سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کشته و زخمی شدن بیش از 5 نفر در شهرستان شوش

خبرگزاری فارس: کشته و زخمی شدن بیش از 5 نفر در شهرستان شوش

ساحل ساماندهی نشده کرخه در بامداد امروز محل نزاع دسته‌جمعی برخی جوانان بود که در پی آن یک نفر کشته و چند جوان دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، چند سالی است که رودخانه کرخه در این شهرستان تبدیل به خبرسازترین رودخانه‌های استان شده است؛ از خاکستر شدن چهار نفر به علت انفجار سیلندر گاز در دکه زیر پل ناجیان تا داستان واقعی فداکاری جوان شوشی برای نجات جان یک کودک که به غرق شدن آن جوان منجر شد.

سریال حوادث غم‌انگیز و خبرساز در ساحل کرخه همچنان ادامه دارد؛ نخستین ساعات بامداد روز جمعه نزاع دسته‌جمعی در ساحل کرخه منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد.

فرماندار شهرستان شوش در این ارتباط گفت: این درگیری که علت آن از سوی نیروی انتظامی در دست پیگیری است به مصدوم شدن یک جوان با چاقو منجر شده که بر اثر شدت جراحت در بیمارستان نظام مافی شوش جان باخت.

رضا نجاتی ادامه داد: در این درگیری چند نفر نیز مصدوم شده که در تحت درمان هستند و یک دستگاه خودرو نیز به آتش کشیده شد.بر اساس این گزارش، جمعی از جوانان یکی از شهرستان‌های همجوار شوش که برای تفریح به این شهرستان سفر کرده و در ساحل رودخانه کرخه مستقر بودند به دلایلی مجهول با تعدادی از جوانان اهل شوش با سلاح سرد درگیر شدند.

زمان نامناسب و مکان ساماندهی نشده حادثه باعث شد که این درگیری با کشته و زخمی شدن چند نفر و آتش‌سوزی یک خودرو پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، چند از نفر از طرفین درگیری در ارتباط با این حادثه توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند؛ به گفته فرماندار این شهرستان عوامل دخیل در این درگیری نیز تحت تعقیب نیروی انتظامی هستند.

*ساحل کرخه ساماندهی نشده است

سال‌هاست که طرح ساماندهی ساحل کرخه شوش به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش مطرح شده است؛ طرحی که تکمیل و اجرایی شدن آن می‌توانست امنیت این منطقه را افزایش دهد اما اکنون با نیمه‌کاره رها شدن این طرح، ساحل کرخه زمینه‌ساز افزایش وقوع جرم شده است.

از عوامل افزایش وقوع جرم در این منطقه می‌توان به نبود امکانات و تجهیزات رفاهی، کمبود زیرساخت‌های زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی، مستقر نبودن نیروی انتظامی در ساحل، نبود روشنایی و البته موارد دیگری که نیاز به واکاوی بیشتری دارد، اشاره کرد.

یکی از فعالان اجتماعی شهرستان شوش در این ارتباط به خبرنگار فارس اظهار کرد: شوش به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد همواره پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف است؛ ساحل کرخه یکی از این پتاسیل‌های بالقوه شهرستان شوش است که استقرار پلیس در این منطقه می‌تواند مانع از هنجارشکنی توسط میهمانان و افراد بومی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد