سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

با 5 تانک مرگبار جهان آشنا شوید (+عکس)

فروپاشی شوروی و توجه به تروریسم موجب شده است تا از توجه به تانک ها کاسته شود و در کشوری همانند هلند، تمام آنها حذف شوند.

جهان تانک ها دچار رکود شده است. با نگاه انداختن به ناوگان تانک های قدرت های بزرگ متوجه می شویم تانک های اصلی از دهه 1990 یا حتی دهه 1980 تاکنون در حال انجام وظیفه هستند. به گزارش عصر ایران به نقل از نشنال اینترست، فروپاشی شوروی و توجه به تروریسم موجب شده است تا از توجه به تانک ها کاسته شود و در کشوری همانند هلند، تمام آنها حذف شوند. در ادامه به پنج تانک بسیار خطرناک جهان اشاره می شود:

تی-90 ای (روسیه)

قدمت این تانک به دهه 1940 می رسد. تی-90 پیشرفته ترین تانک در نیروی زمینی روسیه است. تی-90 ریشه در تانک متوسط تی-54 دارد و مستقیماً به سری تی-72 و تی-80 هم مربوط می شود. روسیه در حال حاضر از صدها تانک تی.90 استفاده می کند. تی-90 ای در صدر مرگبارترین تانک ها قرار دارد.

با 5 تانک مرگبار جهان آشنا شوید ( + عکس)

ام 1 آبرامز (ایالات متحده)

تانک ام 1 آبرامز، تانک اصلی ارتش ایالات متحده است. از زمان معرفی آن در اواخر دهه 1970، ام 1 به صورت پیوسته مورد ارتقا قرار گرفته است. از ام 1 به عنوان پادشاه بلامنازع دوران پس از جنگ سرد یاد می کنند. این تانک ترکیبی ایده آل از قدرت شلیک، حفاظت و تحرک است. تانک های ام 1 در دو جنگ بزرگ مورد استفاده قرار گرفته اند، جنگ خلیج فارس در سال 1991 و جنگ عراق در سال 2003 تا 2010 و توانستند در رویارویی با تانک های عراقی بدون این که تلفاتی بدهند، پیروز شوند.

با 5 تانک مرگبار جهان آشنا شوید ( + عکس)

لئوپارد 2 (آلمان)

تانک آلمانی لئوپارد 2 از بسیاری از جهات پسرعموی ام 1 محسوب می شود. هر دو تانک پس از پروژه شکست خورده آلمانی-آمریکایی ام بی تی-70 ساخته شده اند. از لحاظ تسلیحات و عملکرد، وضعیت مشابهی دارند، اما نسخه آمریکایی به خاطر بدنه دارای اورانیوم ضعیف شده، سنگین تر و مستحکم تر است. لئوپارد 2 بهترین تانک اروپا است. در حالی که ام 1 به دنبال ورود به بازار اروپا است، لئوپارد 2 بازار اروپا را در انحصار خودش دارد. از اسپانیا تا ترکیه و نروژ کشورهایی هستند که در حوزه گسترده مصرف کنندگان لئوپارد 2 قرار دارند.

با 5 تانک مرگبار جهان آشنا شوید ( + عکس)

مرکاوا 4 (اسرائیل)

ساخت یک کلاس جدید از تانک توسط اسرائیل، قطعاً یک دستاورد بزرگ برای ارتش این رژیم بود. زمانی که مرکاوا توسط اسرائیل ساخته شد، آنها سه جنگ با کشورهای عربی داشتند. ارتش اسرائیل به خوبی از قابلیت های دفاعی و قدرت آتش این تانک استفاده می کند. مرکاوا قابلیت محافظت خوبی دارد. برجک و بدنه جلویی آن به گونه ای طراحی شده است تا حداکثر قدرت حفاظت زرهی را در تمام زوایا داشته باشد. موتور این تانک در قسمت جلوی آن قرار دارد و به این ترتیب یک توده متراکم بزرگ بین آتش دشمن و خدمه تانک قرار دارد. گفتنی است در جنگ 33 روزه، تعدادی از این تانک ها توسط نیروهای حزب الله منهدم شدند.

با 5 تانک مرگبار جهان آشنا شوید ( + عکس)

چلنجر 2 (بریتانیا)

این تانک، تانک اصلی ارتش بریتانیا است، کشوری که تانک را اختراع کرده است. اگرچه این تانک بر پایه مدل قدیمی چلنجر 1 ساخته شده است، اما طراحی مجدد گران قیمت این تانک فقط با 5 درصد اشتراک در مقایسه با مدل قبلی اش صورت گرفته است. این تانک منحصر به فرد همچنان به یک سلاح 120 میلیمتری مجهز است. چلنجر 2 یکی از بهترین تانک ها از لحاظ مقاومت در جهان است. بریتانیا قصد دارد چلنجر 2 را ارتقا دهد و سیستم محافظتی مشابه تانک اسرائیلی را برای آن طراحی کند.

با 5 تانک مرگبار جهان آشنا شوید ( + عکس)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد