سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معاون استاندار خوزستان: سختی آب در 32 درصد روستای استان بیش از حد استاندارد است

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان گفت: روستاهای استان خوزستان مشکل جدی در کمیت و کیفیت آب شرب دارند وسختی آب در 32 درصد روستای استان بیش از حد استاندارد است.

به گزارش ایرنا مهرداد نیکو چهارشنبه در شورای برنامه ریزی استان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: در روستاهای استان توجه جدی برای شتاب در آبرسانی به روستاها مدنظر است چرا که روستاهای استان مشکلات جدی در کمیت و کیفیت آب شرب دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان های اندیکا، شادگان، باغملک و حمیدیه بیشترین جمعیت روستایی را دارند، افزود: وضعیت آب شرب روستاهای استان خوزستان مناسب نیست.
نیکو ادامه داد: در شهرستان های شمالی استان پراکندگی روستاها کمتر است و سهم راه های آسفالت تنها 32 درصد است که در زمینه راه های روستایی نیز مشکلات بسیاری وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای خوزستان گفت: طرح هادی در دو مولفه تهیه و اجرای طرح است که در 78 درصد روستاهای استان تهیه طرح و در 18 درصد روستاهای استان نیز اجرای طرح را داشتیم.
وی گفت: در برخی روستاها در حال بازنگری طرح هستیم و در شهرستان های آبادان و امیدیه طرح به صورت کامل تهیه شد.
نیکو بیان کرد: متوسط کشوری اجرای طرح هادی 19 درصد و در خوزستان 18 درصد است که این طرح شامل فعالیت های متعددی است اما مهمترین نمود آن انجام معابر اصلی روستایی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: در استان خوزستان در 65 درصد روستاهای دارای بیش از 100 خانوار اجرای این طرح صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی باید اولویت بندی شود اظهار کرد: تاکنون زیرساخت های 15 شهرک کشاورزی ایجاد و آب 50 شهرک تامین شد.
در استان خوزستان 6 هزار و 404 روستا وجود دارد که چهار هزار و پنج روستا دارای سکنه، 50 روستا دارای بیش از 200 خانوار و 16 روستا دارای بیش از 100 خانوار است.
7148/6064

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد