سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دانش آموزانی که در منطقه گلدشت اهواز مدرسه ندارند

اهواز – ایرنا – جمعی از مردم منطقه گلدشت اهواز به دلیل آنچه که نبود کلاس درس برای فرزندان خود عنوان شده، روز دوشنبه روبه روی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تجمع کردند.

به گزارش ایرنا یکصد دانش آموز منطقه گلدشت اهواز با وجود گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی مدرسه ای برای تحصیل ندارند و اولیای دانش آموزان در اعتراض به این موضوع روبه روی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، و دانش آموزان نیز در نمازخانه این ناحیه تجمع کردند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: منطقه گلدشت اهواز بسیار محروم است و در کل این منطقه یک دبستان به نام شهید مطهری وجوددارد که بالغ بر 300 دانش آموز در دو نوبت در آن مشغول تحصیل هستند.
بهزاد ساکی افزود: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزان این منطقه، یکصد دانش آموز به دلیل نبود فضا در تنها دبستانی که در این منطقه وجود دارد به یک مدرسه که خانه اجاره ای است منتقل شدند.
وی عنوان کرد: پارسال اجاره این مدرسه با استفاده از بسته حمایتی از سوی وزارت آموزش و پرورش به خوزستان که بابت هر دانش آموز شش هزار ریال بود، پرداخت شد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه اهواز در ادامه افزود: امسال وزارت آموزش و پرورش بسته حمایتی به خوزستان پرداخت نکرده به همین منظور آموزش و پرورش توان پرداخت اجاره را ندارد.
ساکی گفت: همچنین امسال صاحب ملک میزان اجاره ماهانه را تا 60 میلیون ریال در ماه افزایش داده که آموزش و پرورش توان پرداخت ماهانه 30 میلیون ریال را دارد.
وی با بیان اینکه این مشکل تا دو روز آینده حل خواهد شد افزود: تصمیم گرفته می شود که دانش آموزان یا در همین ملک مشغول به تحصیل شوند و یا به ساختمان اجاره ای دیگر منتقل شوند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: تا پایان شهریور امید آن بود که بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش به خوزستان تعلق گیرد به همین منظور این مشکل تا به امروز ادامه یافته است و این دانش آموزان متاسفانه از ابتدای سال تحصیلی بر سر کلاس درس حاضر نشدند.
ساکی عنوان کرد: کار ساخت یک مدرسه در این منطقه از هشت سال گذشته آغاز شده اما اداره کل توسعه، نوسازی، و تجهیز مدارس خوزستان به دلیل نداشتن اعتبار از چهار سال گذشته ساخت این مدرسه را متوقف کرده است.
وی افزود: اگر این مدرسه ساخته شود دانش آموزان دو مقطع ابتدایی و متوسطه در دو نوبت در این مدرسه مشغول به تحصیل می شوند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به اینکه در این منطقه تنها مدرسه مقطع ابتدایی وجود دارد گفت: دانش آموزان مقطع متوسطه به مدارس ناحیه های دیگر مراجعه می کنند.
وی افزود: به دلیل اینکه دانش آموزان مقطع دبیرستان در این منطقه کم است دبیرستان در منطقه گلدشت وجود ندارد.
به گزارش ایرنا در آستانه سال تحصیلی جدید نیز دبستان موقوفه پسرانه علامه متعلق به بنیاد البرز، در ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز، توسط این اداره تعطیل و دانش آموزان آن به ناچار به یک واحد دیگر آموزشی منتقل و در آن ادغام شدند.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد