سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تخریب کارگاه تعاونی مسکن معلولین توسط اجرائیات شهرداری اهواز

خبرگزاری فارس: تخریب کارگاه تعاونی مسکن معلولین توسط اجرائیات شهرداری اهواز

مدیرعامل تعاونی مسکن انجمن اصلاح ساختار معلولین توانمند گفت: کارگاه تعاونی مسکن معلولین توسط اجرائیات شهرداری اهواز تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اجرائیات شهرداری منطقه هشت اهواز بدون داشتن مجوز قضایی اقدام به تخریب کارگاه پروژه تعاونی مسکن معلولین کرده و پس از آن نگهبان کارگاه پروژه بازداشت و به کلانتری 24 اهواز تحویل دادند.

حبیب باوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با پروژه مسکن معلولین با بیان اینکه تمام کار‌های پروژه احداث مسکن معلولین قانونی است، اظهار کرد: مهلت پایان کار پروژه، از طرف بانک در حال اتمام بود، به همین دلیل قبل از پایان مهلت بانک، موظف به دادن پایان کار به بانک وام دهنده بودیم، این در حالی است که ادارات و سازمان‌هایی چون شهرداری، آب و فاضلاب، آب و برق و... یا با، ما همکاری نمی‌کردند و یا اسیر، بوروکراسی اداری آن‌ها شده بودیم.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل پروژه و جریمه نشدن از جانب بانک عامل مجبور به طرح شکایت نزد استاندار شدیم که استاندار بلافاصله دستور جلسه‌ای را با حضور شهرداری و دیگر ارگان‌های خدمات‌رسان دادند.

مدیرعامل تعاونی مسکن انجمن اصلاح ساختار معلولین توانمند توضیح داد: پس از نشست استانداری، شهرداری متعهد شد ظرف 20 روز با وضع موجود پایان کار صادر کند که مهلت بیست روزه به 60 روز انجامید.

باوی با بیان اینکه شهرداری با گرفتن تعهدات کتبی و ثبتی و مشروط به عدم نقل و انتقال ملک قبول کرد که پایان کار را صادر کند، متذکر شد: در این فاصله ما نمی‌توانستیم سندی را به نام اعضا صادر کنیم.

وی با اشاره به تعداد واحد‌های ساخته شده در قالب 15 بلوک چهار واحده و در مجموع 60 واحد تاکید کرد: هیچ تعاونی مانند ما نتوانست ظرف یکسال و نیم طبق قراردادی که با بانک داشتیم، واحد‌های ساخته شده و آماده را تحویل متقاضیان دهد.

باوی با اشاره به مکاتبات شهردار منطقه 8 به معاونت شهرسازی مبنی بر اینکه تا مرتفع شدن مشکل برق، آب و... واحد‌ها با تعاونی همکاری کنند، توضیح داد: در روز 17 شهریور ماه سال جاری مهلت مقرر تا دوماه صادر شد، اما اجرائیات شهرداری17 مهرماه جاری با این استدلال که کار تمام شده و وجود کارگاه غیرقانونی است، اقدام به تخریب و تعطیلی کارگاه کرد.

این مسؤول با رد ادعای شهرداری منطقه 8 مبنی بر ساخت و ساز غیرقانونی چهار واحد دیگر در آن منطقه تصریح کرد: زمینی که در آن چهار واحد ساخته شده، به تعاونی ما ربطی ندارد و مالک آن خصوصی است.

باوی با ابراز گله‌مندی از اینکه شهرداری حتی در مکاتبات خود به ادارات مختلف از جمله امور مشترکین برق شخص بنده را به عنوان مالک زمین و مسئول احداث 4واحد مسکونی کرده است، بیان کرد: این زمین در پشت واحد‌های تعاونی بنده قرار دارد و دلیل و سندی مبنی بر تعلق این زمین به تعاونی ما وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد