سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ملاک سنجش وضعیت خوزستان منابع، ملک و سرزمین نیست/ ملاک تولید علم و دانایی است

خبرگزاری فارس: ملاک سنجش وضعیت خوزستان منابع، ملک و سرزمین نیست/ ملاک تولید علم و دانایی است

استاندار خوزستان گفت: اگر خوزستان به دلیل منابع خدادادی استان استراتژیک است اکنون سنجش وضعیت استان بر اساس منابع، ملک و سرزمین نیست، ملاک سنجش تولید علم و دانایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن اجتماعات حوزه استاندار برگزار شد با تاکید بر افزایش تعداد جلسات آموزش و پرورش به منظور حل مشکلات این حوزه اظهار کرد: جلسات آموزش و پرورش باید هر دو هفته یکبار تشکیل شود و من آمادگی دارم حتی در صورت داشتن قرار جلسه در مرکز در جلسات آموزش و پرورش شرکت کنم.

وی با بیان اینکه آموزش پرورش 19 جلسه در طول سال داشته باشد از مدیرکل آموزش و پرورش استان درخواست کرد: یکی از معاونان حوزه خود را برای تشکیل جلسات به منظور حل مشکلات اساسی آموزشی پرورش تعیین کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت شاخص‌های آموزش و پرورش در میزان پذیرفتگان کنکور سراسری تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بر اساس این برنامه‌ریزی شاخص‌های مورد نظر استان در رشته‌های مورد نیاز تامین شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: باید هدف‌سازی در حوزه آموزش و پروش مسیری را طی کند که بر طبق آن بتوان وضعیت علمی استان را در 10ساله آینده پیش‌بینی کرد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای قبول‌شدگان کنکور در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ و مشخص شود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای چه رشته‌هایی و چه تعداد قبولی در کنکور است.

شریعتی با اشاره به نیاز استان به 15 میلیارد تومان اعتبار برای پوشش 30هزار نوآموز به دلیل مشکلات مالی خانواده‌ها توضیح داد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان این اعتبار تامین شده است و میزان باقی‌مانده را باید به صورت سر ریز کردن از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف تامین کرد.

وی ادامه داد: 3 میلیارد تومان را از محل آسیب‌های اجتماعی و 5میلیارد تومان از طریق متعهد کردن سازمان‌ها و صنایع بزرگ استان باید تامین شود.

شریعتی با اشاره به بخشی از کودکان نوآموزی که در حوزه منطقه آزاد اروند یعنی شهرهای آبادان و خرمشهر زندگی می‌کنند گفت: منطقه آزاد اروند را در مورد پرداخت هزینه‌های حوزه خودش متعهد می‌کنیم.

عالیترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به نیاز 5میلیارد تومان اعتبار به منظور تشکیل کلاس‌های کنکور برای تعداد30هزار دانش آموز در کل استان گفت: چنانچه هر کدام از سازمان‌های استان هزینه‌های تشکیل چند کلاس کنکور را متعهد شوند به طور حتم در جذب اعتبار و تامین هزینه‌های کلاس‌های کنکور به هیچ سازمان یا ارگانی فشار نخواهد آمد.

شریعتی با اشاره به جلسه‌ای که قرار است در 11 آبان‌ماه سال جاری در ماهشهر با مدیران پتروشیمی و معاون وزیر برگزار شود ابراز امیدواری کرد: با مطرح کردن مشکلات اعتباری مربوط به حوزه آموزش بتوان کمک هزینه‌ای برای حل مشکلات آموزشی ماهشهر، بند امام، شادگان و... را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم استان توسعه پیدا کند و عنوان استان شاخص را بگیرد نباید مسائل علمی و آموزشی استان را دست کم بگیریم تشریح کرد: اگر استان خوزستان به دلیل منابع خدادادی استان استراتژیک است اکنون سنجش و شاخص وضعیت استان بر اساس منابع، ملک و سرزمین نیست.

شریعتی ادامه داد: اکنون ملاک سنجش تولید علم و دانایی است بنابراین تلاش کنیم استان خوزستان را در این مقوله شاخص و استراتژیک نگه داریم.استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: مسائل علمی استان را به کمک منابع طبیعی بیاوریم تا به تدریج رشد کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد