکی شهر جده بوده است. این فرودگاه شلوغ ترین فرودگاه عربستان سعودی است.
مقامات عربستانی در حالی ادعای حمله موشکی انصار الله به شهر مکه را مطرح کرده اند که همزمان یک فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا نیز مدعی شده است نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در 18 ماه گذشته 4 کشتی حامل سلاح که به ادعای او از سوی ایران عازم یمن بوده است را توقیف کرده است. به گفته این فرمانده نظامی آمریکا این کشتی ها حامل سلاح برای حوثی های یمن بوده اند.جمهوری اسلامی ایران هر گونه ادعای ارسال سلاح به جنبش انصار الله در یمن را رد کرده است.
ائتلاف تحت رهبری عربستان که از فروردین 1394  یمن را مورد حمله نظامی قرار داده است به خاطر کشتار غیر نظامیان در مناطق تحت کنترل انصار الله در شمال یمن تحت فشار شدید بین المللی قرار دارد.

وزیر کانادایی: برای زیارت به ایران آمده بودم

خبرگزاری فارس: وزیر کانادایی: برای زیارت به ایران آمده بودم

«مریم منصف» وزیر افغان‌تبار کانادا که به خاطر سفرهای متعدد به ایران از سوی مخالفان خود مورد سوال قرار گرفته، می‌گوید برای زیارت به مشهد رفته بوده و در این حین، با بستگان خود هم دیداری تازه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مریم منصف» وزیر موسسات دموکراتیک کانادا 2 هفته پس از به بحث گذاشته شدن سفرش به ایران، علت این سفر را زیارت اماکن مقدس اعلام کرد.

منصف افغان‌تبار است و سال 1996 به اتفاق خانواده‌اش از افغانستان به ایران و سپس به کانادا مهاجرت کردند؛ اخیراً ماجرای سفرهای وی به ایران در سال‌های 2010، 2013 و 2014 برای منتقدان وی چالش‌برانگیز شده و از این وزیر افغان‌تبار، توضیح خواسته شده بود.«جان اُلری» دفتر خانم منصف امروز اعلام کرده که وی با ویزای زیارت و پاسپورت افغانی خود که از کنسولگری موطنش در تورنتو گرفته، به ایران آمده است.اُلری گفته «در هر 3 مورد، ایشان با ویزای زیارتی سفر کرده؛ ویزایی که بسیاری از مسلمانان برای زیارت اماکن مقدس ایران از آن استفاده می‌کنند؛ در سفرهایشان، ایشان حرم امام رضا (علیه السلام) را زیرات و با اعضای خانواده‌اش دیدار کرده است.»روز سه‌شنبه البته دفتر این وزیر افغان‌تبار زیر فشار رسانه‌های کانادایی، بیانیه‌ای با محتوای نسبتاً متفاوتی منتشر کرده بود.در آن بیانیه، هدف از این سفرها، رفتن به افغانستان برای حضور بر سر مزار پدر خانم منصف اعلام شده بود که البته با توجه به ناامنی‌ها، مسافر داستان ما به مقصد نهایی‌اش نرسیده بود.

دفتر وزیر موسسات دموکراتیک کانادا همچنین اعلام کرده که تنها در سال 2012 بود که سفارت ایران در کانادا، پاسپورت مریم منصف را مهر کرده و در 2 سفر بعد با توجه به قطع روابط دیپلماتیک ایران و کانادا، ویزا از حافظ منافع ایران در آمریکا یعنی سفارت پاکستان گرفته شده است.

تقابل نزدیک جنگنده‌های روسیه و آمریکا برفراز سوریه

مقامات نظامی دفاعی آمریکا ادعا می‌کنند در تاریخ 17 اکتبر، یک جنگنده روسی که هواپیمای شناسایی این کشور را بر فراز سوریه اسکورت می‌کرده با جنگنده آمریکایی تقابل خطرناکی داشته است.

به گزارش مشرق، واشنگتن ادعا می‌کند یک جنگنده روسی برفراز آسمان سوریه به طرز خطرناکی به هواپیمای جنگی آمریکا نزدیک شده و در مجاورت آن مانور داده بود.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا می‌گوید این تقابل زمانی اتفاق افتاد که این جنگنده روسی، یک هواپیمای بزرگ شناسایی متعلق به نیروی هوایی روسیه را در شرق سوریه اسکورت می‌کرد.

یک مقام نظامی دیگر آمریکا که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت جنگنده روسی به قدری نزدیک شده بود که خلبان‌های آمریکایی فشار موتورهای آن را احساس می‌کردند.

روزنامه «ایندیپندنت» البته می‌نویسد که احتمال دارد خلبان روسی، جنگنده آمریکایی را ندیده باشد زیرا این اتفاق شب رخ داده و هواپیماها نیز برای شناسایی نشدن، تمام چراغ‌های خود را خاموش کرده بودند.

منبع: فارس
ایرباس و بویینگ امتیازساخت قطعه به ایران دادند
آخوندی گفت: امتیاز ساخت و نگهداری قطعات هواپیما از سوی این دو شرکت به ایران داده شده است و این موضوع در متن پیش نویس قراداد با این دو کمپانی مورد اشاره قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی از واگذاری امتیاز ساخت قطعات هواپیما به ایران از سوی بویینگ و ایرباس خبرداد و گفت: در متن پیش‌نویس قرارداد به این موارد اشاره شده است.
عباس آخوندی در گفت‌وگو با مهر، درباره امتیازات واگذار شده به ایران در پیش نویس قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ، گفت: امتیاز ساخت و نگهداری قطعات هواپیما از سوی این دو شرکت به ایران داده شده است و این موضوع در متن پیش نویس قراداد با این دو کمپانی مورد اشاره قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: بنابراین ایران با خرید این هواپیماها می‌تواند در حوزه تعمیر، نگهداری هواپیماهای خریداری شده و بخصوص ساخت قطعات آنها فعال شده و در زمینه تامین بازارهای منطقه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهد.
به گزارش مهر، واگذاری امتیاز تعمیر و ساخت قطعات هواپیما به ایران در متن پیش نویس قراردادهای خرید از ایرباس و بوئینگ درحالی از سوی آخوندی تایید شد که پیش از این مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی هم در گفت‌وگویی با مهر به صورت تلویحی، از ارائه این امتیاز به ایران خبر داده بود.
دریافت برخی امتیازات از ایرباس و بوئینگ در قراردادهای خرید هواپیما، یکی از دغدغه‌های فعالان صنعت هوایی کشور است. آنها معتقدند بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران در این قراردادها، امتیازات بزرگی را از صنعت هوایی ایران می گیرد؛ به اعتقاد دست‌اندرکاران صنعت هوایی کشور، درحال حاضر صنعت هوا و فضای ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد و با دریافت امتیاز ساخت و تعمیر قطعات می تواند به هاب منطقه در این زمینه تبدیل شود.
علی محمد خان محمدی، کارشناس صنایع هوا و فضا پیش از این به مهر گفته بود که در پیش نویس قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ، موضوع تعمیر و نگهداری قطعات از سوی طرف ایرانی چندان جدی گرفته نشده و در شرایطی که مراحل نهایی خرید هواپیماها درحال سپری شدن است اما تاکنون از کارشناسان سازمان صنایع هوا و فضا به عنوان متولی تعمیرات سنگین و ساخت قطعات هواپیماهای کشور برای حضور در جلسات رایزنی دعوتی به عمل نیامده است.
البته با واگذاری این امتیاز به ایران می توان به آینده صنایع هوایی کشور امیدوار بود اگرچه این موضوع، اهمیت بهره گیری از دانش کارشناسان و خبرگان صنعت هوایی کشور را در گفت و گو با طرف خارجی نفی نمی‌کند.
منبع: مهر
استادی که 99 درصد پیش بینی هایش درباره انتخابات آمریکا درست از آب درآمده: ترامپ پیروز می شود
یک پروفسور دانشگاه در آمریکا که ۹۹ درصد پیشبینی هایش درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری درست بوده، پیش بینی کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ پیروز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک پروفسور دانشگاه در آمریکا که ۹۹ درصد پیشبینی هایش درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری درست بوده، پیش بینی کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ پیروز خواهد شد.به گزارش انتخاب، هلموت نوپاث، پروفسور دانشگاه «استونی بروک» در نیویورک می گوید به احتمال زیاد دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات، در انتخابات پیروز خواهد شد چراکه او قوی ترین نامزد در انتخابات مقدماتی بوده است.
پروفسور نوپاث، استاد علوم سیاسی، سیستمی طراحی کرده که بر اساس آن می توان نتیجه انتخابات را پیش بینی کرد. هنگامی که طرح پیشنهادی نوپاث به انتخابات سال های گذشته اعمال شد، این طرح در مورد تمام انتخابات از سال ۱۹۱۲ تا کنون، به جز انتخابات سال ۲۰۰۰، نتیجه را کاملا درست پیشبینی کرده است.
بر اساس مدل این پروفسور، نامزدی که در انتخابات مقدماتی درون حزبی بهترین اجرا را داشته، احتمالا در انتخابات نهایی پیروز خواهد شد.
او به نیویورک پست گفت: «فکر می کنم ترامپ قوی ترین نامزد در انتخابات مقدماتی بوده و پیروز خواهد شد.»
اما مدل پروفسور نوپاث یک چیز را در نظر نمی گیرد و آن تغییر چشم انداز سیاسی است. اما تا روز انتخابات و تأیید یا تکذیب مدل این پرفسور در انتخابات۲۰۱۶ دو هفته بیشتر نمانده است.
انصارالله: کاخ‌های آل‌سعود را موشک باران می‌کنیم
یگان موشکی یمن طی روزهای آتی مراکز اقتصادی و حیاتی نظام سعودی را هدف خواهد گرفت.
یک مقام انصار الله شلیک موشک بالستیک یگان موشکی یمن به سمت فرودگاه نظامی جده را تحولی چشمگیر و در راستای پاسخ به ادامه تجاوز عربستان توصیف و تاکید کرد، طی روزهای آتی مراکز حیاتی و کاخ‌های آل سعود را موشک باران خواهیم کرد.
به گزارش فارس، یک منبع امنیتی بلندپایه جنبش انصار الله حمله یگان موشکی یمن به فرودگاه ملک عبدالعزیز شهر جده را تحولی چشمگیر و در راستای پاسخ یمنی‌ها به ادامه حملات دشمن سعودی علیه یمن و محاصره اقتصادی آن توصیف کرد.
این فرمانده انصار الله وعده داد: یگان موشکی یمن طی روزهای آتی مراکز اقتصادی و حیاتی نظام سعودی را هدف خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه رسانه‌های وابسته به عربستان اخبار دروغین درباره این حمله موشکی منتشر کردند، گفت: یگان موشکی یمن دشمن سعودی را هدف می‌گیرد اما این رسانه‌های دروغ پرداز می‌گویند یمنی‌ها شهر مقدس مکه را هدف گرفتند.
این فرمانده نظامی یمن گفت: موشک‌های بالستیک یمنی آماده هدف‌گیری کاخ‌های آل سعود هستند.این اولین بار است که یگان موشکی یمن از ورود شهر اقتصادی و حیاتی جده به بانک اهداف خود خبر داده است.موشک برکان 1 در اکتبر جاری پایگاه هوایی ملک فهد را هدف گرفت که با اصابت دقیق  به هدف همراه بود.
به گزارش فارس، یک منبع انصار الله شب گذشته در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که حمله موشکی انقلابیون، با هدف ضربه زدن به پایگاه نیروی هوایی متجاوز سعودی‌ها در شهر جده بوده است.شبکه خبری العربیه در ساعات اولیه نیمه‌شب جمعه اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک متعلق به انقلابیون یمن، از استان شمالی صعده یمن به سمت شهر مقدس مکه شلیک شده که البته در 65 کیلومتری مکه رهگیری و منهدم شده است.
آنطور که منبع آگاه یمنی به فارس گفته، موشک بالستیک به سمت فرودگاه ملک عبدالعزیز جده که مقر نیروی هوایی سلطنتی عربستان است شلیک شده است؛ شهر جده دقیقاً در 65 کیلومتری غرب مکه مکرمه قرار دارد؛ ارتش عربستان البته اعلام کرده که این موشک‌ها توسط سامانه مستقر در فرودگاه طائف یعنی 65 کیلومتری شرق مکه رهگیری شده است.
در بخش نظامی فرودگاه جده علاوه بر نیروی هوایی عربستان، مربیان آمریکایی نیز حضور دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد