سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

لزوم توسعه سریع راه‌آهن بندر امام به تهران/ اتصال خط ریلی اهواز به فلات مرکزی

خبرگزاری فارس: لزوم توسعه سریع راه‌آهن بندر امام به تهران/ اتصال خط ریلی اهواز به فلات مرکزی

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن بندر امام به تهران سال‌هاست مورد بی‌توجهی بوده و باید در ارتباط با توسعه و اصلاح آن اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عباس آخوندی دقایقی پیش در حاشیه بهره برداری از چند طرح راه آهن این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید بیش از گذشته در جهت توسعه خوزستان باید گام برداریم زیرا این استان در حوزه حمل و نقل دارای نقش موثری است و راه‌های دریایی و هوایی و زمینی و راه آهن این استان را ویژه کرده است.

و با تاکید بر اینکه انتقال بار به ریل، نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد است و تبعات اجتماعی نیز در پی دارد افزود: توسعه شبکه ریلی خرمشهر و بندر امام در دستور کار وزارت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان خوزستان چندین اندیشه بلند پروازانه داریم و باید با کمک نمایندگان و دولت تلاش کنیم این اندیشه‌ها را به سرانجام برسانیم تصریح کرد: راه‌آهن بندر امام به تهران سالهاست مورد بی‌توجهی بوده و باید در ارتباط با توسعه و اصلاح آن اقدام شود.

آخوندی با اشاره به اینکه جمعیت اهواز به بیش از یک میلیون نفر افزایش پیدا کرده و حجم تردد‌ها نیز به تبع به شهرهایی همچون اندیمشک، ماهشهر و... نیز افزایش پیدا کرده است گفت: ما دولتی‌ها باید در انجام ماموریت‌ها از خط ریلی استفاده کنیم و این باید نهادینه شود.وی ادامه داد: سال آینده خط ریلی دزفول به اهواز، شوش‌تر به اهواز و همچنین بندر امام به شادگان و آبادان اجرا می‌شود و در همین سفر مقدماتش انجام خواهد شد.

آخوندی اضافه کرد: اتصال خط ریلی اهواز به فلات مرکزی نیز از بزرگ‌ترین طرح‌های ریلی است که در دستور کار قرار دارد و تحول بزرگی در این بخش ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوزستان نه تنها به لحاظ موقعیت جغرافیایی بلکه در تاریخ معاصر نقش بسیار مهمی ایفا کرده و ثروت معنوی و انسانی که در این استان وجود دارد به مراتب بیشتر از ثروت مادی است.

آخوندی در پایان تاکید کرد: بحث سکونتگاه‌های غیر رسمی به ویژه در شهرستان بندر ماهشهر مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد