سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستانی‌ها به شایعات درباره بارندگی و مشکلات تنفسی توجه نکنند

رییس مرکز بهداشت خوزستان:
خوزستانی‌ها به شایعات درباره بارندگی و مشکلات تنفسی توجه نکنند
اجتماعی  14:39:53 1395/08/02
958-1014-5 کد خبر

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم در آستانه آغاز باران‌های پاییزی به شایعات درباره زمان آغاز بارندگی و مشکلات تنفسی توجه نکنند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به اخباری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی در خوزستان درباره آغاز بارندگی‌‌ها و تنگی نفس پاییزی منتشر می‌شود، اظهار کرد:‌ مردم به شایعات و خبرهایی که پخش می‌شود، توجه نکنند  و تنها اخبار موثق را باور کنند و بخوانند.

وی افزود: برخی در آستانه آغاز باران‌های پاییزی در اهواز با پخش اخبار کذب، اقدام به رعب عمومی می‌کنند در حالی که موثق‌ترین منبع در این زمینه، اداره‌کل هواشناسی خوزستان است و باید اطلاعات سازمان هواشناسی مورد نظر قرار گیرد.

سلمان‌زاده ادامه داد: در موضوع گرد و غبار و هواشناسی و زمان بارش باران‌ها، سازمان هواشناسی مرجع است و این سازمان، تاریخ آغاز بارش در استان خوزستان را نیمه دوم آبان ماه و حدود روزهای 17 و 18  آبان اعلام کرده است.

وی گفت: برای مقابله با مشکلات تنفسی حاصل از باران‌های پاییزی، حوزه درمان در استان خوزستان آمادگی کامل دارد. بیمارستان‌ها و پایگاه‌ها، آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی و اطلاع‌رسانی را دارند. به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی هنگام بارندگی‌ها نیز آموزش‌ها در سایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: در آستانه آغاز بارندگی‌ها در خوزستان، پروتکل درمانی تحت نظر مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی خوزستان تهیه و در تمامی مراکز‌های درمانی و بیمارستان‌ها پخش و توزیع شده و نحوه  درست برخورد با افرادی که تنگی نفس و حساسیت دارند، آموزش داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد