سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش 195 درصدی معاملات سهام در بورس اهواز/ وضعیت موجود بورس باید بهبود پیدا کند

خبرگزاری فارس: افزایش 195 درصدی معاملات سهام در بورس اهواز/ وضعیت موجود بورس باید بهبود پیدا کند

رئیس بورس منطقه‌ای اهواز گفت: ارزش کل معاملات سهام در پنج ماهه اول سال به یک‌هزار و 965 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با دوره مشابه خود در سال قبل 195 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نیلوفر بحریه ظهر امروز در ارتباط با آمار معاملات پنج ماهه اول بورس استان خوزستان اظهار کرد: ارزش کل معاملات سهام در این مدت به یک‌هزار و 965 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با دوره مشابه خود در سال قبل195 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به تعداد سهام افزود: امسال نیز 789 میلیون سهم معامله شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 131 درصد افزایش داشته است.

رئیس بورس منطقه‌ای اهواز با بیان اینکه سال 92 با حمایت مسؤولان استانداری موفق به راه‌اندازی مجدد بورس اوراق بهادار تهران در استان خوزستان شدیم تصریح کرد: از سال83 که تعداد کارگزاری‌ها سه مورد بوده در سال 92 به 13 کارگروه  افزایش پیدا کرد و در حقیقت این 13 شرکت کارگزاری در حال افزایش به 17 شرکت در کل استان خوزستان هستند.

رئیس بورس منطقه‌ای اهواز با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 778 کد معاملاتی در بورسی خوزستان ایجاد شده است گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل از 23 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از لحاظ ایجاد کدهای سهامداری در بین تالارهای منطقه‌ای به جز تهران رتبه ششم را داریم.

بحریه با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های استانی که در بازار سرمایه بورس و فرابورس پذیرفته شدند خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها 15 مورد هستند که 9 شرکت در بورس و 6 شرکت دیگر نیز در فرا بورس قرار دارند و این 15 شرکت همه دولتی هستند.

وی اضافه کرد: در بورس موضوعی که همیشه مطرح بوده، تامین مالی برای شرکت‌ها است یعنی شرکت برای اینکه بخواهد بزرگ شود باید وارد بازار شود و بورس کمک می ‌کند که رشد و توسعه پیدا کند و باعث رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور شود.

رئیس بورس منطقه‌ای اهواز با بیان اینکه شرکت‌های بزرگی در خوزستان داریم که دولتی هستند و در بازار بورس و فرا بورسی هستند ادامه داد: این شرکت‌ها شامل پتروشیمی مارون و امیرکبیر هستند و جز 20 نهاد بزرگ شرکت فرار بورسی یعنی شرکت‌های بزرگ استانی هستند ولی کافی نیست که به این 15 شرکت اکتفا کنیم و در بازار سرمایه باشند.

بحریه اظهار کرد: مدام پیگیر این بودیم که با توجه به ظرفیت خوزستان به ویژه در حوزه اقتصادی در شرکت‌هایی که شناسایی کردیم و واقعا شرایط ورود به بازار را دارند به نفع توسعه استان فعالیت کنند و باید تلاش شود تا این شرکت‌ها وارد بازار شوند.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها همیشه افزایش داشتیم ولی این‌ها دردی از استان دوا نمی‌کند، 100 شرکت را شناسایی کردیم که حتی اگر 5 مورد آنها را ترغیب و تشویق به بازار ورود کنیم مطمئنا به رشد و توسعه استان خیلی کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد