سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش فارس از نمایندگان خوزستان در سوپر لیگ بسکتبال ایران

کری‌خوانی خوزستانی‌ها برای بسکتبال ایران

خبرگزاری فارس: کری‌خوانی خوزستانی‌ها برای بسکتبال ایران

فصل جدید سوپر لیگ بسکتبال ایران با حضور دو مدعی خوزستانی از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تب تند بسکتبال باز هم ورزش کشور را در بر خواهد گرفت و این ورزش سراسر هیجان و حساسیت کار خود را از روز پنجشنبه 6 آبان‌ماه از سر خواهد گرفت.

بر همین اساس دو تیم مدعی پتروشمیی بندر امام و پالایش نفت آبادان دو نماینده شایسته استان خوزستان که سال گذشته سکوی اول و دوم سوپر لیگ بسکتبال ایران را به خود اختصاص دادند در سال جاری قصد دارند تا یک‌تنه راه قهرمانی را در پیش گیرند و این عنوان را در خوزستان نگه دارند.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام که به تازگی از آوردگاه جام باشگاه‌های آسیا با دست‌آورد برنز به ایران بازگشته، در نخستین هفته، در اراک به مصاف حریف نیمه‌نهایی دور گذشته خود می‌رود و به نوعی یک دیدار انتقامی را در برابر شهرداری این شهر برگزار خواهد کرد.

اراکی‌ها با تکیه به ستاره‌هایی همچون حامد آفاق و اصغر کاردوست، همچنین هوش آرن داودی و تکنیک بازیکن صرب خود قصد دارند تا در برابر تیم سوم آسیا قد علم کنند.

اما شاگردان مهران شاهین‌طبع با کوله‌باری از تجربه و وزن بالای تیمی، ترسی از میزبان خود و هواداران پرشورش نخواهند داشت و به تنها چیزی که در این دیدار فکر می کنند کسب پیروزی خواهد بود.

بندرامامی‌ها در فصل پیش روی با جذب دوباره محمد جمشیدی و مهراد آتشی، همچنین بهره‌گیری از جوان رعنای بسکتبال ایران، بهنام یخچالی چهره متفاوتی در لیگ جاری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

البته حضور روزبه ارغوان و اوشین ساهاکیان دیگر برگ برنده‌های شاهین‌طبع در سوپر لیگ امسال خواهند بود.

بندرامامی‌ها برای فصل پیش روی با جذب جیمز وایت و جرالد رابینسون آمریکایی، توان تهاجمی و دفاعی خود را در مصاف با حریفان بالا خواهد برد و بدون شک مشکلات زیادی را برای حریفان پدید خواهند آورد.

اما پالایش نفت آبادان، یک تیم قدرتمند، با اندیشه و همواره مدعی استان خوزستان است که در میان ناباوری، سال گذشته در دومین حضور خود در سطح اول بسکتبال ایران توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند، بدون شک حالا انتظارات هواداران خود را به سوی قهرمانی سوق داده است.

گرچه این خواسته به جاست، اما از سختی‌های بسکتبال ایران نیز نباید چشم‌پوشی کرد و کسب قهرمانی توسط این تیم نیازمند تلاش و حمایت بی‌شائبه خواهد بود.

نفتی‌های آبادان با سرمربی جوان و با دانش خود باز هم پای به عرصه می‌گذارند تا هر میدانی در پس حضورشان به لرزه در آید و سکوهای هر سالن را به غرش وادارند.

هماد سامری به خوبی می‌داند که توقع از وی و تیمش بالا رفته و آبادانی ها دیگر به چیزی جز قهرمانی رضایت نخواهند داد.

آبادانی‌ِها در فصل جاری عنوان دومین نماینده کشورمان در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا را نیز با خود یدک می‌کشند، به همین جهت آنها ضمن ساختن تیمی منسجم در اندیشه استمرار این انسجام نیز هستند.

این تیم نیز در هفته نخست، برابر نماینده شیرازی به میدان خواهند رفت که پس از چند سال مجددا اعلام حضور کرده و آمده تا از نام پر فروغ خود در دهه 80 دفاع کند.

شیرازی‌ها کاملا بی‌سر و صدا و کم هزینه وارد سوپر لیگ شده و تنها صدایی که از شیراز به گوش بسکتبال ایران رسید، انتقال بابک نظافت از گرگان به شهر گل و شعر بود.

اما نفت آبادان در پیش فصلی که ستاره‌هایی همچون آرن داودی، محمد جمشیدی و مهراد آتشی را از دست داد، به نوعی جبران مافات کرد و با به خدمت گرفتن میثم میرزایی و سعید داورپناه، نخستین اخبار خوش را به گوش هوادارانش رساند.

این باشگاه سپس حسن‌زاده را در آبادان حفظ کرد و به دنبال وی زلاتکو صرب نیز در نفت ماندنی شد.

اما بمب خبرها در جایی منفجر شد که بهترین گارد راس بسکتبال ایران آبادانی شد و سجاد مشایخی سر از نفت در آورد.

هماد سامری با به خدمت گرفتن یک مهاجم قدرتی مونته‌نگرویی صرب در پست پنج این تیم، تا حدود زیادی خیال هواداران خود را راحت کرد.

نفتی‌ها نشان‌ داده‌اند که هیچ فرصتی را برای کسب عنوان قهرمانی از دست نخواهند داد و صد البته نیم‌نگاهی به قدرت شگرفت تیم‌هایی همچون پتروشیمی، دانشگاه آزاد و شهرداری اراک خواهد داشت.

دو تیم خوزستانی بسکتبال ایران، به طور حتم دو مدعی اصلی کسب عنوان نخست رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال ایران خواهند بود که بدین ترتیب شور و حال وصف ناشدنی را در طول فصل جاری به سالن‌های بسکتبال خواهند آورد.

***************

گزارش: علی دایلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد