سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

رکورد اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان زده شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شکایات و گلایه‌هایی که از مدیریت وزارت آموزش پرورش وجود داشت، تاکید کرد: ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بشدت سوال‌برانگیز بود و رکورد اختلاس در کشور با رقم 8 هزار میلیارد تومان، در این صندوق زده شد.
به گزارش مشرق، حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییرات در کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: شرایط کاری برای سه وزیری که از کابینه دولت عزل شدند یا استعفا دادند بنا به دلایلی به هیچ وجه امکان نداشت.
وی با بیان اینکه لایه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش از مدیریت فانی نگرانی‌های زیادی داشتند، گفت: بدنه وزارت آموزش پرورش نقشی تعیین کننده در جامعه دارند زیرا این ارگان دولتی، بزرگترین وزارتخانه است و بیش از یک میلیون پرسنل و حدود 15 میلیون دانش آموز دارد.
غفوری فرد با اشاره به شکایات و گلایه‌هایی که از مدیریت وزارت آموزش پرورش وجود داشت، تاکید کرد: ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بشدت سوال‌برانگیز بود و رکورد اختلاس در کشور با رقم 8 هزار میلیارد تومان، در این صندوق زده شد.
رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: 8 هزار میلیارد تومان یعنی اینکه اگر یک فردی همزمان با حضرت آدم متولد شده بود و از همان روز تاکنون بصورت ماهیانه حقوق‌های نجومی می‌گرفت، باز هم رقم 8 هزار میلیارد تومان بدست نمی‌آمد.
وی خاطر نشان کرد: ماجرای غم انگیز این اتفاق این است که اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی در یک صندوقی رخ داده که متعلق به قشر مستضعف و زحمت‌کش جامعه است. این مساله نگرانی شدیدی در میان جامعه فرهنگی کشور بوجود آورد.غفوری‌فرد به استعفای وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: ظاهرا وی به این نتیجه رسیده بود که دیگر امکان ادامه کار برایش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وجود ندارد؛ حتی فشارهایی از سوی آیت‌الله جنتی هم بر روی وزیر ارشاد وجود داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: عده‌ای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مساله کنسرت‌ها ارتباط دهند اما مساله خیلی مفصل‌تر از این چیزها بود.
وی در ادامه با بیان اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش چهارمین انتخاب رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه بود، گفت: گودرزی در مدت وزارتش اقدام و فعالیت خیلی فوق‌العاده‌ای انجام نداد و تحول چشمگیری در عرصه ورزش بوجود نیاورد.
منبع: فارس

پارلمان اروپا طرح عادی‌سازی روابط با ایران را تصویب کرد

پارلمان اروپا می‌گوید از زمان اجرایی شدن برجام، تجارت میان ایران و اروپا ۴۳ درصد افزایش یافته است.نمایندگان پارلمان اروپا روز سه‌شنبه ۲۵ اکتبر در استراسبورگ با ۴۵۷ رای موافق، ۱۷۴ رای مخالف و ۶۷ رای ممتنع، قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران را تصویب کردند.کمیته روابط خارجی پارلمان، پیشتر طرح این قطعنامه را تصویب کرده بود.
به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز؛ پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید روابط خود را با ایران بر اساس گفتگوهای متقابل، همکارانه، انتقادی و سازنده از سر بگیرد. نمایندگان نهاد قانونگذاری اروپا خواستار گسترش تجارت با ایران شده و نهادهای اروپایی را به در پیش گرفتن دیپلماسی فعال در برابر ایران به‌ویژه برای کاهش تنش‌های فزاینده میان تهران و ریاض و تلاش برای توقف اجرای احکام اعدام در ایران، فراخواندند.
ریچارد هوییت، نماینده پارلمان اروپا از بریتانیا و گزارشگر طرح «عادی‌سازی» روابط با ایران، با ابراز حمایت از طرح سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپایی برای افتتاح یک دفتر نمایندگی در تهران گفت: «من طرفدارهمکاری [با ایران] برای حفظ امنیت دریایی در خلیج فارس، به‌عنوان یک گام مشخص به منظور رسیدن به یک ساختار امنیتی جدید برای کل منطقه هستم.»
در حالی که بریتانیا و فرانسه از سال‌ها پیش روابط گسترده‌ای به‌ویژه در زمینه‌های تسلیحاتی-امنیتی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برقرار کرده‌ اند، به نظر می‌رسد تقویت پیوندهای امنیتی جدید با ایران، نشانگر شکل جدیدی از توازن قوا در منطقه بحرانی خاورمیانه باشد.
آقای هوییت – که پیش از تصویب این قطعنامه در پارلمان، نسبت به نظر مساعد نمایندگان ابراز امیدواری کرده بود- افزود: هدف [دیگر] امضای قراردادهای مشارکت و همکاری برای انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری‌ دوجانبه و بهره‌مندی ایران از عضویت در سازمان تجارت جهانی است.»
 پارلمان اروپا می‌گوید از زمان اجرایی شدن برجام، تجارت میان ایران و اروپا ۴۳ درصد افزایش یافته است.
با وجود عزم پارلمان اروپا برای گسترش تجارت با ایران، نقض حقوق بشر در این کشور به‌عنوان یک مانع برای تعمیق روابط اقتصادی با ایران توصیف شده است. 
در قطعنامه پارلمان اروپا ادعا شده نسبت به محدودیت آزادی بیان در عرصه مجازی، نظارت سازمان‌یافته بر اینترنت و نقض حقوق و آزادی‌های «مردم» انتقاد شده است. 
این قطعنامه همچنین با یادآوری مخالفت اصولی اروپا با مجازات اعدام، خواستار توقف فوری اجرای این مجازات علیه محکومان جرایم عمدتا مرتبط با مواد مخدر شده اند. 
نمایندگان پارلمان اروپا از همتایان ایرانی خود در مجلس خواسته اند تا در اولین گام، مجازات اعدام درباره افراد زیر ۱۸ سال را ملغی کنند.

ویکی لیکس: جمله ای درباره ایران که از متن سخنرانی کلینتون حذف شد

جان پودستا به کلینتون توصیه کرده یک خط از سخنرانی خود در موسسه بروکینگز را که درباره ضرورت مقابله همزمان آمریکا با ایران و داعش بوده است، حذف کند.وب سایت افشاگر ویکی لیکس روز دوشنبه شانزدهمین مجموعه از ای میل های رییس ستاد انتخاباتی  هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت خبری "بریت بارت نیوز" یکی از این اسناد جدید، " ای میل" متن سخنرانی کلینتون به " جان پودستا" رییس کمپین انتخاباتی اوست.

این "ای میل" دو روز پیش از سخنرانی هیلاری کلینتون در مرکز سابان در موسسه بروکینگز ردوبدل شده است. " دان شورین " سخنرانی نویس کلینتون در این ای میل متن سخنرانی او در موسسه بروکینگز را در تاریخ 4 دسامبر 2015 به جان پودستا ای میل کرده و جویای نظر او شده است.
پودستا در پاسخ به این ای میل به یک خط از سخنرانی کلینتون درباره داعش و ایران اشاره کرده و توصیه کرده این بخش از سخنرانی حذف شود. در متن سخنرانی نهایی، کلینتون این تغییر را لحاظ کرده و آن خط را حذف کرده است.
اما جمله ای که حذف شد چه بود؟
کلینتون در متن سخنرانی اولیه قرار بوده بگوید:" مقابله با ایران و شکست دادن داعش ماموریت های متمایزی نیستند. این دو رابطه تنگاتنگی دارند."
اما "جان پودستا" که خواستار حذف این جمله از سخنرانی هیلاری کلینتون شده در توجیه دلیل مخالفت خود در پاسخ به ای میل نوشته است: " به نظرم گفتن این جمله مشکلات ما را بیشتر می کند، گفتن اینکه ما باید با هر دو مشکل به صورت همزمان مقابله کنیم یادآور این نیست که هر دو مشکل نیاز به راه حل دارد یا قابل حل نیستند.
جان پودستا

ویکی لیکس: جمله ای درباره ایران که  از متن سخنرانی کلینتون حذف شد
کلینتون در نهایت در متن سخنرانی خود در مرکز سابان موسسه بروکینگز توصیه رییس کمپین انتخاباتی خود را عملی کرده و جمله مزبور را حذف می کند.
او در آن سخنرانی بر حمایت خود از برجام تاکید کرده و در عین حال گفت در صورتی که ایران توافق را نقض کند و به سمت تولید سلاح هسته ای برود او حامی راهکار حمله نظامی به عنوان آخرین گزینه است.او در سخنرانی خود در موسسه بروکینگز گفت: همه ما موافقیم که ایران نمی تواند سلاح هسته ای داشته باشد. همان گونه که همه شما می دانید من از مذاکرات هسته ای بین ایران و 6 قدرت جهانی حمایت کردم. آیا نتیجه این مذاکرات عالی بود؟ نه ، تا کنون هیج توافقی به این شکل نداشته ایم. اما من معتقدم ملزم ساختن ایران به اجرای این توافق به هدف ما که دور نگه داشتن این کشور از سلاح هسته ای است، کمک می کند. همان طور که گفتم نمی توانیم فقط به انعقاد این توافق  بسنده کنیم ما باید این توافق را در نظر داشته و اجرای آن را تضمین کنیم.رویکرد ما باید کسب تایید اجرای برجام همزمان با بی اعتمادی (به ایران) باشد...
آنها (ایران) شروع به انجام آزمایش های موشک بالستیک کرده اند و همزمان رفتارهای تحریک آمیز خود را پی می گیرند. ما اگر لازم باشد باید با تحریم بیشتر به این قبیل اقدامات تحریک آمیز (ایران) پاسخ دهیم."ویکی لیکس وعده داده است تا روز انتخابات آمریکا (18 آبان 95) حدود 50 هزار ای میل مرتبط با کلینتون و ستاد انتخاباتی او را منتشر می کند. تا کنون با انتشار حدود 25 هزار ای میل در 16 سری، این وب سایت افشاگر به نیمی از وعده خود عمل کرده است.
سفیر ایران در روسیه: خرید اس 400 در دستور کار ایران نیست
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که برنامه خرید سامانه پدافند موشکی اس 400 در دستور کار تهران نیست.به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه به نقل از مصاحبه با سنایی نوشت: ایران مصمم است که همکاری های نظامی و فنی با روسیه را از جمله در مورد جنگ افزارها را گسترش دهد، اما خرید سامانه اس 400 در دستور کار جمهوری اسلامی نیست.این رسانه روز سه شنبه همچنین به نقل از سفیر ایران در زمینه گسترش همکاری های دوجانبه در عرصه های دیگر، افزود: سال 2015 ایران و روسیه گام های بسیار جدی برای ارتقای مناسبات برداشتند و از سوی دیگر در سال جاری میلادی نیز اسنادی در زمینه گمرکی امضا شد که در انتظار اجرای این توافق ها بودیم.وی اظهار کرد: اجرای طرح های گسترش همکاری ها همان گونه که ولادیمیر پوتین و حسن روحانی سران روسیه و ایران اعلام کردند در نیمه نخست سال جاری میلادی ارزش مبادلات اقتصادی دو کشور را 70 درصد افزایش داد.ریانووستی در ادامه نیز نوشت: سنایی همچنین اعلام کرد که تهران در انتظار سفر سرگئی لاوروف به ایران است.این خبرگزاری افزوده است: سنایی اظهار کرد که وزیران خارجه ایران و روسیه رایزنی منظم دارند و همچنین در حاشیه نشست اخیر لوزان در باره مساله سوریه با هم مذاکره کردند که روند تبادل نظر بین دو طرف نیز جریان دارد.خبرگزاری روسی افزوده است: پیش از این اعلام شده بود که سفر لاوروف به تهران سال جاری میلادی انجام خواهد شد، اما هنوز در برنامه کاری قرار نگرفته است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که وزیران خارجه ایران و روسیه غالبا با یکدیگر دیدار می کنند.سفیر ایران همچنین از برنامه دو روزه سفر والنتینا ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه یا مجلس سنا در راس یک هیات از مقام های این کشور به تهران در 23 آبان ماه خبر داد که هدف آن مذاکره با مقام های ایرانی از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های دو کشور به ویژه پارلمانی است.براساس آمارها روابط اقتصادی ایران و روسیه در شش ماهه اول سال جاری میلادی با 70 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 2015 به حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده و دو کشور در صددند براساس توافق صورت گرفته ارزش این روابط را در آینده ای نزدیک به سالانه حدود 10 میلیار دلار برسانند.منبع: ایرنا

برآورد عدد افراد مسلح در سوریه؛ عربستان رکورددار است

وزیر دادگستری سوریه با اشاره به حضور هزاران تروریست از کشورهای مختلف در این کشور تحت عنوان جهاد، تصریح کرد که ترکیه 25 و عربستان 30 هزار تروریست به سوریه وارد کرده‌اند.
 به گزارش مشرق، «نجم حمد الأحمد» وزیر دادگستری سوریه اعلام کرد که از 83 کشور تحت عنوان جهاد هزاران تروریست وارد سوریه شده اند.

الاحمد در گفت‌و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد: «اتباع زیادی از کشورهای مختلف [از تروریستها در سوریه] حضور دارند و ترکیه بیش از 25 هزار تروریست و عربستان حدود 30 هزار تروریست وارد سوریه کرده است. تروریستهای دیگری از تونس، عراق، فلسطین و آمریکا [در سوریه] حضور دارند».
وی با بیان این مطلب افزود: کسی که بازداشت می‌شود، اگر مستحق زندانی شدن در کشورش باشد بر اساس درخواست این کشور و طبق اصول دیپلماتیک وضعیتش بررسی می‌شود... با بسیاری از کشورهای عربی و بیگانه به جز قطر، عربستان و ترکیه معاهده های بین المللی داریم که مربوط به همکاری قضایی و تحویل افراد مجرم و اجرای احکام جزایی است».
در همین راستا، منابع قضایی دادگاه مبارزه با تروریسم در سوریه نیز تأکید کردند: بر آساس آخرین آمار از شمار تروریستهایی که علیه نیروهای مقاومت در سوریه می جنگند 25 هزار نفر از تابعیتهای مختلف است.این منابع همچنین اعلام کردند، 4800 تروریست سعودی، 3000 هزار فلسطینی، 2700 تونسی، 2000 الجزایری، 800 تروریست از کشورهای اتحاد شوروی سابق، 350 کویتی، 1300 اروپایی و آمریکایی، 1100 اندونزیایی، 400 افغانی و 4500 عراقی از استانهای الانبار و صلاح الدین و سایر مناطق عراق در خاک سوریه حضور دارند.
به گفته این منابع، شمار زیادی از افراد کشته شده عرب در سوریه حضور دارند که تابعیت مشخصی ندارند و تروریستها آنان را برای عدم شناسایی آتش می‌زنند. منبع: فارس
درخواست فراکسیون اهل سنت برای بکارگیری نیروهای نخبه اهل سنت در ترمیم کابینه (+تصویر نامه)
فراکسیون اهل سنت در نامه‌ای از رییس‌جمهور درخواست کرد نسبت به بکارگیری نیروهای نخبه اهل سنت در ترمیم کابینه اقدام کند.
به گزارش ایلنا، فراکسیون اهل سنت در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار بکارگیری نیروهای نخبه اهل سنت در ترمیم کابینه شد.

در متن این نامه آمده:

با سلام و احترام و آرزوی توفیق

همچنان‌که استحضار دارید مردم خوب و فهیم اهل سنت کشور ازجمله کرد‌ها، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها در انتخابات گذشته بیش از ۸۰ درصد به شعار‌ها و برنامه‌های جنابعالی رای دادند و مطابق اطلاعیه ۱۰ ماده‌ای خود قول استفاده از نیروهای خوب اهل سنت ازجمله کرد، ترکمن، بلوچ و فارس را در کابینه و مسئولیت‌های کلیدی کشوری و استانی دادید.
حال که جنابعالی در نظر دارید نسبت به ترمیم کابینه در سه وزارتخانه ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش اقدام کنید، انتظار عامه مردم و جامعه اهل سنت کشور این است که نسبت به معرفی نخبگان اهل سنت به مجلس شورای اسلامی جهت مسئولیت وزارتخانه‌های فوق اقدام عاجل مبذول فرمایید.

درخواست فراکسیون اهل سنت برای بکارگیری نیروهای نخبه اهل سنت در ترمیم کابینه (+تصویر نامه)
منبع: ایلنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد