سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تعلل اغلب پتروشیمی‌ها در پرداخت حق آلایندگی/ عدم تحقق 50 درصد بودجه سالانه شهرداری ماهشهر


خبرگزاری فارس: تعلل اغلب پتروشیمی‌ها در پرداخت حق آلایندگی/ عدم تحقق 50 درصد بودجه سالانه شهرداری ماهشهر

رئیس جدید شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر گفت: اکثریت مجتمع‌های پتروشیمی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته در پرداخت حق آلایندگی تعلل کرده‌اند.

نعمت‌الله قنواتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: ما باید با الگو قرار دادن شهیدان رجایی و باهنر به عنوان خدمتگزار و نماینده مردم در راستای رسالت خود و خدمتگزاری به مردم گام برداریم.

وی ادامه داد: در آستانه ورود به سال پایانی شورای چهارم شرایط اقتضا می‌کند اعضای شورای شهر اسلامی با همگرایی به جمع‌بندی فعالیت‌های سه ساله در چارچوب وظایف خود بپردازند.

رئیس شورای شهر ماهشهر با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با اعضای هیأت دولت خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید از تمرکز بر فعالیت‌های انتخاباتی دوری کرد و با تلاش مضاعف به کارهای اجرایی پرداخت.

قنواتی افزود: در سال پایانی فعالیت شورای چهارم ضرورت دارد با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای اقدام و عمل از شعار بپرهیزیم و برنامه‌های خود را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی قابل توجهی در ماهشهر در حال اجرا است، گفت: پروژه‌های بسیار خوبی از جمله پارک بزرگ شهر با امکانات بسیار خوب، مجتمع تجاری شهرداری، تالار و هتل شهر و همچنین پارک ساحلی حاشیه خور سیف آغاز شده و عملیات آن ادامه دارد.

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر اضافه کرد: متاسفانه برای پیش‌برد این پروژه‌ها در سال جاری با مشکل مالی رو‌‌به‌رو بوده‌ایم از این رو برای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضرورت دارد صنایع پتروشیمی به وظایف خود در پرداخت ارزش افزوده و حق آلایندگی به شهر عمل کنند.

قنواتی با اشاره به پرداخت بخشی از این مبالغ از سوی برخی مجتمع‌های پتروشیمی یادآور شد: اکثریت مجتمع‌های پتروشیمی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته در پرداخت حق آلایندگی تعلل کرده‌اند و به پرداخت مطالبات شهرداری‌های منطقه عمل نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون 50 درصد از بودجه سالانه محقق نشده که این مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری و شورا با مشکل مواجه کرده‌ از این رو همه ما در این مورد و جذب حق آلایندگی و همچنین بحث درآمد سازی تلاش می‌کنیم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

این مقام مسؤول در پایان متذکر شد: تمامی مجتمع‌های پتروشیمی ملزم به رعایت قانون پرداخت حق آلایندگی به شهر بوده که در صورت ادامه یافتن این روند از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود به وظیفه خود عمل کرده و علاوه بر قانون‌گذاری به نظارت بر قانون بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد