سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهردار اندیمشک در یک قدمی استیضاح/ پاسخ‌ها قانع کننده نبود

کراپ‌شده - شورای شهر
شناسهٔ خبر: 3759172 -
اندیمشک ـ رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک با تاکید بر اینکه شورای شهر از پاسخ های شهردار قانع نشده است، گفت: امکان استیضاح شهردار مطابق قانون شوراها وجود دارد.

سید سام حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص استیضاح شهردار اندیمشک اظهار کرد: این مهم در جلسه شورای شهر مطرح و محمدرضا پاپی شهردار اندیمشک به ۱۵ سوال مطرح شده از سوی اعضا پاسخ داد.

وی تصریح کرد: پرسش هایی مطرح شده از شهردار به عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان شهرداری، وضعیت خدماتی نامطلوب شهری، عدم توجه به تذکرات اعضای شورای شهر در خصوص مشکلات حادی چون محل دفن زباله های شهری و جانوران موذی، پرونده مصالحه تراورس بتونی و غیره اختصاص داشت که شهردار نتوانست اعضای شورا را قانع کند.

حسینی با تاکید بر اینکه امکان استیضاح شهردار مطابق قانون شوراها وجود دارد، اضافه کرد: علاوه بر ۱۵ سوالی که شهردار به آنها پاسخ گفته و اعضای شورای شهر نیز قانع نشده اند سوالات دیگری نیز مطرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک با تاکید بر اینکه شهرداری اندیمشک هیچگونه درآمد پایداری ندارد، از این مهم به عنوان یک ضعف یاد کرد و گفت: شهرداری فقط به درآمدهای ناشی از ارزش افزوده بسنده کرده و اقدام روشن و موثری در خصوص رفع این مشکل انجام نداده است.

راهکارهای ارائه شده از سوی شورای شهر

وی در ادامه سخنان خود به راهکارهای ارائه شده از سوی شورای شهر اشاره کرد و افزود: شورای شهر برای ایجاد درآمدهای پایدار به شهرداری پیشنهاد داده تا از طریق دریافت اجاره های معوق و همچنین تعدیل اجاره بهای بازارچه ها اقدام کند چرا که این مهم درآمد مطلوبی را برای شهر به ارمغان می آورد.

حسینی همچنین از مطالبات شهرداری از پیمانکاران سابق، از جمله جایگاه سی ان جی با طلب ۵۰۰ میلیون تومانی یا پیمانکاران بهشت زهرا، پیمانکار پسماند شهری و غیره به عنوان منبع درآمدی برای شهرداری یاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک به مطالبات شهرداری از ادارات و دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: برای تحقق و اخذ مطالبات از سوی شهرداری اقدامی انجام نداده است.

حسینی همچنین به تذکرات مسئولان استانی مبنی بر اینکه نیروهای شهرداری نباید بدون مجوز استانداری در ادارات دیگر مشغول به کار شوند، اشاره کرد و ادامه داد: این در حالی است که تعدادی از پرسنل شهرداری در ادارات دیگر مشغول به کار بوده و حقوق آنها از سوی شهرداری پرداخت می شود و با وجود مکاتبات انجام شده، شهردار برای اعلام تعداد نیروها و اینکه در چه سازمانی کار می کنند، هنوز پاسخی به شورا ارسال نکرده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی شهرداری اندیمشک در نظام اداری جایگاهی ندارد، افزود: این در حالی است که معاونت فرهنگی به کار خود ادامه می دهد.  

رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک در خصوص ابهامات قانون شوراها، عنوان کرد: متاسفانه قانون شوراها به روز نیست و خلاءهای قانونی زیادی وجود دارد، همین خلاءها باعث شده تا اختلاف نظر و تفسیرهای متفاوتی را از سوی اعضای شورای شهر شاهد باشیم.

وی در پایان، نظارت بر عملکرد شورا را حق قانونی شورای شهر دانست و اضافه کرد: اعضای شورای شهر طبق قانون می توانند از شهردار سوال کنند و شهردار نیز باید پاسخگو باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد